häät ja sormus/sormukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mikä on oikein yleinen tapa kun mennään naimisiin, hankitaanko vain morsiammelle sormus (molemmilla on kihlasormukset) vai molemmille? Käyttääkö mies niitä molempia, siis kihla- ja vihkisormusta? Naimisiin ollaan menossa ja mieskin ajatteli vihkisormuksen ostaa. Kun mitä minä olen nähnyt niin yleensä miehet käyttää vain yhtä sormusta. Kertoisko joku miten asia on, kun ihan pihalla ollaan tästä asiasta.

Meillä mies otti myös vihkisormuksen :wave:
Kihlasormus oli sellanen tavallinen keltakultainen pyöreä, niin halusi erilaisen. Otti sit sellasen kultaisen tasareunaisen, eli niinkuin olisi putkesta leikattu pätkä :D
Ja vihkisormus hänellä on vasemmassa nimettömässä ja kihlasormus oikeassa. :heart:

Ihan voi tehdä, niinkuin itse haluaa. Yleisintä tosiaan lienee, että vihkisormus on vain naisella. Miehen veljelle hankittiin aikanaan myös vihkisormus, hän käytti häiden jälkeen vain vihkisormusta, eli kihlasormus siirtyi lipastonlaatikkoon. Mun miehellä on vain kihlasormus, johon oli kyllä tarkoitus kaiverruttaa myös hääpäivä, mutta ei olla saatu vieläkään aikaan... Naimisissa jo viisi vuotta...

Nykyään alkaa olla "muotia" sekin että myös miehelle ostetaan vihkisormus. Näin myös meillä tehtiin. Miehen vihkisormus on sileä kuten kihlasormuskin, mutta paljon leveämpi.
Mutta toki yleisempi tapa vielä on se, että vain naiselle vihkisormus, mutta jos mies haluaa vihkisormustakin pitää, niin ostakaa toki molemmille sormukset!

ap

Kiitokset kaikille vastaneille. Eli meillä ostetaan sitten molemmille vihkisormus. Päättäköön mies itse pitääkö molempia vai pelkästään vihkisormusta.