Häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
Tammikuussa olisi siis meidän häät. MUTTA on iso mutta... Mä en osaa alottaa... Mä olen ihan peukalo keskellä kämmentä. En tiedä yhtään mistä alottaisin suunnittelun jne. Tarttisi saada kasaan budjetti , kuinka paljon mikäkin tulisi maksamaan. Mulla ei ole mitään hajua mitä pitopalvelut maksaisi? Tulisiko halvemmaksi vaan tehdä itse? Entäs bändi? olisko dj parempi? JNE JNE. Löytäis jostain jonkun sivun missä tämä kaikki olisi esiteltynä selvästi.

Oon jotenka ihan hukassa tän alun kanssa... Tiedän kun pääsen vauhtiin niin kaikki menee ihan sujuvasti, mutta...

onko teillä kirkko varattu???
kattele netistä paikkoja ja mieti et haluatko tosiaan ite tehdä ruoat,vai haluatko pitopalvelun sinne vai semmosen paikan josta ruoka tulee paikanpäältä.sit mieti et saako olla a-oikeudet.
meille paikassa oli tärkeintä et ruoka tuli sieltä ja sinne sai viedä omat juomat.

no mun mielestä kannattaa miettiä vierasmäär ja sen jälkeen mihin omat halut ja rahkeet riittävät. ja jos ei oo rahasta pula niin palkkaisin hääsuunnittelijan!

Laita googleen hakusanaksi häät. Sieltä luulis löytyvän. Niitä on nimittäin paljon! Pitopalvelujen hinnat vaihtelee tosi paljon (mitä hintaan kuuluu ruuan lisäksi kannattaa selvittää tarkkaan). Kannattaa kysellä hyvissä ajoin paikat ja palvelut (kuvaus, videointi, musiikki, koristelut, hääauto, yöpaikka jne) kuntoon. Kutsut on nykyään helppo ja nopea tehdä itse, esim. Tiimarista saa hyviä ideoita ja materiaalit. Ne pitäis lähettää n.2kk ennen häitä. Meillä häät oli opetusravintolassa, hinta per hlö oli 24e sisältäen kaikki ruuat, kakut, koristelut, siivouksen, tilan jne. Ei ollu kallis mun mielestä. Kaikki riippuu toki siitä, miten isolleen haluaa laittaa ja miten erikoiset juhlista haluaa. Meillä oli vieraita 125 ja se kertaa 24e. Lisäksi puvut, kuvaus, sormukset, kengät... Kyllä niihin rahaa saa meneen, jos haluaa, mut pienellä budjetillakin pärjää. Ihania juhlia teille ja rentoja valmisteluja! :)

Ehkä tästä hääsuunnittelijan listasta on apua,

Hääsuunnittelija auttaa ainakin näissä asioissa:

* budjetointi
* vihkipaikan / kirkon varaus
* juhlapaikan etsiminen
* ruoka-ja juomatarjoilu
* hääkakku
* valokuvaaja
* hääpukeutuminen
* kampaukset ja meikit
* korut / sormukset
* kukat
* kuljetukset
* teema / värit ja sen mukainen koristelujen ja kattausten suunnittelu
* vihki- ja juhlapaikan somistukset
* ohjelman suunnittelu ja toteutus
* musiikki, juontajat
* kutsut, hääkarkit, ohjelma, kiitoskortit, plaseeraus
* aikataulutus
* ilmoittautumisten vastaanottaminen ja lahjalistojen hoitaminen
* juhlapäivän läpivienti alusta loppuun asti
* jälkisiivous ja -järjestely

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
onko teillä kirkko varattu???
kattele netistä paikkoja ja mieti et haluatko tosiaan ite tehdä ruoat,vai haluatko pitopalvelun sinne vai semmosen paikan josta ruoka tulee paikanpäältä.sit mieti et saako olla a-oikeudet.
meille paikassa oli tärkeintä et ruoka tuli sieltä ja sinne sai viedä omat juomat.

Meillä ei ole kirkkoa, kun halutaan maistraatti vihkiminen. Juhlat on sitten erikseen n.50hengelle. Juhla paikka on mietittynä mutta en ole sinne vielä ollut yhteydessä. Teemana meillä turkki ja väreinä musta, punainen ja valkoinen. Koristelun jne. saan kyllä kasaan. valoilla ja teeman väreillä pöydissä. Esim. hää"karkit" ollaan jo hommattu viime viikkoiselta Turkin matkaltamme. Kutsut teen kaason kanssa, se ei ole ongelma. Lähinnä juurikin tää esiintyjä ja ruokapuoli. Sekä mistä löydän itselleni puna-mustan puvun? miehelle tulee perus musta puku. Neidin mekon ostan jouluna punasena. Hääautona meillä on oma auto joka koristellaan, periaatteessa kun sellasta ei edes tarvita, mutta mies haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä tästä hääsuunnittelijan listasta on apua,

Hääsuunnittelija auttaa ainakin näissä asioissa:

* budjetointi
* vihkipaikan / kirkon varaus
* juhlapaikan etsiminen
* ruoka-ja juomatarjoilu
* hääkakku
* valokuvaaja
* hääpukeutuminen
* kampaukset ja meikit
* korut / sormukset
* kukat
* kuljetukset
* teema / värit ja sen mukainen koristelujen ja kattausten suunnittelu
* vihki- ja juhlapaikan somistukset
* ohjelman suunnittelu ja toteutus
* musiikki, juontajat
* kutsut, hääkarkit, ohjelma, kiitoskortit, plaseeraus
* aikataulutus
* ilmoittautumisten vastaanottaminen ja lahjalistojen hoitaminen
* juhlapäivän läpivienti alusta loppuun asti
* jälkisiivous ja -järjestely

ISO KIITOS tästä :flower: :flower: :flower: Juuri tuon mä halusin. Jonkun pohjan jolla lähteä liikkeelle. :D Budjetti pidetään niin pienenä kuin mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Meillä ei ole kirkkoa, kun halutaan maistraatti vihkiminen. Juhlat on sitten erikseen n.50hengelle. Juhla paikka on mietittynä mutta en ole sinne vielä ollut yhteydessä. Teemana meillä turkki ja väreinä musta, punainen ja valkoinen. Koristelun jne. saan kyllä kasaan. valoilla ja teeman väreillä pöydissä. Esim. hää"karkit" ollaan jo hommattu viime viikkoiselta Turkin matkaltamme. Kutsut teen kaason kanssa, se ei ole ongelma. Lähinnä juurikin tää esiintyjä ja ruokapuoli. Sekä mistä löydän itselleni puna-mustan puvun? miehelle tulee perus musta puku. Neidin mekon ostan jouluna punasena. Hääautona meillä on oma auto joka koristellaan, periaatteessa kun sellasta ei edes tarvita, mutta mies haluaa.

Ihana teema!! Joku turkkityyppinen esiintyjä vois olla hieno :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihana teema!! Joku turkkityyppinen esiintyjä vois olla hieno :)

Niin vois ja on ollut myös mielessä :) Mutta tää mun google taito on niin superhuono. Mistähän semmosen löytäisi? Me ollaan miehen kanssa niin turkki faneja joten teema kuva meidän mieltymyksiä niin hyvin :D

Niin vois ja on ollut myös mielessä :) Mutta tää mun google taito on niin superhuono. Mistähän semmosen löytäisi? Me ollaan miehen kanssa niin turkki faneja joten teema kuva meidän mieltymyksiä niin hyvin :D

Mun mielestä on todella hienoa, että hääpari valitsee omanlaisensa teeman! Semmosista häistä jää niin hyvä mieli, tulee tunne et kaikki on pitkälle ajateltu ja suunniteltu.. ja sitten se et samalla paljastuu jotain parin persoonallisuudesta!

ota joku kaveriksi esim. kaaso jolle voit jakaa jotain tehtävää.. tietty siten et kaaso kysyy sit sinulta lopulliset ohjeet.. mut kaikkea ei tarvitse tehdä yksin!
Mä aloitin kirkon + juhlapaikan varaamisesta, sit tein raaka version kutsuttavista henkilöistä. Sit kutsujen suunnittelu, juhla-asut, mitä ohjelmaa ja kuka siitä vastaan, koristelu, mitä ruuaksi ja kuka tekee jne

Meillä oli pitopalvelu ja oli kyllä tosi hyvä juttu. Ei tarvinnu ite huolehtia enää mistään sen jälkeen kun tarjottavat oli päätetty. Tietty servetit yms. vielä valitsin ja nekin sitten kävi pitopalvelun emäntä ostamassa. Ei tarvinnu itse miettiä ruuan riittämisistä tai kahvin keittämisestä. Saati sitten jälkien siivouksista tarjoilujen osalta.

Mä voisin ehkä olla avuksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Salla:
Essi, rakas siskosi täällä :) Olisit vaan taas kääntynyt mun puoleeni tässäkin asiassa ;)

http://www.globalmusic.fi/index.php?page=Nefes&hl=fi_FI

Just katoinkin että ootko sä faces... Voisit ettii tuota pukua mulle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mä voisin ehkä olla avuksi :snotty:

:D Jotenkin ehkä osasin odottaa :D Mitä olis ehdotuksena? :flower:

Yhteistyössä