Häät?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
me maksetaan itse. ei tosin olla vielä kerrottu häistä kellekään, voi olla että kummankin vanhemmat yrittää maksumiehiks asettautua. mut ite aiotaan maksaa. :)

Olette säästäneet? vai otatte lainaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Tuleeko silloin kun vanhemmat/appivanhemmat maksaa koko häät, niin sellainen olo ettei kehtaa toteuttaa jotain ideaa mikä maksaisi ekstraa? Että kaikki "pakolliset" jutut hommaa vaan? Mietin vaan, että ite ei kehtais suunnitella mitään isoja kemuja jos maksajana ois joku muu.

No mä oon vähän huono sanoon tähän mitään, ihan hyvässä hengessä me anopin kanssa varsinkin suunniteltiin ja laskut kannettiin appiukon pöydälle. Pariin ideaan anoppi sanoi ei, ja joihinkin mitä se ehdotti mä vastasin samalla tavalla...

anyway, me ei mitään vuosisadan juhlia lähdetty edes tekemään, kun me ei miehen kanssa sellaisesta tykätä. Pienet ja kodikkaat juhlat oli meillä vaikka väkeä oli lähemmäs 100 henkeä: appivanhempien kotona järkättiin jatkot, syötiin ja ennen kaikkea juotiin ja tanssia oli kera bändin. Sellaista meidän oloista ja näköistä.

Mä en oo ikinä ollut mikään häähilebile ihminen muutenkaan, niin että mahdollisimman vähäeleisesti mentiin.

Alkuperäinen kirjoittaja morsian:
Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
me maksetaan itse. ei tosin olla vielä kerrottu häistä kellekään, voi olla että kummankin vanhemmat yrittää maksumiehiks asettautua. mut ite aiotaan maksaa. :)

Olette säästäneet? vai otatte lainaa?

ei olla erityisesti säästetty eikä oteta lainaa. maksellaan kuluja sitä myötä, kun niitä tulee. enitenhän sitä maksua ja laskua kertyy ihan sinne juhlapäivän lähettyville. häämatkalle lähdetään thaimaahan.

Tuleeko silloin kun vanhemmat/appivanhemmat maksaa koko häät, niin sellainen olo ettei kehtaa toteuttaa jotain ideaa mikä maksaisi ekstraa? Että kaikki "pakolliset" jutut hommaa vaan? Mietin vaan, että ite ei kehtais suunnitella mitään isoja kemuja jos maksajana ois joku muu.

No meillä mun vanhemmat sopeutu meidän päätöksiin ihan hyvin, eivät vaatineet mitään. Appiukko hiukka yritti pokkuroida, olis pitäny olla Akselin ja Elinan häävalssi ja "WTF ei häähametta vaan housut morsiamella"..mut mä olin ihan et What..ei kuulu..oliks jotain asiaa :saint:
Ja kun häät oli kuitenkin meidän juhlat, ei niiden ja jos suurikin riita oltas saatu aikaseks niin olisin irtisanonut maksajat :saint:

Hitsi, kun olis niin kiva järkätä häät nyt kesäksi...mutta taitaa jäädä haaveeksi..kun kaikki on vielä tekemättä ja mä olen juuri sellainen että haluan oikeat prinsessa häät häät:)

Hitsi, kun olis niin kiva järkätä häät nyt kesäksi...mutta taitaa jäädä haaveeksi..kun kaikki on vielä tekemättä ja mä olen juuri sellainen että haluan oikeat prinsessa häät häät:)

Äläs nyt, kyllä te ehditte jos haluatte! Meillä vielä kaikki ihan vaiheessa ja häät tosiaan toukokuussa :D Ja aiotaan kyllä fiksata kaikki jutut just sellaisiksi kun haluamme, mut kumpikaan ei jaksa mitään hirveetä tressiä vuotta aikaisemmin tms!

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Meillä häät vasta toukokuussa, mut itse maksamme kyllä koko bileet!

Otattenko lainaa vai?

Ei oteta, ihan säästöistä ja kk-tuloista otetaan rahat häihin.

Paljonko noin menee rahaa?

Ollaan ajateltu, että 5000-7000? saisi mennä.

Äläs nyt, kyllä te ehditte jos haluatte! Meillä vielä kaikki ihan vaiheessa ja häät tosiaan toukokuussa :D Ja aiotaan kyllä fiksata kaikki jutut just sellaisiksi kun haluamme, mut kumpikaan ei jaksa mitään hirveetä tressiä vuotta aikaisemmin tms!

Meinaatko...että ehdittäs?

Mietittiin tuossa, että ollaan oltu kihloissa reilu 5 vuotta ja monet on kyselleet että miten voidaan suunnitella häitä, kun mies ei ole kosinut nyt minua..mutta eikös se ole kuitenkin niin että kihloihin meno on lupaus avioliitosta, eli kosintaa ei enää tarvita?

No tottakai ehditte, etkä kerkii ees stressiä saamaan :D Ensin suunnittelet kaiken mitä haluat ja budjetin. Ja sit alat varaileen kirkkoo, hääpaikkaa, pitopalvelua jne.
Vitsit kun olis taas kiva suunnitella häitä :heart:

Mietittiin tuossa, että ollaan oltu kihloissa reilu 5 vuotta ja monet on kyselleet että miten voidaan suunnitella häitä, kun mies ei ole kosinut nyt minua..mutta eikös se ole kuitenkin niin että kihloihin meno on lupaus avioliitosta, eli kosintaa ei enää tarvita?

Kosinta?? Mä ainakin ilmotin et nyt mennään naimisiin :D ja oltiin oltu se 5 vuotta kihloissa :D

Helposti! Me varattiin pitopalvelu, kirkko ja juhlapaikka tyyliin tunnissa ja kaikki loput asiat onkin tekemättä vielä! Eli huomenna luuri käteen ja alat soittelemaan. Siinä ei kauan mene kun noi varaa. Menun voi suunnitella myöhemmin, kunhan ensin saa varattua pitopalvelun.
Noi on kuitenin ne tärkeimmät asiat, ne pienet (mutta tärkeät nekin) asiat ehtii kyllä hoitaa, kun on päivämäärä tiedossa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

No tottakai ehditte, etkä kerkii ees stressiä saamaan :D Ensin suunnittelet kaiken mitä haluat ja budjetin. Ja sit alat varaileen kirkkoo, hääpaikkaa, pitopalvelua jne.
Vitsit kun olis taas kiva suunnitella häitä :heart:

Mä oon kyllä jo vihkoon suunnitellu kaikki valmiiksi, tarjottavat, hääpuvun, yms...mutta pelkään että aika loppuu kesken, mutta kerta olette sitä mieltä että hyvin kerkee niin tarvii varmaan tosissaan ruveta varaamaan paikkoja...hitsi tää on niin ihanaa...

Mä oon kyllä jo vihkoon suunnitellu kaikki valmiiksi, tarjottavat, hääpuvun, yms...mutta pelkään että aika loppuu kesken, mutta kerta olette sitä mieltä että hyvin kerkee niin tarvii varmaan tosissaan ruveta varaamaan paikkoja...hitsi tää on niin ihanaa...

No eihän siinä oo enään mitään ongelmaa..kerrot vaan miehelles hääpäivän ja toivotun asun ;) :laugh:

No juu, eihän sitä periaatteessa tarvita.
Me mentiin kihloihin v.2003 meidän vihkikirkon rannassa. Silloin päätettiin että kesällä-05 tässä kirkossa mennään naimisiin.

Silti mies mut vielä pääs yllättämään yks kaunis päivä, kun töitten jälkeen tehtiin lähtöä kauppaan. Ajoi tuonne kirkolle ja käski mun seistä siellä portailla. Juoksi autolle takas ja haki peräkontista kymmenen punaista ruusua. Polvistui eteeni ja kysyi: "menetkö kanssani naimisiin tässä kirkossa 9.7.2005"?
Oli varannut jo kirkon joten kait se ties mun vastauksen... :whistle: :D
:heart:

No eihän siinä oo enään mitään ongelmaa..kerrot vaan miehelles hääpäivän ja toivotun asun ;) :laugh:

;)

No juu, eihän sitä periaatteessa tarvita.
Me mentiin kihloihin v.2003 meidän vihkikirkon rannassa. Silloin päätettiin että kesällä-05 tässä kirkossa mennään naimisiin.

Silti mies mut vielä pääs yllättämään yks kaunis päivä, kun töitten jälkeen tehtiin lähtöä kauppaan. Ajoi tuonne kirkolle ja käski mun seistä siellä portailla. Juoksi autolle takas ja haki peräkontista kymmenen punaista ruusua. Polvistui eteeni ja kysyi: "menetkö kanssani naimisiin tässä kirkossa 9.7.2005"?
Oli varannut jo kirkon joten kait se ties mun vastauksen... :whistle: :D
:heart:

Ihanasti tehty <3

Juurikin vuosi sitten alettiin omia häitä suunnittelemaan ja ei millään kiireellä. Mutta vähän katseltiin hintoja, jne. Heinäkuussa oli häät. Minkäänlainen kiire ei tullut, vaikka paljon itse tehtiin ja oli isot häät. Eli hyvin kerkiää ensi kesäksi häänsä järjestää!

Niinpä, kun vaan muistaa ilmoittaa miehelle mihin aikaan kannattaa aapua kirkkoon :laugh:

Yhteistyössä