Haaveissa Vauva 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mminttu:Jihuu!Tee se testi nyt äkkiä!!!Ihan samalta musta ainakin tuntuu...Keksityt oireet on olleet aiemmin vahvempia jopa. Ei satu tisseihin eikä väsytä...ehkä vähän useammin on nälkä,koko ajan popsimassa jotain. Oisko se oire? Ihan ihan sika pikkusen voisin kuvitella tuntevani jotain nippailuja tai pistelyjä munasarjoissa, mut en oo varma. Lääkärikin kyseli et onko oireita...:)

Soitin puhelinajalla lääkärille jonka kanssa naurettiin. Se sanoi, että tällaisia "ihmeitä" tapahtuu useinkin. En tiiä oliko tää sen aukkarin ansiota vaiko sen akupunktion vaiko molempien. Varhaisultra on varattu marraskuun ekalle viikolle et 3vkoa pitää viel kärvistellä ennenkuin uskaltaa mitään hihkua. Kilppariverikokeet käyn kuiteskin ottamassa huomenna siellä klinikalla.

Tee nyt minttu se testi vaan, eikö oo jo aika tietää miten asiat on?? Tiiän ettet halua pettyä, mut mitä jos yllätytkin positiivisesti!mä en olis koskaan koskaan uskonut et se plussa tulee iltapissasta ennenkuin menkat on myöhässä...ja näin kävi.

Wilma 4+2 (ajatella et saa kirjoittaa noin...hih)
Pusuja ja voimahaleja kaikille!

mminttu:Jihuu!Tee se testi nyt äkkiä!!!Ihan samalta musta ainakin tuntuu...Keksityt oireet on olleet aiemmin vahvempia jopa. Ei satu tisseihin eikä väsytä...ehkä vähän useammin on nälkä,koko ajan popsimassa jotain. Oisko se oire? Ihan ihan sika pikkusen voisin kuvitella tuntevani jotain nippailuja tai pistelyjä munasarjoissa, mut en oo varma. Lääkärikin kyseli et onko oireita...:)

Soitin puhelinajalla lääkärille jonka kanssa naurettiin. Se sanoi, että tällaisia "ihmeitä" tapahtuu useinkin. En tiiä oliko tää sen aukkarin ansiota vaiko sen akupunktion vaiko molempien. Varhaisultra on varattu marraskuun ekalle viikolle et 3vkoa pitää viel kärvistellä ennenkuin uskaltaa mitään hihkua. Kilppariverikokeet käyn kuiteskin ottamassa huomenna siellä klinikalla.

Tee nyt minttu se testi vaan, eikö oo jo aika tietää miten asiat on?? Tiiän ettet halua pettyä, mut mitä jos yllätytkin positiivisesti!mä en olis koskaan koskaan uskonut et se plussa tulee iltapissasta ennenkuin menkat on myöhässä...ja näin kävi.

Wilma 4+2 (ajatella et saa kirjoittaa noin...hih)
Pusuja ja voimahaleja kaikille!

joo kait se täytyy illasta tehä sitten :D Yritän vähän piätellä ja seuraavalla pissireissulla sitten..pakkohan se on jokin tieto saada, mielellään positiivinen mutta ku sitä negaa pelkää niiiiiin paljon! Just se tässä hämääkin ku ei tunnun NIIN miltään! Okei tissit on tosi arat mutta ei mitään muuta! Mulla on just toisinpäin että ei oo yhtään nälkä. Tässsä just "paastosin" 5h eikä vieläkään olis tullu syötyä mutta ku mies kerta ruokaa teki... niin ja ruoka myös ällöttää. Noh mä tuun sitten raportoimaan kun saan sen pissittyä :D
varpaat ja sormet ristiin!!!

Ohhoh...täällähän uutisia... wilmalle onnea - siis aivan uskomatonta...olisinpa itsekin samassa onnellisessa olotilassa... Olet varmaan onnesta sekaisin ja mies myös. Älyttömän hienoa...

Myy.

Morning Laydees! Tulkaahan linjoille!

Voi pahus Minttu! Mä pelkään että mulla kohta edessä ihan sama. Vielä en testaa kun kierto ollut mitä sattuu niin voi vielä vaikka sunnuntaina täti tulla. Mut hei, muista että se plussa ei välttämättä näy vielä eikä etenkään iltanäytteestä, se on niin kovin yksilöllistä! Sulla on kuitenkin menkat jo myöhässä joten toivoa vielä on!

ON: Ei tissioireita eikä oikeastaan mitään muutakaan. Ei myöskään tuhruja. Vähän huono olo valvomisesta johtuen. Tänään lämpö 36.9 mikä on mulle suoranainen ihme, mutta oletan sen johtuvan joko siitä että heräilin läpi yön siivoamaan koiran oksennuksia tai sitten olen kuumeessa ja kipeä. Nenä ainakin on tukossa. Ja tietysti tuuraan kahta ihmistä enkä voi jäädä kotiin lepäämään.

Voih miten ihanaa olis hypätä teidän plussajunaan, jos sen vois tehdä ajatuksen voimalla niin olisin siellä jo. Koittakaahan vielä pidätellä sitä!

Joo, ei.. Mä en pääse siihen junaan tässäkään kuussa. En ole raskaana. Vuoto alkoi jo eilen, päivää odotettua aiemmin. Mutta tällä kertaa alkoi silleen kerralla, ei mitään tuhruja eikä epäilyksiä, eikä ennakoivia mahakipuja, vaan ihan kertarytinällä. Nice! No sen verran aavistusta oli, että tissioireet oli yön aikana lieventyny, niin osasin sitten jo menkkoja odottaakin eiliselle.

Siirränkin itseni jo jännäyslistan alas, odotellaan sitten marraskuuta. Oviskin menee marraskuun alkupuolelle, sopivasti just viikonloppuun..

Jostain syystä en ole edes niin maassa kuin yleensä menkkojen alettua! En tiedä.. Jotenkin on niin toiveikas olo, että ehkä sitten ens kuussa! Varmaan tuo Wilman plussa antaa toivoa itsellekin.

Ja eihän se helposti käyny ton esikoisenkaan kanssa. Siihenkin plussaan meni melkein puoltoista vuotta. Eihän meillä minnekään kiire ole, hyvä näinkin on olla..

JÄNNÄYSLISTA:

Miini 19.10.
Utelias pahalainen 24.10.
vilukisu 28.10
Prätkämimmi
Myy80
Sinililja
hensku 15.11.

No ette nyt perhana kaikki lähde samalla kertaa! :) No ei, tervemenoa vaan jos siltä tuntuu! Olisihan se jo aika häipyä eli hus hus!! :)

Me täällä sitten Myyn kanssa ainakin odotellaan niitä seuraavia junia.. Ja kerro Vilukisu miten ihmeessä sä olet pystynyt olemaan noin cool ton teidän tilanteen kanssa? Meidän kuukauden tauko ei kyllä oo mitenkään siihen verrattavissa, mutta mun on nyt tosi vaikea suhtautua tähän, en saa millään näitä ajatuksia pois päästä. Potuttaa ihan kamasti, kun menee ovis ohitse. Mikä on ihan typerää, sillä kuukausi on todella lyhyt aika. Mutta ei voi mitään. Mä jo päätin etten kirjoita tänne vähään aikaan, kun oon nyt niin negatiivinen (sanan jokaisessa merkityksessä.. ;), mutta kirjoitinpa silti! Ei musta eroon näköjään pääse :) Eikä asiat nyt ihan näin huonosti ole, vaihtelee näemmä kuukausittain tämä pettymyksen määrä. Ja nyt kun ei ole ovista ja panoviikkoa "piristämässä", niin tähän jumittuu. Mutta nyt loppuu jumitus. Piste.

Lukaisin myös meilit ja mua huvittaa ajtus, että luultavasti Miini asuu jossain meidän naapurissa! :) Tai käy ainakin samassa kaupassa tai jotain! Hassua! :D

Wilma alkaa näköjään jo tottua ajatukseen raskaanaolemisesta? Voin kuvitella, että hetki menee asian tajuamisessa. Ja voi sun miesraukkaa.. :) Kyllä se siitä tokenee.

Mä oon miettinyt vyöhyketerapian kokeilemista, joku siitä puhui täälläkin? Mua kiinnostaisi se muutenkin ja nyt kun tästä asiasta on tullut kehiteltyä itselle tällainen mahtava stressi, niin josko se auttaisi siihen? Stressiin siis. Tai ehkä siitä saisi edes jonkun pseudovaikutuksen ja pystyisi itse vähän paremmin relaamaan.. En tiedä, mutta menen ehkä mielenkiinnosta kokeilemaan.

Jaahas, kaipa se pitää jatkaa töitä. Tsemppiä teille, hypätkäähän nyt siihen plussajunaan! Liisaleena siellä vielä työntelee kapuloita rattaissin :)

Pahoittelut Henskulle! Se niistä tissioireista.. mä oon kyllä nyt täysin vakuuttunut siitä, että jos joskus plussaan, niin ei taatusti ole mitään oireita. Ne on jo koettu.. :)

Ja mulla ei taida olla jännäilyä tässä kuussa ellei ovis ole pahasti myöhässä, joten otan itseni pois listalta.

JÄNNÄYSLISTA:

Miini 19.10.
Utelias pahalainen 24.10.
vilukisu 28.10
Prätkämimmi
Myy80
hensku 15.11.

Miini,huiii,tuo lämpöjen nousu ja kipeä fiilis kuullostaa lupaavalta!!Mulla oli toissapäivänä illalla 37,2 ja eilen illalla 36,9 eli kaipa se voi sit olla mitä vaan...En oo niitä säännöllisesti mittaillut.

Älä nyt Minttu vielä luovuta!!ootko testannut herkillä testeillä aamupissasta?Peukkuja!

Kävin ottamassa ne kilpirauhasverikokeet aamulla ja siellä oli edelleen lähete niihin kp3-5 (alkukierron) kokeisiin, jossa katotaan ne hormonit. Se hoitsu kysyi et mikä kp on nyt ja kun vastasin et plussasin just se oli ihan ihmeissään (?) ja virnuili. Sanoin et oon testannut jo 3.plussa niin se kehoitti pitämään nyt taukoa vaikka viikon ja sit voi testailla taas jos huvittaa. Kyllä mä aionkin testata ne 2 testiä vielä jotka mulla kaapissa on.

Eilen kävelyllä kerroin yhdelle kaverille ja se meinas pyörtyä. :) Kahdelle oon kertonut ja muille en nyt kerro, vaikka muutamat muut tästä rumbasta tietääkin. En vaan uskalla...ehkä sit jos kysyvät suoraan esim. miten menee projektin kaa.

Mulla on vähän syyllinen olo...jotenkin tuntuu et kun ehdittiin ne kaikki tutkimuksetkin aloittaa niin olis sitten pitänyt raskautua hoitojen avulla. Et tämmönen luomuraskautuminen on sit niin suuri ihme...Mut kaipa tässä nyt pitää vaan olla onnellinen ja nöyrä eikä taas keksiä jotain murehdittavaa. Ristiriitaiset fiilikset on...ei tätä voi uskoa todeksi millään.

Toivottavasti tän kuun plussajuna (ja koko loppuvuoden)täyttyy yhä entisestään!

...mulle nää menkat tuntui pahemmalta kuin viimeksi...musta on tulossa väsynyt, masentunut ja elämäänsä kyllästynyt ihminen. Nää syksyt on niin perseestä...tuntuu, että kaikki tökkii. Pitäs ja pitäs tehdä jotain elämälleen, mutta kun kaikki ei ole itsestään kiinni... Hitto, kun vois vaan ottaa ja lähteä...

Myy.

Niinpä, kuulostaa Myy hyvinkin tutulta.. varmasti täyttäisin kaikki masennuksen kriteerit tällä hetkellä.. mutta se on totta, että tää syksy myös vaikuttaa tähän, kaikki on harmaata eikä mikään piristä. Mä sanoin yksi ilta miehelle, että musta tuntuu et mä seuraan vierestä kun elämä vaan menee samanlaisena eteenpäin ja soljun jotenkin siinä mukana..
Onneksi vaihdan vähän maisemaa ensi viikolla, josko saisin sieltä uutta virtaa. Ja se mikä on positiivista on se, että mun mies jaksaa olla aivan ihana ja luoda muhun uskoa. Toivottavasti se vaan jaksaa.. ei ole helppoa silläkään, kun joutuu meikäläistä raahaamaan perässään.. ;) voi raukkaa, sääliksi käy! :)
Mutta ei luovuteta! Vaikka siltä välillä tuntuukin. Kohta on joulu, jee! Saa kaivaa tontut esiin ja poltaa oikein urakalla kynttilöitä! :)

Nyt on Henskulle postia, kävin lisäämässä sut jakeluun. :) Miten mainio ajatus että me törmäillään Siniksen kanssa tuolla irl eikä hajuakaan siitä kuka toinen on!

Mä yhdyn ens viikolla noihin masennuksiin. Nyt mulla on pää ihan höttöä täynnä ja jännään sitä tätiä. Millähän teitä piristäis? Mä en osaa edes mitään vitsejä. Kuvitelkaa vaikka kun mä täällä duunissa tungen makkaranpalat sieraimiin ja tanssin pöydällä ripaskaa laulaen unkarilaisia kansanlauluja. Toi oli vinkkinä koiran koulutukseen mutta kait se vois toimia meilläkin.

Ei mulla mitään asiaa ollut taaskaan. Tylsääkin tylsempi duunipäivä menossa, on sen verran kipee ja väsynyt olo ettei mitään jaksais tehdä -> TYLSÄÄ! Tulkaa nyt joku piristämään mun iltapäivää tänne eetteriin!

Niin joo, edellispäivänä olin siivouspuuhissa ja osuin joulukamalaatikkoon. Tuli ihanan jouluinen fiilis, voi että. Mä rakastan joulua. Ei sillon mitään erityistä ole mut se rauhallisuus ja joulusafkat, aah. (Homer)

Mihin sä Sinis oot menossa? Multa on mennyt ihan ohi :/

Miehet on kummallisia kapistuksia, joskus tuntuu ettei ne ymmärrä yhtään mutta kyllä ne vaan jaksaa. On niissä miehissä välillä kestämistä mutta on kyllä meissäkin. Etenkin näissä vauvahaaveiluissa. Tämä touhu vähän hajottaa.

Harmi että monella on huonot fiilikset. Halaus Sinililjalle ja Myylle. Mulla on ollut kaksi viimeistä kuukautta taas se seesteinen jakso, Siniksellä tais olla ennen tätä kiertoa. Kai se on välillä käytävä pohjalla jotta voi taas nousta ja jatkaa. Toivottavasti vaan kaikki jaksetaan kestää nämä pettymykset, pitäisi pitää vaan mielessä ajatus että meidänkin vuoro joskus koittaa! Mones yrityskierto Myyllä lähti käyntiin? Mulla tiukinta teki kierrot kuuden jälkeen.

Mulla on ihan tajuton turvotus päällä. Kävin äsken kaupassa ja hissin peilistä katsoin mahaani silmät pyöreänä, ihan kuin olisi puolessa välin raskautta... Apua. Olen vapaapäivällä ja odottelen miestä kotiin. Leivoin sille croisantteja, dallaspullia ja keksejä. Katoin pöydän nätiksi ja kahvi odottelee pannusta. On kiva tulla kotiin kun tuoksuu hyvälle ja pääsee suoraan pöytään. Kävi muuten hassusti mun viikonloppuiselle alusvaateseikkailulle. Ostin stringit ja uudet rintsikat, yleensä en stringejä käytä, mutta mitäs sitä ei viettelyn eteen tekisi. No näistä stringeistä sain ilmeisesti hiivatulehduksen, jota nyt hoitelen pois. Onneksi tuli vasta oviksen mentyä :)

Mitäs kuuluu Prätkämimmille?

Sateisin terveisin Tiiti kp 17/25-27

:DDDD Toi Miini piristys upposi kyllä meikäläiseen hyvin! Mitäköhän pitäisi ajatella siitä, että se on tarkoitettu koirille.. ja mitä koiran pitäisi tosta tajuta??? Vai kenen?? Mä en tajuu.. paitsi että alkoi hymyilyttämään :)

Ei mua mitenkään tarvitse piristää, kyllä tämä tästä. Tää on tätä vuoristorataa, kohta on taas munkin pää täynnä höttöä, ei hätää! :) Kyllä tää touhu jo tiedetään. Meillä täällä palstalla menee hyvin ristiin nää fiilikset, aina on muutama tyyppi on onnessaan plussan myötä, muutama vielä leijuu, koska mahdollisuus plussaan on olemassa ja pari rypee jo masennuksessa. Sitten ne vuorot vaihtuu. Hyvä näin, eipähän käy jutustelu täällä liian yksipuoliseksi.. ;)

Mä lähden työmatkalle, ei sen kummempaa. Mutta onpahan ainakin paljon muuta ajateltavaa. Ajoitus on huono, muuten tekee kyllä ihan hyvää. Ja olen kyllä selvästi piristymään päin. Joka kuukausittainen "nyt teen suunnitelmia elämääni"-vaihe on jo hyvässä vauhdissa. Kun vielä joskus pääsisi kunnolla siihen toteuttamisvaiheeseenkin..

Ja mä olen kyllä päätynyt siihen, että kotona meillä on osat vaihtuneet.. miehellä on nykyään paljon enemmän kestämistä mussa kuin minulla hänessä.. vaikka en sitä hänelle aina myönnäkäään! :)

Joo Tiiti, yllättävän pitkä oli mun seesteinen jakso, mutta nyt on mennyttä. Seuraavaa odotellessa :) Huomaan, että mun kirjoitukset kuulostaa ehkä pahemmille, mitä fiilikset todellisuudessa on. Eli ei hätää! :)

Voih, voisinko tulla ehkä käymään teillä Tiiti tänään? Croisantit ja kahvi tekisi nyt kutaa! :)

Mä kans päätin etten hetkeen kirjoita, kun ei mulla lienee mitään asiaa mikä varsinaisesti tälle palstalle kuuluisi, mutta sorrun nyt sit taas vastaamaan kun kysytään...

Eli Sinis älä ihmeessä vertaa meidän tilanteita. Mulla oli tavallaan valintatilanne mies vai vauva(yritys), joten kun päätin antaa rakkauden voittaa tän erän, oli siinä taustalla vähän isompi juttu. Ihan saletisti minuakin masentaisi jos ei sekstailu onnistusi Ovisviikolla jos yritys olisi päällä. Ahdistaahan se tavallaan nyttenkin, mutta päätös mikä päätös. Pelasin itselleni myös miettimisaikaa päätökselläni. En vaan osannut ajatella että haluaisin (mieheni) lasta enemmän kuin miestäni. Ja kun tää päätös tuntui vaikuttavan niin positiivisesti meidäm yhteiseloomme, niin mikäs siinä. Panostan nyt tähän suhteeseen, ja ehkä mieheni vauvakuume herää tai sitten kypsyn eroajatukseen tai lapsettomuusajatukseen. Aika näyttää.

Ehkäisynämme edelleen keskeytetty yhdyntä, ja eilenkin rakasteltiin ja ovis kai jossain kp 21-23. Eli tsäänssit "vahinkovauvalle" on, ja oletan mieheni tämän myös tajuavan. Jätin kuitenkin ehkäisystä vastaamisen hänen harteilleen ja sanoin että mahd vahingot sitten vaan otetaan vastaan! Ja minä paha ihminen tietysti toivonkin vähän sitä "vahinkoa"... :/

Mutta kyllä mulla käy kateeksi tuo ohikiitävä plussajuna, ei voi mitään...

t:vilukisu kp23/35

Ja vielä Myy ja Tiiti: Mulla oli "pahimmat" yrityskuukaudet jossain yk6-yk9 Välillä. Etenkin se yhdeksäs kierto oli p...ska, kun silloinhan sen vauvan piti olla jo sylissä, tai ainakin viimeisillään paksuna, kuten silloin joskus ammoin ajatteli...

Niinniin,mekin lykättiin yrityksen aloitusta siksi ettei vauva syntyis keskeneräiseen taloon.No talo olis jo valmiina mut vauvaa ei vaan kuulu.Laskin just mielessäni et meilläkin alkoi jo 8.kierto.Mut sen verran rennolla menolla mennään ettei aina olla osuttu välttämättä ison O:n kohdalle =).Eilen kyl teki kutaa taas pitkästä aikaa (sori girls).UP

Heippa
Voi että, pahoittelut mminttu negatestistä… Ne on ihan kamalia. Kysyit aiemmin, onko mitenkääne erilainen olo nyt kun on raskaana. Silloin ennen plussatestiä ei ollut, ihan normaalit menkkaoireet vaan eli rinnat arkana. Yleensä mulla on häipynyt se tissien arkuus ennen kuin täti rynnistää paikalle, mutta nyt se vaan jatkui (ja jatkuu edelleen.) Muuten ei ollut mitenkään erityisiä tuntemuksia. Nyt alkaa pikkuhiljaa pahoinvointi lisääntymään ja väsyttää koko ajan, kun viikkoja alkaa olla kasassa 7. Mutta vieläkään ei mitään kovin isoa ja ihmeellistä ole ollut.

Henskulle ja myylle pahoittelut tädistä.
Mitäs Miini, meinaatko testailla pian?

Nuihin yrityskiertoihin vaan pikasesti kommentoin, meillä nyt alko 11.kierto.

Meillä on tuolla seksipuolella niin aktiivista, että on kai se pakostakin joskus osunu oikeeseen kohtaan.. ;)

Me taidetaankin kaikki olla jo aika pitkään yrittäneitä, meilläkin taitaa olla menossa yk10 vai peräti yk11? En oo enää pysynyt mukana laskuissa. Mulla oli loppukeväästä aika vaikeaa, kun muutama ystävä silloin tuli raskaaksi ja mäkin olin kuvitellut tässä heti onnistuvani. Kesä meni yllättävän leppoisasti, mutta nyt taas tuntuu hankalammalta. Nämä ystävät alkavat nyt jäädä äitiyslomalle, yritys alkoi samoihin aikoihin eikä täällä päässä edelleenkään ole tapahtunut yhtikäs mitään. Mutta eiköhän se tästä. Ja Vilukisu: ei todellakaan ollut tarkoitus verrata tilannetta teihin, sillä eihän tässä ole mitään vertaamista. Ihmetellen vain ihailen sinun asennetta! Ja toivon salaa teille vahinkovauvaa.. ;)

Mä joudun nyt elämään epätietoisuudessa seuraavan viikon, kun en tänne pääse.. toivottavasti täällä on sitten viikon päästä odottamassa iloisia uutisia! Miiniin ainakin luotan tässä suhteessa :)

Mutta mukavaa viikonloppua ja pitäkää palsta elossa! ;)

Toivotteleepi Sinis, joka aikoo tänään vielä ottaa yhdet matkasiemenet mukaan ja toivoa niille piiiiiiitkää ikää.. ;D

Thanks Sinis, niin mäkin toivon teille! Teidän tapauksessa ei voine puhua vahinkovauvasta, niin toivon teille sit vaikka siirtyneen oviksen vauvaa! ;D
Antoisaa työreissua, ja mukavaa viikonloppua!
viluski