Haaveista totta =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneee Eva!

Ja voimia Clle sen oksun kanssa.. Mä taisin viime viikolla päästä siitä eroon mutta koputan silti puuta....

Mä kävin just äsken neuvolassa ja kuulin sydänäänetkin ekan kerran! Tuli tippa linssiin mut sain pidettyä itteni kurissa etten alkanu muistuttamaan Niagaraa.. Rakenneultran ajan saan soittaa ens viikolla, hitsi miten tää aika menee äkkiä! Mä alan nyt alesta katella mammavaatteita mut vielä menee omat päälle. Tosin pidän vaan hameita, housut ei oikein nappaa vaikka onkin sairaan kylmä!

Mutta nyt sinne kauppaan!

Aaja rv 15+2

Lämpimät onnittelut Eva!!! :D Nyt sitten vauva-arkea opettelemaan...
Ja Aajalle kanssa terkut. On nuo sydänäänet, ultrat jne aina niin ihania, siinä tajuaa, et lapsi oikeasti kasvaa kohdussa. Muuten kun en itse tuntenut koko raskautta, nyt vasta alan uskoa olevani raskaana. Vointi on ollut niin hyvä koko ajan ja vatsa alkaa vasta nyt näkymään. Täällä on velkaannuttu asuntokauppojen myötä ja remppahommiin pitäis ryhtyä, muutto ehkä ens viikolla. Heinäkuun loppuun töitä ja sit äippälomalle. :) Hih! Näin se aika kuluu.... Terkkuja myös muille!

Maria rv 27+5

(.) Koko ilta on mennyt sohvan pohjalla.. olo on kamala, ja lämpö noussut taas. Vetää ihan ventiksi -torkun vaan koko ajan. Kai se toisaalta on ihan hyvä. Ainakin tietää että hormonit jyllää.. mutta.. sekava olo. Ja morkkis kun mitään ei jaksa tehdä - edes huolehtia kodista - tai omasta ulkonäöstä :(
Onko ekenlläkään piristys/ olon parannus konsteja? Otetaan mielellään vastaan..

ONNEA C:LLE RASKAUTUMISESTA JA EVALLE JAKAUTUMISESTA!!!!!!!!

Mä en oo vähään aikaan käynytkään täällä. Oon tonne vauvanhoito puolelle siirtynyt. Sielläkään ei kyllä tule turhan usein käytyä. Jotenkin aika vaan menee. On ainakin oppinut elämään hetkessä. Imettäessä kun on istuttava paikoillaan vaikka maailma kaatuisi,(todellisuudessa: pyykkivuori kaatuisi!). Oonkin oppinu aattelemaan, että kyllä e kotihommat siellä pysyy. Vauva kuitenkin kasvaa joka hetki ja kaikki sylittelyt on juuri nyt arvokkaita ja ainutlaatuisia hänen kanssaan. Kotihommia ehdin tehdä sittenkin kun neiti on 18.

Tämän neuvon annan sinullekin C. Eli älä vaan tunne morkkista jos et nyt jaksa tehdä kotihommia tai muuta. Sinä teet tärkeää työtä lepäillessäsi. Nauti kun kerrankin on hyvä syy ja lupa vaan olla. Aika lässyä tää mun saarna, mutta oon ite sellanen touhottaja, että tää on mulle tärkee opetus. Tää vauva on selkeesti tullu meille opettamaan kärsivällisyyttä. Ensin antoi raskaus odottaa itseään lähes kaksi vuotta ja sitten ohitettiin laskettuaika 10 päivällä. Nyt vauveli on sellanen raukee syöjä. Imee ja lepäilee rinnalla kiireettä. Tässä on iskä ja äiti oppinu elämää hitaanlaisesti. Pakko myöntää, että en oo kyllä kärsiny =) Mistään en oo huomannu jääväni paitsi (paitsi lämpimistä aterioista!).

Tuleppa Eva kertomaan synnytyksestä ja arjesta uuden vaavin kanssa.

Hanne + tytteli 4vkoa

Hei!
Mulla alkoi eilen kesken työpäivän kirkas runasa vuoto.. karkasin suoraan päivystykseen, jossa kolmen tunnin odotuksen jälkeen pääsin lääkärille, joka laittoi keskussairaalaan.. sieläl ultrattiin, eikä osannut lääkäri sanoa mikä tilanne on. Näkyi ruskuaispussi, mutta koska oli vielä niin pieni ei mitään sen sisllä. Ei siis tiedä onko tuulimuna, vai onko siellä tosiaan vaavi. Uusi ultra on ens pe aamuna. Siihen asti saitsulla lepäämässä. Yritän ajatella positiivisesti. Ja tänään ei ole kyllä (ainakaan vielä) tullut verta.. mutta jos se on tm, niin voisi tulla pois sitten, että pääsisisi suremaan. On jo yksi km takana, ja on nyt hermot riekaleina jos tulee uusi :(
Minua siis näkyy varmasti vähemmän lähiaikoina linjoilla, mutta tulen kertomaan kuinka kävi.
Viikonloppuja kaikille..

Pidän sulle peukkuja C. Ainoaksi lohdutukseksi voin kertoa ystävästä, joka sai keskenmenon ja seuraavaa raskautta epäiltiin tuulimunaksi. Onneksi tulimuna oli väärä diagnoosi. Raskausviikkoja oli vain luultua vähemmän. Nyt ystävälläni viikkoja jo 20. Toivon, että sinulle käy näin myös! Koitahan jaksella!

Hanne

Hei, me tiputaan ihan just KOLMANNELLE sivulle.. pitää yrittää tsempata :) Missä kaikki on?
(.) Kaikki hyvin. Pe kävin ultyrassa keskussairaalalla, ja toukan sydän löi vimmasti. Nyt vaan on viikkoja vähemmän kuin kiekon mukaan olisi, siksi ei näkynyt ekassa ultrassa. Vuodon aiheutti nähtävästi repeämä istukassa. Nyt vaan ottaa rauhakseen, mutta voi elää ihan suht normaalisti silti.
Miten muiden kesä sujuu? Onko kaikki lomalla kun ei mitään kuulu?

On hiljaista vähän joka ketjussa vissiin. Minä taistelen jotain kesämasista vastaan, sataa vaan ja päivät menee sisällä istuessa. Pitäis päästä edes vähän lenkkeilemään mutta kun sataa ja tuulee.... Reissuunkin mieli tekis, edes päiväseltään jonnekin, pitäs varmaan alkaa vilkuilla karttaa.

Toistaiseksi on paha olo pysynyt poissa, vaaka näyttää nyt kilon enemmän kun plussatessa. Silti meinaa joskus olla möhköfantti-olo. Maha ei ainakaan sivullisten silmiin ole ottanut, aika moni kyllä jo tietääkin. Vielä olis muutava ystävä joille pitäs kertoo, joukossa sellaisiakin jotka ovat myös yrittäneet kauan lasta. En oikein osaa miettiä tapaa miten kertoa kun he eivät edes tienneet meidän yrityksestä. Mutta jospa ne asiat jotenkin loksahtas paikoilleen.

Siitä mun työpaikasta kuulin ja petyin pahasti, olisivat tarvinneet mut töihin koko loppuvuodeksi, ellei pitempäänkin. Nyt sitten oottelen neuvottelun tulosta että palkataanko mut siksi ajaksi minkä pystyn töissä olemaan vai etsivätkö työkkärin listoilta jonkun. Harmittaa kun tuo työkokemus olis mulle tosi arvokasta ja se palkkakaan ei mikään huono olis. Ja kuluis aika kun sais älyllistä haastetta. Toisaalta tämä vauvavarustelukin aivojumppaa vaatii, et mitä ja mistä ostaa ja minne ne kaikki kamat sijoittaa et sais vauva-arjen pyörimään. No, tällä viikolla pitäis jotain selvitä...

Liikkeitä täällä odottelen kovasti ja parin viikon päästä on rakenneultrakin. Toivottavasti pirpana näyttää meille etupuolensa että kumpi sieltä on tulossa ;o)

Hyviä vointeja!

Aaja rv 17+1

ONNEA Eva! (sori vähän myöhään onnittelen) Onnea C:lle myös raskautumisesta!

Mä olen nyt töissä, kesälomalta juuri palanneena. Ihana loma oli enkä paljoa koneella ehtinyt käymään. Musta tuntuu että maha kasvaa nyt tosi paljon (rv 25). Vauva liikkuu myös aika paljon. <3 Olo on ollut tosi hyvä, mutta väsymystä on ollut jonkin verran matalan hb:n takia. Parin päivän päästä mennään 4D-ultraan (päätettiin sittenkin mennä vaikka kallista onkin). Ei olla ostettu vauvalle vielä oikeastaan mitään kun meillä jo on kaikki poitsun vanhat perustarvikkeet ja unisex vaatteitakin löytyy aika paljon. Uusi pinnasänky ja seisomalauta vaunuihin pitäis kyllä tosin ostaa. Rakenneultrassa meille tyttöä veikattiin, joten jos 4D:ssä vielä tuo sukupuoli varmistuu niin käydään kyllä ostamassa vähän tyttömäisiä vauvanvaatteita (siis toki pojallekin tulis ostettua uusia vaikka poitsun vanhojakin on aika paljon).

Kiva kuulla Aaja että sulla on pahoinvointi helpottanut. Toivotaan, että pääsisit vielä töihin ennen äitiyslomaa. Mulla äitiysloma alkaa syyskuussa ja sitä jo odottelen..

Ihanaa vauva-arkea Hannelle ja Evalle!

Mukavaa loppukesää kaikille ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!!

Tämä ketjuhan on aivan romahtanut. Mitenkäs on odottelu näin kesällä sujunut? Täällä harjoitellaan yhä vauva-arkea. Nyt on jotain rytmiä mukamas olevinaan vaavin päivässä. aamupäivällä ottaa suunnilleen samoihin aikoihin pitkät unet, seurustelee jonkin aikaa, torkuttelee pikku unia ja nukkuu vielä alkuillan unet. Ilta meillä onkin sitten vähän rytmitön. Johtuu kyllä vanhemmista. Näin kesällä ja lomilla kun tahtoo kaikki rytmit olemaan hukassa. Nyt ajattelin ottaa niskasta kiinni ja alan luoda jotain iltarutiineja. Niin on ehkä vuavankin helpompi tajuta yön tarkoitus.

Ihan mukavasti n vaaveli kyllä öitä nukkunut. Tarkottaa 2-4 tunnin pätkiä. Viime yönä jopa viiden tunnin rupeama! Tästä huolimatta äipän olo on aika nuutunut. Ilmeisesti ne hormonit, jotka väsymykseltä suojaa, alkaa nyt kaikota. Onneksi vauva on super-söpö! Miten yksi hymy voi valaista koko päivän ja saa äidin taas ihan pirteäksi? Toki äidin ikuinen huolehtiminen ja murehtiminenkin on tullut tutuksi. On niin tuskallista seurata pienen mahanväänteitä tai miettiä kaikkia korinoita ja krohinoita. Eikä tosiaan pitäisi lukea kaikkea tietoa mikä eteen tulee! tieto lisää tuskaa ja murehtimisen määrää.

Hyvin on kuitenkin kesä mennyt. Isäkin on ehtinyt tutustua tyttäreensä ja viettää tämän kanssa aikaa kun on ollut kotosalla. Varsinainen isin prinsessa onkin. Nyt valmistellaan tohinalla ristiäisiä. Tulkaahan kertoilemaan kesäkuulumisianne.

Hanne+tytteli 7 vkoa.

Kuulostaa Hanne mukavalta (tietenkin myös rankalta) toi teidän vauva-arki! Kesävauva on varmaan mukava, kun ei tarvitse pukea niin paljon eikä sitä vastoin tule sitä pyykkiä. Ainaskaan niin paljon!?
Joko nimi on valmiina(sori jos on mennyt ohi)? Tulethan sitten heti kertomaan!!
Voikaahan äitylit/tulevat sellaiset hyvin ja hyvää kesän jatkoa!!!

Nuka

Heips!
Miulla oli eilen eka neuvola. Yritettiin kuunnella sydänääniäkin, muttei vielä kuulunut. EN kyllä vielä panikoidu. On ollut sen verran parempi olo pari päivää, että vaikka on etonut en ole oksentanut. Olen kyllä yrittänyt syödä koko ajan jotain. Ja väsymys tuntuu vaan kasvavan. Onneksi alkaa parin päivän päästä loma! :)

Mitens muut?

C 81 & toukka 9+2

Minäkinpä poikkean täällä, enemmän tuolla jouluketjussa...

Kiva kuulla C et menee hyvin. En määkään kuullu sydänääniä ennenko vasta tokalla neuvolakerralla, tais olla viikkoja sillon jo 16 tai jotain.

Mulla oli maanantaina rakenneultra. Terve vauva siellä jumppas, oli aivot, munuaiset ja sydän niinkun pitääkin. Mieskin oli mukana, kerto et ihan kun yhdes välis olis vauva kaivanu nenää ja sit korvaa. Tulee isäänsä!!! :oD Sukupuolta ei suostunu näyttämään, mutta vahva poikaolo mulla on.... Seuraava neuvola on vajaan 2 viikon päästä, sitten onki jo Kelan paperisodan aika.

Maha näkyy jo selvästi, mutta ei muodoltaan ole vielä vauvamaha. Ihan hyvin menny tähän asti, jalat puutuu edelleen nukkuessa ja maha alkaa jo vaikeuttaa kyljeltä toiselle kääntymistä. Liikkeitä en ole vieläKÄÄN tuntenut, viime viikonloppuiset ei varmaan liikkeitä olleetkaan. Jospa ne tästä lähiaikoina alkas tuntumaan. Vaatteita ja tarvikkeita jotain olen jo ostellut, nyt on seuraavana etsinnässä hoitopöytä ja vaunut. Taidetaan ostaa molemmat käytettynä.

Kesäflunssaa tässä poden joten olo on vähän vetelä....

Aaja & Runtti 19+3

Heippa pitkästä aikaa!
Eipä ole oikein ehtinyt enää kirjotella ja lueskella näillä palstoilla, tuo yksi herra pitää huolen siitä että pysyn kiireisenä :) Nyt hän kyllä nukkuu sohvalla. Meillä ei ole oikein tullut mitään rytmiä elämään, vauva saattaa nukkua lähes koko päivän tai sitten olla valveilla lähes koko päivän. Öisin onneksi sentään nukkuu aina. Aikaisemmin heräili n. 3tunnin välein mutta nyt viime yönä nukkui ensin kymmenestä kolmeen ja sitten siitä seitsemään. Toivottavasti vaihtuisi tollaseksi yörytmi. Kasvaa hurjaa vauhtia, vajaa viikko sitten neuvolassa oli 57cm ja 5,3kg, ja silloin oli siis 5vkoa vanha. Aikamoinen jööti siis on jo. Vaatteissa joissa lukee että 3kk ikäiselle ovat osa jo lähes pieniä meidän poitsulle. Hänestä tulee Urho nimeltään. Toinen nimi on vielä vähän hakusessa. Ristiäiset ovat 26.8.
Vaikka synnytyksestä on siis vasta 5 ja puol viikkoa niin raskausaika tuntuu jo hirveän kaukaiselta asialta! Maha oli jo vajaan parin viikon päästä lähes entisenlainen. Alapää ei vielä ole ihan täysin parantunut (väliliha repes kokonaan). Ollaan jo kahteen otteeseen yritetty sekstaillakin mutta se kyllä sattui vielä melkoisesti, aluksi etenkin. Toivottavasti värkki joskus palautuu entiselleen...
Nyt herrani kutsuu jälleen joten täytyypi lopettaa.
Ihanaa odotusaikaa teille! Nauttikaa vielä siitä kun kukaan ei herätä teitä pisin yötä!

Eva ja Urkki 5,5viikkoa

Ihanaa Aaja, että vauvalla oli rakenneultrassa kaikki hyvin! On se vaan niin ihanaa käydä ultrassa kun vauvasta tulee paljon todellisempi. Me käytiin silloin kolmisen viikkoa sitten 4D-ultrassa ja voi kun söpö se meidän vauveli oli. Suloiset kasvot mitä nyt ultrassa näkyi. :) Neuvolasta neuvolatäti oli sanonut, että pieni vauva nämä on, mutta ultrassa sanoivat, että aika iso on ja veikkas, että olis täysaikaisena noin 3700g. Tyttöä meille lupailtiin, joten nyt ollaan miehen kanssa osteltu jotain tyttömäsiä vaatteita.

Kiva kuulla susta Eva. Hyvä, että vauva kasvaa. Voin lohduttaa, että kyllä se alapää vielä paranee! Mäkin mietin synnytyksen jälkeen, että palautuukohan koskaan ennalleen, mutta palautuihan tuo. ;) Liukuvoidettakin käytettiin silloin alkuun seksaillessa ja se auttoi vähän.

Mites te muut olette voineet? Entä mitäs Maria, joko oot jäänyt jo äitiyslomalle? Mä olen voinut tosi hyvin. Töitä olis vielä 7 viikoa, mutta ihan rauhallista on ollut ja aika meneekin paljon nopeammin kun on töissä.

Kotia ollaan taas sisusteltu (minä lähinnä) kun olen muutenkin aika sisustusintoilija. :D Viikonloppuna olis tarkoitus tapetoida eteinen, tänään meille tulee uusi hylly vaatehuoneeseen jne. Tänään käyn ostamassa vähän lisää sisustuskoreja yhdestä sisustusliikkeestä. Uusi pinnasänkykin ostetaan vauvalle ja se ostetaan varmaan jo elokuun lopulla, jotta poitsun olisi helpompi ymmärtää, että vauva on tulossa. Välillä poitsu silittelee mun mahaa, mutta kun vauvasta keskustellaan enempi hän sanoo aina "moi moi" ja vetää paidan alas. ;D

Nauttikaa masuista ja vauvoista! <3

Jopas oli ketju tipahtanut. Itsekkin olen kyllä ollut reissussa, joten ei ole tullut kirjoiteltua. Vaavin ristiäisiäkin vieteltiin. Vauvasta tuli nyt sitten Viivi. Pitkällisten pohdintojen jälkeen. Oli nimittäin aika vaikeaa loppujen lopuksi uo nimen keksiminen.

Reissattiin tuossa sukuloimassa viikon verran. Hyvin meni reissu neidin kanssa. Rytmi tietysti hiukan kärsi, mutta yöt neiti onneksi säilytti oman rytminsä. Meikäläinen sitten nukkuikin huonommin. Nyt ollaan sitten kotosalla taas palauteltu kelloa oikeaan asentoon. Lähinnä kun nämä aamupäivän unet tahtoivat jäädä lyhyiksi tai kokonaan välistä.

Kamala väsymyspuuska, joka meikäläistä tuossa vaivasi tuntuu nyt menevän ohi. Meidän auva ei edes oo kauheesti valvottanut, mutta silti olin tossa jokusen viikkoa aivan loppu joka päivä. Nyt jaksaa jo päivisin paremmin. Päiväuniakin yritän ottaa aina välillä, mutta näin kesällä tuntuvat kylläjäävän väliin.

tulkaahan kertomaan miten on kesä mennyt. Joko tässä kohta aletaan synnytyksiä odottelemaan? Minä lähdenkin nauttimaan nyt auringosta, se kun yrittää kurkkia uolta taivaalta monen päivän jälkeen =)

Hanne+Viivi 2kk

Yhteistyössä