Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ajattelinpa siirtyä tuolta arvuuttelijoiden puolelta tänne onnellisten joukoon eilen tehtyäni plussan. kolmas kyllä on tervetullut en kyl osannu oottaa et tapahtuis
heti eka yrittämäl ja ny eiku neuvollaa oottamaan siihenki on jokunen viikko viä aikaa ei jaksais odottaa nyyh...

ajattelinpa siirtyä tuolta arvuuttelijoiden puolelta tänne onnellisten joukoon eilen tehtyäni plussan. kolmas kyllä on tervetullut en kyl osannu oottaa et tapahtuis
heti eka yrittämäl ja ny eiku neuvollaa oottamaan siihenki on jokunen viikko viä aikaa ei jaksais odottaa nyyh...

oho tuli kahteen kertaan sori. niin ja se piinavin odotus on se lapsen sukupuoli.meil kylois toiveis tyttö sillä mun miehel on 2omaa poikaa ja mul kans 2poikaa mut en kuitenkaan pety jos poika taas tulee ja toi mun vanhempi poika 4v. haluis kylennemmin toisenveljen mut sano se sit et kyl tyttöki on ihan hyvä =)

No Angsteri, Selviskö ja näkyikö siellä 4D-ultrassa tarkasti nyt sit kumpi sieltä on tulossa? Mitä toi lysti makso? Ajattelin vaan, jos tuota 4D:tä on suhteessa noin vähän, niin oliko se sun mielestä hintansa väärti? Kannattaako mennä?

Huomenta!

Onpa hyvä mieli Saanan plussasta! Pitäisiköhän meidän ryhdistäytyä ja aloittaa uusi ketju sekä samalla tehdä lista ketä meitä täällä onkaan?

Minuakin kiinnostaa selvisikö Nukin sukupuoli tarkemmin. Paljon maksoittekaan 4D:stä? Oli juttua aiemmin, mutten muista.

Olen tällä viikolla tehnyt useamman vierailun vauvaperheisiin ja saanut paljon hyviä vinkkejä. Kestovaippailukin avartui taas hieman. Ensimmäistä kertaa minulle jäi käsin kosketeltava vauvankaipuu nuuhkittuani vauvan tuoksua... Vaikea uskoa, että 3kk kuluttua voipi oma olla kainalossa.

Tänään menen hammaslääkäriin, jaiks! Hampaiden hoitaminen on ollut hieman haasteellista kuvotuksien keskellä, saa nähdä mikä on tuomio. Lisäksi lähdemme viikonlopuksi anoppilaan, joten koneelle en pääse. Vaikka veikkaan, että puhelimen kautta on pakko tulla kurkkimaan kuulumisia. Miten Ore jakselee?

Viikonlopun toivotuksen jo nyt, jaksuja!

B. rv 25+6

Oho, Nuki on jo tosi iso! Miten mä luulin että on selvää että Nuki on tyttö? Eikö se siis ollutkaan varmaa vielä...?

Ballerina, hyvä idea että avataan uusi ketju. Mulle tulee aina vähän surku olo Erican puolesta kun hän on ketjun aloittanut.

Mahtavaa että Saanakin plussasi! Saden kiertoa jännään kovin.

Mäkin kännykästä kirjoitan, eli lyhyeksi jää. Kirjotan myöhemmin lisää!

Amilda, miten on, jaksatko odottaa varhaisultraa?

Mull/MEILLÄ maanantaina neuvolalääkäri. Ihanaa!

Halaukset kaikille!

Rv 7+5 (työnimi vielä hakusessa...)

Juu... Enköhän tuota varhaisultraa nyt sit odottele sinne 9+0 viikoille. Sitä en tiedä, kuinka jaksan odottaa, mut ei oikein parempia aikoja ollut tarjolla... Illat ja iltapäivät on näköjään kovinkin suosittuja aikoja. Mä kyllä itse tosin voisin pitää vaikka vapaapäivän töistä tai lähtee aiemmin menemään, miehen vaan on vaikee lähtee paljoa aikasemmin töistä - ja kun se tahtoo ehdottomasti mukaan tuohon ekaan ultraan :) Joten näillä on mentävä.

Vitsi mä oon niin ihmeissäni noista eri kaupunkien neuvolakäytännöistä. (samaa manannut jo tuolla lokakuisissa) Mutta, kun siis mulla se eka neuvola on vasta 10+ viikolla (27.3.) ja esim. Rosa (ja moni muu lokakuisista) käynyt jo kahdesti neuvolassa silloin. Millähän perusteella eri kaupungit noita ekoja käyntejä arpoo? Muutenkin musta oli outoa, kun puhuin sen mun neuvolan tädin kanssa puhelimessa, niin se mainitsi jotain, et joo, joo, sä oletkin jo yli 25 vuotias, sulta ei tota klamydiaa sit otetakaan ja alle 30 v, niin et kuulu siihen ja siihen ryhmään (Siis what the fuck, mitä se ikä niihin vaikuttaa?) ja sit kun se vielä sanoi, et ekalla kerralla ei niitä sydänääniä vielä sit kuunnella, et ei noilla meijän vehkeillä siihen pystytä yms. Jäi jotenkin tosi epäilyttävä maku koko tuosta käyynistä - vähän sellanen säästö ennen kaikkea -meininki. Ehkä vaan kuvittelen, kun niin kovasti toivoisin jo pääseväni eteenpäin näiden asioiden kanssa ja kaikkee saa vaan odottaa...

Oli kyllä ihanaa, että Saanakin plussas :)

Amilda, totta että neuvoloilla on ihan eri käytännöt eri kunnilla. Soitin viikko plussauksestani neuvolaan ja luulin että eka aika olisi paljon myöhemmin. Se oli siis jo rv 6+2. Siellä vaan juteltiin terveydenhoitajan kanssa ja otettiin verikokeet ja verenpaine (ja virtsa, niin kuin neuvolassa joka käynnillä).

Sitten sain neuvolaan uuden ajan joka on lääkärikäynti, se on ens maanantaina eli rv 8+2. Terveydenhoitaja kysyi, aionko mennä (yksityiselle) varhaisultraan. Sanoi että jos menen, niin sitten perutaan tuo neuvolan lääkäri. Kerroin tuosta varhaisultrassa, ja ihana gynekologini sanoi, että älä kerro että kävit. Neuvolat säästävät niin ihme syistä. Eikä neuvolalääkärillä edes ole ultralaitetta, vain se doppler, eikä siinäkään sydänäänet vielä kuulu. Gynekologini sanoi, että koska hän vain ultraa eikä muuta, niin tietenkin minun pitäisi mennä muutenkin neuvolan omaan lääkäriin.

Jippiiii!! Mä sain varattua sen varhaisultran nyt jo ensi viikon maanantaille :D vähän joutuu mies karkaan aikasemmin töistä, mut ihan inhimilliseen aikaan kuitenkin.
Toivottavasti nyt sit nuo mun viikot on riittävät vauvan sykkeen löytymiselle. Sillon on sii 6+6 tai 7+0 riippuen laskeeko viimesimmistä menkoista vai ovulaatiosta (jonka siis tikutin).

Mukavaa viikonloppua kaikille! Taidanpa mennä tästä hekuttaan vielä Lokakuisiin ja ehkä myös toisellekin puolelle... Huippua!

Juu, siis meillä oli 97% varmaa että tyttö on jo ennen 4D-ultraa eli sen takia ei sinne menty. Tyttönä siis kuitenkin pysyi kuten oletimme :) . En vaan osannut sitä tänne enää kirjoittaa. Ihanaa käynnissä oli se, kun nähtiin Nukimme kasvon piirteet tosi selvästi ja nyt hän tuntuu jo vauvalta ja vielä rakkaammalta. Mä aloitin jutteleen sille heti 4D:n jälkeen eli kyllä sillä ultralla oli vaikutusta. En osaa sanoa muille, että kannattaako mennä, kun kaikki muut on hehkuttaneet sitä. Musta se oli ihan kiva käynti. Meille jäi kelan jälkeen maksettavaa 130e.

Niinuskalle tervetuloa! Kerrohan lisää itsestäsi!

Amilda, kyllä noi klamydiat ja muut otettiin multakin, vaikka olen 29v. Ihme ettei teillä oteta! Ne vaikuttaa kuitenkin sikiön hyvinvointiin ja ne voi olla vaikka piilevänä. Outoa touhua! Upeaa, että sait aikaistettua ultraa!!! Tule sitten heti kertomaan!

Saanaa odotellaan..... alahan tulla jo pian :)!

Kiva kuulla susta Angsteri! Ihan mieletöntä että näitte kasvonpiirteet ja kaiken! Ymmärrän silti kritiikkisi toimenpidettä kohtaan. Miten teidän asuntoasiat? Oletteko nyt siis siinä asunnossa mihin Nukikin tulee, vai onko teillä vielä muutto edessä? En nyt muista missä vaiheessa olette, että pääsittekö yhteisymmärrykseen että ostatte sen kämpän missä asuitte...

Amilda, hyvä että sait aikaistettua! Kyllä nyt pitäisi näkyä, ellei hedelmöitys olekin tapahtunut oletettua myöhemmin. Eikö olekin jännää!!!

Mulla otettiin neuvolassa kolme pötköä verta, ja täti kertoi että niistä otettiin kaikkea mahdollista. Ainakin hiv, klamydia, kuppa jne.

Saana, koska sulla on laskettu aika?

Te kaikki, jotka olette jo (aikoja sitten) olleet np-ultrassa! Otettiinko teiltä veriseula siinä samalla? Sehän tulee pakolliseksi kaikkiin neuvoloiihin vuoteen 2010 mennessä, ja Hesan seudulla niin tehdään jo. Se siis auttaa löytämään esim downin paljon tehokkaammin. Espoossa asuvalle ystävälläni se tehtiin, tietääkseni tällä seudulla sitä ei vielä tehdä. Mulla on maanantaina lääkäri neuvolassa. Sydänäänet ei kuulu vielä, joten mitään uutta infoa ei varmaan ole tulossa, kun ei siellä ole ultralaitettakaan. Odotan silti kovin käyntiä.

Rv 8!!!

Rosalinda, kyllä me tänne samaan taloon jäädään, mutta vielä on ihanan epäselvää ostetaanko tämä vai saadaanko ns. ennakkoperintöntä. Mun siskon mies kivasti sekoitti pakkaa ja osoitti ahneutensa asioista jotka ei hänelle kuulu. Oli oikeasti todella törkeä juttu. Hän oli jopa laskenut paljon mä olen ajanut isäni autolla...sairasta! No, joka tapauksessa asiat on järjestymässä eikä enää muuteta, huh.

Meillä ei otettu veriseulaa. Täällä se otetaan vaan, jos niskapoimussa on jotain erikoista tai jos äiti on 40v.tai yli. Se down kuulemma nähdään nenäluista hyvin eli jos ne näkyy selvästi vk:lla 12 niin sitä ei pitäisi tulla. Meillä näkyi onneksi oikein terävä nenä ;) , siis nenäluut oikeasti.

Ihanaa, kun aika on mennyt nopeasti! Rosa, säkin olet jo viikolla 8!! Kohta olette jo viikolla 12!! Tää on varmaan ainoa ajankohta elämässä, kun toivoo, että viikot menee nopeasti!

Mitäs Orelle ja Mi-iulle?

Nyt saunaan huuhtoon päivän Ikea-pölyt pois.

Angsteros, maailman ärsyttävintä on ahneus, ja vielä täysin asiaankuulumattomilta ihmisiltä. Noi perintöasiat on pahimpia. Itse olen joutunut pitämään puoliani ja laskemaan sataan monta kertaa, kun isän naisystävä (huom: kun pari kuukautta seurustelua takana) on myymässä meidän lapsuuden kesämökkiä. Sitten kun sain puhuttua isälle järkeä ettei myy vaan antaa meidän käydä siellä, niin tämä nainen sisusti ja laittoi kaiken uusiksi (arvatkaa kenen rahoilla), heitti kaiken vanhan pois (myös meidän tavarat ja valokuvat) ja "pyysi" isää pyytämään meiltä lapsilta avaimet pois ettei sotketa juttuja siellä. Argh, siis meidän mökki, jossa edes isä ei ole käynyt kymmeneen vuoteen ennen kuin tapasi tämän naisen. Vain mä ja mun sisarukset siellä käydään ja rakastetaan sitä paikkaa ja tietty hoidetaan koko paikka(esim tyhjennetään tämän naisen jätökset ulkovessan mukana syksyisin).

Ah, uskomatonta, yhdeksäs viikko jo...

Mulla on (liian) jännää täällä. Tänään on se päivä kun menkat alkaisi jos en olisi raskaana. Laskennallisten kuukautisten aikaanhan keskenmenoriski on suurin. Mulla sattuu vatsa, mutta sehän on normaalia. Muuten ei ole vatsaa sattunut, paitsi ovulaation aikaan. Se on ihan normaalia. Toivon ettei mitään vuotoa tule. Otan iisisti, villasukat jalassa, takassa tuli, karkkia ja sipsejä, mies töissä ja mun ystävä on tulossa käymään. Se toinen ystävä joka tietää raskaudesta. Mukavaa saada höpötellä.

Hehe, niinku äskösestä viestistä näkyy, hoen itselleni että vatsan sattuminen on normaalia ja pidän siten itseni rauhallisena...

Angsteri, mites teidän seksielämä? Me ei olla naitu, mutta olen muilla tavoin hoidellut miehen. Ja tietty se on itse hoidellut itseään. Mieskin on sitä mieltä ettei riskeerata mitään ainakaan ennen rv12:ta. Halujakaan mulla ei ole yhtään, joten hyvä näin.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Ujo kurkkaus tälle puolelle. Tuntuu vieläkin niin epätodelliselle koko juttu.

Koettakaa kestää, esitän varmasti paljon kysymyksiä, ja oletettavasti tyhmiä sellaisia ;)

Kiitos Angsteri vastauksista toisella puolella ;)

Voi apua minkälainen naisystävä Rosan isällä! Ihan kuin jostain saippuasarjasta...

Menkkojen mukaan laskettu aika olisi 3.11. Luulen kuitenkin, että ovis oli pikkuisen myöhemmin.

Plääh, se kuume mitä odottelin koko syksyn ja varsinkin nyt viime flunssassa, iski nyt. Ei tämä tosin muille varmaan kuumetta olisi, ehkä pientä lämpöilyä, mutta mulle se on. Josta tietenkin seuraa PANIIKKI! Vahingoittuuko pieni? Varsinkin kun päivällä nostelin taas painavahkoja laatikoita, jonka jälkee mahassa tuntui taas menkkatuntemuksia.

Saana, ihanaa tavata tällä puolella! Lämpimästi tervetuloa! Ei ole tyhmiä kysymyksiä, mäkin tässä otan koko ajan selvää sitä mukaan millä viikoilla mennään. Aiotko ensi viikolla soittaa neuvolaan? Mun mielestä kannattaa soittaa aika nopsaan. Esim mun terveydenhoitaja on neuvolassa vain maanantaisin ja hänellä oli päivät tosi täynnä viikoiksi eteenpäin. Oma neuvolantäti eli terveydenhoitaja määräytyy osoitteen mukaan.

Äläs nyt nostele mitään raskasta siellä! Neuvolan papereissa kehotetaan välttämään alussa jopa mattojen tamppausta. Se pieni on niin pienesti siellä vielä kiinni. Tosin mä ja Angsteri taidetaan olla ääripäässä näiden varotoimien kanssa. Mutta mä en halua riskeerata teoillani tätä mitenkään, en halua että ikinä jossittelisin, että jos en olisi sitä ja sitä tehnyt...

(Isän suhde sen materialistisen naisen kera on onneksi historiaa ja mökillä rauha.)

Saana hei, mäkin luulin alkuraskaudessa saaneeni flunssan, mutta sitten tajusin että kehon lämpötila nousee yli 37 ja saa aikaan flunssaisen olon (nenä tukossa ja kylmä). Mä tunsin itseni tosi kuumeiseksi ja kipeäksi. Eli toivotaan ettei sulle Oikea flunssa iskekään, vaan että tuo on "vain" raskauden aikaansaamaa.

Kiva Saana, kun tulit tälle puolelle! Hui, mä ihan järkytyin -älä todellakaan nostele nyt yhtään mitään!!!!! Tottele Rosaa!!! ;)

Rosa, hyvä että se akka on nyt pois kuvioista! Kyllä ihmiset osaa olla ihan uskomattomia. Mä olen hyvin pettynyt siskoni mieheen, enkä ole nähnyt häntä sitten tammikuun. Haluan vältellä häntä. Siis mitään riitaa ei ole, mutta mä en halua tuollaisia ihmisiä ympärilleni. Kyllä tää tilanne vituttaa. Eilenkin tuli miehen kanssa riitaa tästä tilanteesta, kun mun vanhemmat eivät ole vieläkään saaneet aikaiseksi ratkaista tätä asuntoasiaa. Mä jäänkin nyt maanantaina tänne kotikaupunkiini isukkini kanssa hoitamaan asiaa jämptisti. Täytyy tähän saada nyt lopullinen piste.

Jaa seksi. Hiljaista on ollut. Toi maha on jo niin järkky, että kyllä se kieltämättä vaikuttaa asiaan. Sanon nyt suoraan, että mies "hoidellaan", mutta itse en uskalla ns. nauttia eli mä elän totaaliselibaatissa, ihan tyytyväisenä tosin. Viikon 14-20 välillä oltiin suht' normaalisti, mutta nyt enää en uskalla. Aika aikaansa kutakin ja jo kolmisen kuukauden päästä tää masu on poissa. Ja sitä paitsi miehelle olen sanonut, että Nuki voi tarrata ;), heh.....

Amildalle tsemppiä huomiseen ultraan!

A & N rv 25+0

Voih, toivottavasti pieni ei vahingoittunut eilisestä... Hienosti alkaa tämä mun ura, heti koheltamassa... :S Mutta siis oikeasti, miksi tuollaisesta mattojen tamppauksesta yms puhuta enemmän? Kun se ensimmäinen neuvola on loppujenlopuksi aika myöhään...

Juu, ensi viikolla soitan. Kumma juttu, meidän kaupungin sivuilla ei ole mitään mainintaa siitä, mikä neuvola on se oikea. No, pitää soittaa toiseen niistä lähimmistä, neuvovat sitten sieltä soittamaan toiseen, jos valitsinkin väärän. Hih, pitää vielä kehittää sotasuunnitelma mistä soitan. Meillä kun on se ah, niin ihana, avokonttori....

Pikainen hei! Mummoloissa on vierailtu ja kotiin raahasimme pari kassia vauvanvaatteita. Ihania! Olo on ollut aika pirteä, tosin yöunet ovat melkoisia -viime yönä 11h. :)

Varovaisuudesta. Me olemme ottaneet mahdollisimman rennosti, seksiäkin harrastettu halujen mukaan koko ajan. (Mikä on kohdallani aika paljon vähemmän kuin yleensä, paitsi viime viikkoina! ;) Mutta jokaisen pitää tehdä niinkuin itse parhaaksi katsoo ja hyvältä tuntuu!

Taidanpa aloittaa uuden ketjun uusien plussaajien kunniaksi, käykäähän päivittämässä!

Hei angsteri! Luin noita alkuviestejä, missä sulla on ollut alaselkäkipuja, mutta en jaksanut lukea kaikkea vaan hyppäsin tänne loppuun... Sulla on siis raskaus sujunut kaikesta alkupelosta huolimatta hyvin? Sitävain, että itse olen viikolla 5 ja kokenut kaksi keskenmenoa ennen tätä ja nyt kun nuo hirveät kivut iskivät alaselkään ihan yhtäkkiä niin tietysti nyt taas pelkään pahinta... Lohduttaisi mieltä, jos oikeasti tietäis, että ne vain kuuluvatkin asiaan (Eka lapsen kanssa ei ollut mitään sellaista)...