Häiden maksamisesta. Mä olen ainakin tosi ylpeä että maksamme häät itse.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsio

Vieras
Ei tarvitse herneytyä, kiitos. :)
Minulle on se ja sama miten muut maksaa mutta mä voin ainakin sanoa, että tunnen ylpeyttä siitä että maksamme itse häämme. Kun ollaan pienituloisia niin tuntuu hienolta, että saadaan itse maksettua. Ja toinen + on se, ettei kenelläkään muulla ole nokan koputtamista mitä tulee ja mitä ei :)

Me maksettiin ite ruuat, paikka, bändi yms, vanhemmat maksoi koristeita, kutsukortit ja sen sellasta..
Ihan hyvin toimi noin, itellä ei persuus olis muuten kestäny järkätä kokonaa iteksee 80hengen ruokahäitä.. :)

Me maksoimme itse häämme jokaista centtiä myöten.
Muttei se minulle mikään erityinen ylpeydenaihe ole.Ja isäni olisi maksanut koko hoidon jos olisin pyytänyt,eikä valituksia olisi kuulunut.
Kuten ei olisi puuttunut mihinkään päätökseen.

Mekin maksettiin häämme ihan ite, ja sen takia pidettiinkin tosi minimaaliset häät (pelkkä kahvitarjoilu vanhemmille) koska rahaa ei isompiin ollu eikä halua pyytää vanhempia maksajiksi.

Hyvä sitten :)! Nuoruusaikaiset hääni maksoivat vanhemmat, aikuiset hääni itse. Kummastakaan en tunne erityisesti maksujärjestelyjen osalta mitään. Ehkä nuo aikuiset häät olivat enemmän omannäköiset, mutta silloin nuorena minulle pääasia oli päästä naimisiin ;).

No meillä oli pienet häät ja ite maksettiin, enemmän panostettiin häämatkaan ja sekin ihan itse maksettiin. Ja lahjan sai uoda millasen halusi, jos kysyi niin sitten sanoin sarjan jota kerätään muutenkin, ihan kivasti saatiin lisää siihen.

Mä taas olen tosi ylpeä, jos jonain päivänä saan maksaa tyttäreni häät. Mutta mä nyt tykkään muutenkin suvun vanhoista perinteistä ja olisin surullinen, jos en niitä häitä saisi maksaa. Niin ja perinteiseen tapaan järjestän myös poikani kihlajaiset, jos hän joskus kihloihin menee.

Niin mekin maksettiin, mutta en mä siitä ylpeä ole, se vaan oli... luonnollista. Kun eipä vanhempamme meitä muutenkaan ole rahallisetsi auttaneet, eikä kyllä sellaiseen olisi mitään tarvettakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja morsio:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja mä olen taas ylpee, että mun äiti ja isä maksaa meidän häät. =)

Olisi kiva kuulla tälle perustelut :)

no, minä arvostan tuota elettä vanhempieni suunnalta meitä kohtaan. mikään pakko kun heidän ei olisi maksumiehiksi ryhtyä.
mutta totta, kun mietin asiaa tarkemmin, ei tämä asia suuremmin ole asia josta kokisin erityistä YLPEYTTÄ, maksoi häät sitten kuka tahansa :)

Alkuperäinen kirjoittaja morsio:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja mä olen taas ylpee, että mun äiti ja isä maksaa meidän häät. =)

Olisi kiva kuulla tälle perustelut :)

Meillä maksaa ruuat miehen vanhemmat, omat vanhempani ovat niin pienituloisia etteivät apua voi tarjota. Mutta olen silti ylpeä siitä että meitä halutaan auttaa, että olen hyväksytty niinkin hyvin perheeseen, kun meitä autetaan kahdella tuhannella eurolla. Miehen isovanhemmat puolestaan maksavat hääkakun =)

Minusta on aivan sama kuka kenenkin häät maksaa. Meitä on kolme sisarusta ja kaikkien häiden kustannuksiin vanhemmat ovat osallistuneet. Kukaan meistä ei pyytänyt rahaa, vaan vanhemmat itse sanoivat haluavansa osallistua kustannuksiin. Mitenkään eivät haluneet vastineeksi rahoista määrätä häiden sisällöstä.

Mitä vanhempana tai kauan töitä tehneenä menee naimisiin, sitä todennäköisemmin tulee itse maksaneeksi häänsä. Samoin, jos on jo toiset häät kyseessä.

Lähes jokaisella tapaamallani henkilöllä, joka on erikseen kertonut olevansa ylpeä siitä, että maksoi itse häänsä, on ollut aika varattomat vanhemmat tai huonot välit näihin. Tällä tavoin tarkoituksenmukaisuudesta tehdään hyve. Itsehän ne häät olisi pitänyt maksaa, vaikka ei olisi halunnutkaan.

Mitä vikaa siinä on, jos haluaa osallistua lapsensa häiden kustannuksiin? Ei se tee kenestäkään parempaa ihmistä, että ei ota vanhemmiltaan rahaa vastaan näiden sitä tarjotessa. PYYTÄÄ ei pidä koskaan, jos ei ole hätä. Ja sitähän häät eivät ole.

Meidän lapsemme ovat nyt vajaa parikymppisiä, ja kyllä me haluamme osallistua heidän häidensä kustannuksiin sitten, kun niiden aika tulee. Eikä mieleemmekään tulisi vaatia vastinetta rahalle määräämällä häiden järjestelyistä, vieraista tms.

meillä siskoni häät maksetaan 3 osaan, 1/3 pari itse, 1/3 miehen vanhemmat ja 1/3 morsiamen vanhemmat.

minusta tuo on ihan kiva, häälahja samalla :D ja eiköhän se noin mene meidänkin kohdalla kun miehen kanssa mennään naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahojaan ei saa hautaan mukaan:
Lähes jokaisella tapaamallani henkilöllä, joka on erikseen kertonut olevansa ylpeä siitä, että maksoi itse häänsä, on ollut aika varattomat vanhemmat tai huonot välit näihin. Tällä tavoin tarkoituksenmukaisuudesta tehdään hyve. Itsehän ne häät olisi pitänyt maksaa, vaikka ei olisi halunnutkaan.

Mitä vikaa siinä on, jos haluaa osallistua lapsensa häiden kustannuksiin?

Eivät ole varattomia mutta ovat kyllä suhteellisen pienituloisia. Mä en ymmärrä miksi ihmeessä en saisi olla ylpeä. Me ollaan pienistä tuloista säästettyä iso summa rahaa ja kyllä olen todella ylpeä meistä. En ole käsittääkseni sanonut, että siinä olisi jotain vikaa jos osallistuu häiden kustannuksiin. Me myös haluamme maksaa itse häämme, totta kai, MEIDÄN hääthän ne ovat :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eivät ole varattomia mutta ovat kyllä suhteellisen pienituloisia. Mä en ymmärrä miksi ihmeessä en saisi olla ylpeä. Me ollaan pienistä tuloista säästettyä iso summa rahaa ja kyllä olen todella ylpeä meistä. En ole käsittääkseni sanonut, että siinä olisi jotain vikaa jos osallistuu häiden kustannuksiin. Me myös haluamme maksaa itse häämme, totta kai, MEIDÄN hääthän ne ovat :)

Ap tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mekin ollaan säästetty melko pienistä tuloista 3000e vajaassa vuodessa, lisäksi saamme jo mainitsemani 2000e miehen vanhemmilta. Tuplasyyt olla ylpeä :D

Yhteistyössä