Häihin kutsumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bibi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
meillä on käytetty noita + perhe kutsuja... ja ainakin meillä se tarkoittaa siis sitä perhettä, ei tyttö/poikaystäviä.. eli mun käsityksen mukaan olisi kutsuttuna vanhemmat, 3 lasta ja yhden lapsen mies ja oma lapsi :D

Tekeekö perheen se, että on lapsia, vai riittääkö että asuu yhdessä tyttö- tai poikaystävänsä kanssa?

Samoin kyllä minäkin ajattelen,mutta on tuo ap:n tilanne kyllä vähän vaikeasti tulkittava.

no meillä on yleisesti käytetty sitä että kun on avo/avioliitossa niin silloin lukeutuu perheeseen.. tyttö/poikaystävät taasen ei..

Tai sitten on erikseen maininta Avec ;) jos voi ottaa mukaansa sen seurustelukumppaninsa.

joo näinhän se on :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helppoa:
Minusta perheineen lähetetty kutsu tarkoittaa juuri kyseisessä osoitteessa asuvia ja muille perheenjäsenille omat kutsut. Minusta perhe katsotaan siksi kokoonpanoksi jotka asuvat kyseisessä osoitteessa.
Jos ap ei ole kutsua saanut niin siihen voi olla sellainen selkeä selitys että ei halua kovin isoja häitä, tilanpuute ja mitä lie.
Mutta kun kerran apeellä on niin kova hinku päästä häihin joihin hänen isä on saanut kutsun 'perheineen' niin toki voi olla myös noloa hääparille jos kakku tai ruoka loppuvat kesken kun sinne on tuotu ylimääräisiä juhlijoita,
harva hääpari kuitenkaan kehtaa juhlatilan ovella sanoa että anteeksi teitä ei kutsuttu joten poistukaa.
Eikö siinä kutsussa ole se puhelin numero milloin viimeistään pitää ilmottautua? Soittakaa ja kysykää että oletteko tekin tervetulleita ja teidän pari kaveriannekin :)

No eihän se ap:n tilanne ihan tuo ollut, vaan ihmetteli miksi vain yksi sisarus kolmesta on kutsuttu jos kutsua lukee etiketin mukaisesti.

Viidakkorumpua minäkin suosittelen.

Minusta taas on :)
Jos ap on muuttanut jo omilleen kuten hänen sisar/veli ja yksi sisaruksista on alaikäinen? asuu kuitenkin kotona
vaikka olisi täysi ikäinen se kutsu katsotaa etiketin mukaan kuuluvan niille ketkä kyseisessä osoitteessa asuvat.
Ei niille ketkä on muuttaneet omilleen.
Todellakin apeen isä on oikeassa siinä että apeelle olisi kuulunut tulla oma kutsu, mutta syyhän voi olla se että juhlijoiden lukumäärä nousee silloin liian korkeaksi ja tästä syystä vain kutsuttu ne aikuiset ja heidän ehkä aikuiset lapsetkin jotka vielä asuu isi ja äidin kanssa samassa taloudessa.
Nolompaa se loppujenlopuksi olisi jos vain vanhemmat kutsutaan mutta ei niitä ketkä siinä samassa osoitteessa asuvat, oli sitten aikuisia tai ei.
Kaikille muille eri osoitteessa kuuluu siis henkilökohtaisesti se oma kutsu.

Minusta perheineen lähetetty kutsu tarkoittaa juuri kyseisessä osoitteessa asuvia ja muille perheenjäsenille omat kutsut. Minusta perhe katsotaan siksi kokoonpanoksi jotka asuvat kyseisessä osoitteessa.
Jos ap ei ole kutsua saanut niin siihen voi olla sellainen selkeä selitys että ei halua kovin isoja häitä, tilanpuute ja mitä lie.
Mutta kun kerran apeellä on niin kova hinku päästä häihin joihin hänen isä on saanut kutsun 'perheineen' niin toki voi olla myös noloa hääparille jos kakku tai ruoka loppuvat kesken kun sinne on tuotu ylimääräisiä juhlijoita,
harva hääpari kuitenkaan kehtaa juhlatilan ovella sanoa että anteeksi teitä ei kutsuttu joten poistukaa.
Eikö siinä kutsussa ole se puhelin numero milloin viimeistään pitää ilmottautua? Soittakaa ja kysykää että oletteko tekin tervetulleita ja teidän pari kaveriannekin :)

No eihän se ap:n tilanne ihan tuo ollut, vaan ihmetteli miksi vain yksi sisarus kolmesta on kutsuttu jos kutsua lukee etiketin mukaisesti.

Viidakkorumpua minäkin suosittelen.

Minusta taas on :)
Jos ap on muuttanut jo omilleen kuten hänen sisar/veli ja yksi sisaruksista on alaikäinen? asuu kuitenkin kotona
vaikka olisi täysi ikäinen se kutsu katsotaa etiketin mukaan kuuluvan niille ketkä kyseisessä osoitteessa asuvat.
Ei niille ketkä on muuttaneet omilleen.
Todellakin apeen isä on oikeassa siinä että apeelle olisi kuulunut tulla oma kutsu, mutta syyhän voi olla se että juhlijoiden lukumäärä nousee silloin liian korkeaksi ja tästä syystä vain kutsuttu ne aikuiset ja heidän ehkä aikuiset lapsetkin jotka vielä asuu isi ja äidin kanssa samassa taloudessa.
Nolompaa se loppujenlopuksi olisi jos vain vanhemmat kutsutaan mutta ei niitä ketkä siinä samassa osoitteessa asuvat, oli sitten aikuisia tai ei.
Kaikille muille eri osoitteessa kuuluu siis henkilökohtaisesti se oma kutsu.

Tämä kotona asuva sisarus ei ole alaikäinen.

Koitan tässä juuri laittaa viidakkorumpua eteenpäin. Ilmeisesti serkkuni, joka on minua kymmenenvuotta vanhempi, ei myöskään ole saanut omaa kutsua, kokee olevansa kuitenkin kutsuttu. Syy miksi tätä ylipäätään ihmettelen, on se, että minä olen perheestämme pitkään ollut ainoa, joka on tähän serkkuun ja hänen sisaruksiinsa ylipäätään ollut yhteydessä ja tosiaan tuo perheineen on vähän epämääräinen ja eritavoin tulkittava, varsinkin tilanteessa, että lapsia on eri osoitteissa.

kyllä kun me noin laitettiin kutsuun tarkoitettiin koko perhettä, ei oltu niin hyvis tekemisis et oltais voitu tietää kaikkien poika/tyttö ystävä tilanteet ja ei sitäkään kuka sattui asumaan omillaan. mun mielestä se oli vaan aika huvittavaa kun tuli yhteensä 9 henkeä ja lahja oli 50e ei saisi perustua rahaan mutta kyllä mun mielestä se on se 20e/pari ihan sopiva...

Moon ollu ja oon viälkii sitä mieltä että jos kuoressa lukee maija meikäläinen perheineen, sebtarkottaa siinä samassa osoitteessa asuvia. Ei niitä jo pois muuttaneita lapsia.

Noh, pari kesää sitten äitini sai kutsun missä luki äiti perheineen. Sekä vanhemmat että miä oltii sitä mieltä että ok, vain vanhemmat + veli (asuu kotona ) on kutsuttu. Vaikka kutsuja miulekii hyvin läheinen on!
Kun ne juhlat koitti, oli kutsuja ollu ihmeissään että missäs miä ja pesue on?
Hää oli sillä "perheineen" tarkottanu myös meitä viittä, minuu, ukkoo ja muksuja, mut ei kehannu laittaa meille erikseen omaa kutsua :headwall:

Mistä sitä voi tietää haluuko juhliinsa vaan 3 vaiko 8 ihmistä. on jo aika iso ero.

Sit tuli vanhemmille toine kutsu joltai kaukasemmilta ihmisiltä, siinäkii luki vanhempi perheineen. No se kutsu ei sit koskenu tätä kotona asuvaa poikaakaa, eli vain vanhempia!

Ota näistä ny sit selvää :headwall:

Joskus aikoinaan miä sain kutsun häihin missä luki miä ja avec, ilmotin etten pääse koska en saa lapsille hoitajaa. Sit just päivää enne häitä tää morsian ilmotti et oha ne lapsetkii teretulleita.
Jaa, eipä aiemmi voinu sanoa ja ei kyllä kutsussa lukenu muita ku miä ja avec, ei sanaakaa lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Moon ollu ja oon viälkii sitä mieltä että jos kuoressa lukee maija meikäläinen perheineen, sebtarkottaa siinä samassa osoitteessa asuvia. Ei niitä jo pois muuttaneita lapsia.

Tälleen mäkin kutsun ymmärtäisin. En sitten tiedä mitä kutsuja on ajatellut. Luulis omassa kodissa asuville tulevan oma kutsu, jos on kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Noh, pari kesää sitten äitini sai kutsun missä luki äiti perheineen. Sekä vanhemmat että miä oltii sitä mieltä että ok, vain vanhemmat + veli (asuu kotona ) on kutsuttu. Vaikka kutsuja miulekii hyvin läheinen on!
Kun ne juhlat koitti, oli kutsuja ollu ihmeissään että missäs miä ja pesue on?
Hää oli sillä "perheineen" tarkottanu myös meitä viittä, minuu, ukkoo ja muksuja, mut ei kehannu laittaa meille erikseen omaa kutsua :headwall:

Mistä sitä voi tietää haluuko juhliinsa vaan 3 vaiko 8 ihmistä. on jo aika iso ero.

Sit tuli vanhemmille toine kutsu joltai kaukasemmilta ihmisiltä, siinäkii luki vanhempi perheineen. No se kutsu ei sit koskenu tätä kotona asuvaa poikaakaa, eli vain vanhempia!

Ota näistä ny sit selvää :headwall:

Joskus aikoinaan miä sain kutsun häihin missä luki miä ja avec, ilmotin etten pääse koska en saa lapsille hoitajaa. Sit just päivää enne häitä tää morsian ilmotti et oha ne lapsetkii teretulleita.
Jaa, eipä aiemmi voinu sanoa ja ei kyllä kutsussa lukenu muita ku miä ja avec, ei sanaakaa lapsista.

Tämä on juuri se syy miksi tätä edes kyselen. Kun käytäntöjä on niin monta ja tälläkin palstalla saa jatkuvasti lukea, kun kutsutaan "väärin" tai ymmärretään kutsu väärin. Ja kun takana on jo riitoja, niin ei tee mieli kovin kärkkäästi alkaa asiaa selvittelemään. Siksi yritänkin kysyä miten te tuon kutsun tulkitsisitte ja miten voisi hienovaraisesti kysyä, miten kutsuja on kutsun tarkoitanut.

Tämähän on ETIKETIN mukaan täysin selvä asia. Kutsu koskee VAIN ja ainoastaan kotona asuvaa lasta, ei hänen poikkistaan tai tyttistään. Ja tästäpä tulikin mieleeni, että voihan perhana jos meidänkin kutsutuissa on tyyppejä, jotka alkaakin kuskaamaan sinne kotoa muuttaneita lapsia tai kotona asuvien poikkiksia tai tyttiksiä. Argh!

Mikä tästä tekee niin vaikean? Tutkikaapa hieman sitten etikettisäännöksiä.

Kun kutsussa lukee Matti ja Maija Meikäläinen, koskee se vain heitä kahta.

Kun kutsussa lukee Matti Meikäläinen perheineen tarkoittaa se sitä perhettä, joka asuu samassa osoitteessa. Pois muuttaneille lapsille lähetetään oma kutsu heidän osoitteeseensa jos niin halutaan.

Kissan kummin kaimoja, eikä seurustelukumppaneita oteta mukaan, ellei kutsussa heidän nimiään ole (etiketin mukaan eivät ole perhettä)

Mä olisin ap:n tavoin hyvin hämmentynyt tilanteesta. Meidän suvussa tai sitten vaan meidän perheessä ajatellaan niin että maailmaan mahtuu monisäkeistä perheyttä. Vaikka mä olen omillani, mies ja kaksi lasta niin kuitenkin mä olen äidin ja isän ja mun veljien kanssa edelleen perhettä.
Jos meidän porukat saisivat kutsun jossa on + perhe niin uskaltaisin väittää että he soittaisivat meille ja puhuisivat kutsusta.
Mitenkä ap:n tilanteessa kotona asuva on perhettä mutta muut ei, loppuiko vanhemmuus siihen kun muutettiin pois kotoa? Ei mun mielestä.
Kinkkinen tilanne. Mä varmaan tossa tilanteessa kuitenkin uhmatakseni uusi konflikteja soittaisin kutsujalle ja kysyisin montako henkeä meidän perheestä nyt sitten saa tulla. Toki kohteliaasti, ei näin töksäyttävästi.

Mutta tässä tilanteessa kutsujat eivät ole asiaa ajatelleet loppuun asti. Olettavat että muut ajattelevat samoin kuin he, joka ei pidä alkuunkaan paikkansa. Kuten huomaamme tästä ketjusta.
Mä olen sitä mieltä, että vaikka kirjekuoressa lukisi kenen nimet, niin olisi hyvä siihen kirjeeseen jossa ilmoitetaan mitä tapahtuu ja missä jne niin kirjoittaisi siihen suoralla suomenkielellä että keitä kutsu koskee. Kuten meidät kutsuttiin häihin ja kuoressa luki meidän nimet. Ei tarvinnut miettiä että saako ottaa lapset mukaan, kun kirjeessä selitettiin että kutsu koskee vain nimettyjä henkilöitä ja lapset pitää jättää pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Mä olisin ap:n tavoin hyvin hämmentynyt tilanteesta. Meidän suvussa tai sitten vaan meidän perheessä ajatellaan niin että maailmaan mahtuu monisäkeistä perheyttä. Vaikka mä olen omillani, mies ja kaksi lasta niin kuitenkin mä olen äidin ja isän ja mun veljien kanssa edelleen perhettä.
Jos meidän porukat saisivat kutsun jossa on + perhe niin uskaltaisin väittää että he soittaisivat meille ja puhuisivat kutsusta.
Mitenkä ap:n tilanteessa kotona asuva on perhettä mutta muut ei, loppuiko vanhemmuus siihen kun muutettiin pois kotoa? Ei mun mielestä.
Kinkkinen tilanne. Mä varmaan tossa tilanteessa kuitenkin uhmatakseni uusi konflikteja soittaisin kutsujalle ja kysyisin montako henkeä meidän perheestä nyt sitten saa tulla. Toki kohteliaasti, ei näin töksäyttävästi.

Mutta tässä tilanteessa kutsujat eivät ole asiaa ajatelleet loppuun asti. Olettavat että muut ajattelevat samoin kuin he, joka ei pidä alkuunkaan paikkansa. Kuten huomaamme tästä ketjusta.
Mä olen sitä mieltä, että vaikka kirjekuoressa lukisi kenen nimet, niin olisi hyvä siihen kirjeeseen jossa ilmoitetaan mitä tapahtuu ja missä jne niin kirjoittaisi siihen suoralla suomenkielellä että keitä kutsu koskee. Kuten meidät kutsuttiin häihin ja kuoressa luki meidän nimet. Ei tarvinnut miettiä että saako ottaa lapset mukaan, kun kirjeessä selitettiin että kutsu koskee vain nimettyjä henkilöitä ja lapset pitää jättää pois.

Vaan kun etiketin mukaan kutsu koskee ainoasteen sitä perhettä joka asuu siinä osoitteessa johon kutsu tuli,
ei naapurin osoitetta ja heidän naapurin osoitettaan.
Noloako olla sitten kutsumatta ne muuta perheen jo aikuiset lapset, johonkin se rajakin oli vedettävä

Mutta mietin oikeasti sitä, että jos kutsu olisi koskenut vain ja ainoastaan kotona asuvaa lasta niin miksi häntä ei olisi voitu nimetä kuoressa omanaan?
Vaikka itse luen käytöksen kultaista kirjaa ja etikettisääntöjä jopa luennoilla käynyt kuuntelemassa niin tämä hämmentää minua.

Jos ap saa itse kutsun häihin jossa lukee hänen nimi ja perhe niin vietkö sinne sitten sisaruksesi ja vanhempasikin mukaan ja muumot ja vaarit koska lähiperhettähän nekin on ?

Alkuperäinen kirjoittaja kesän morsio:

Vaan kun etiketin mukaan kutsu koskee ainoasteen sitä perhettä joka asuu siinä osoitteessa johon kutsu tuli,
ei naapurin osoitetta ja heidän naapurin osoitettaan.
Noloako olla sitten kutsumatta ne muuta perheen jo aikuiset lapset, johonkin se rajakin oli vedettävä

mutta riippuen suvun käytännöstä niin sillä voidaan atrkoittaa koko jälkipolvea perheineen..
ja näin se meillä toimii...

Mutta mietin oikeasti sitä, että jos kutsu olisi koskenut vain ja ainoastaan kotona asuvaa lasta niin miksi häntä ei olisi voitu nimetä kuoressa omanaan?
Vaikka itse luen käytöksen kultaista kirjaa ja etikettisääntöjä jopa luennoilla käynyt kuuntelemassa niin tämä hämmentää minua.

Ja sinä sitten varmasti muistat kaikkien serkkujesi iät ja syntymäajatkin.
Kyllä minä rehellisesti myönnän että en millään voi muistaa jos kauempanakin asutaan ja yhteyttä ei juuri pidetä että kuka se niistä minun kolmesta serkustani asuikaan kotona ja kuka ei joten katson että oli meillä helpompaa laittaa kutsuun miehen eli perheen pään nimi perheineen ja me ainakin tarkoitimme tällä vain sitä kotona asuvaa serkkuani.
Täytyy kai alkaa etsiä uutta juhlatilaa tai soittokierros sukulaisille että tajuaako he ettei sinne sitten koko kylää tuo.

Kyllä minä rehellisesti myönnän että en millään voi muistaa jos kauempanakin asutaan ja yhteyttä ei juuri pidetä että kuka se niistä minun kolmesta serkustani asuikaan kotona ja kuka ei joten katson että oli meillä helpompaa laittaa kutsuun miehen eli perheen pään nimi perheineen ja me ainakin tarkoitimme tällä vain sitä kotona asuvaa serkkuani.
Täytyy kai alkaa etsiä uutta juhlatilaa tai soittokierros sukulaisille että tajuaako he ettei sinne sitten koko kylää tuo.

Ja sinulle ei sitten ole väliä kuka sinne sun häihin tulee tuosta perheestä? kutsut vaan sen takia että saa vierasmäärän sinun puoleltasi täyteen?
Jännä juttu... kun et muista kuka asu kotona niin silti sitten se vaan kutsutaan.. eli et ole mitenkään tekemisissä heidän kanssaan niin miksi edes kutsua se joka asui kotona?

Hämmennänpä soppaa entisestään. Mitenkäs jos saatte kutsun, jossa lukee Matti Meikäläinen perheineen. Matilla on vaimo ja tämän kanssa yksi lapsi, joka asuu heidän kanssaan. Lisäksi Matilla on kaksi lasta edellisestä avioliitosta, jotka asuvat heillä joka toinen viikonloppu. Matin nykyisellä vaimolla on myös edellisestä parisuhteesta kaksi lasta ja he asuvat Matin ja tämän vaimon kanssa, mutta ovat kerran kuussa viikonlopun isällään. Kaikki lapset ovat alaikäisiä. Ketä tuo kutsu tuossa tilanteessa tarkoittaa?

Perheineen tarkoittaa meillä ainakin KOKO perhettä, eli iskä, äiskä ja lapset, asu kotona tai ei...Se että muuttaa pois kotoo ei sulje sua perheen ulkopuolelle.. :p Mutta poika ja tyttöystäviä en raahais mukanani..

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Hämmennänpä soppaa entisestään. Mitenkäs jos saatte kutsun, jossa lukee Matti Meikäläinen perheineen. Matilla on vaimo ja tämän kanssa yksi lapsi, joka asuu heidän kanssaan. Lisäksi Matilla on kaksi lasta edellisestä avioliitosta, jotka asuvat heillä joka toinen viikonloppu. Matin nykyisellä vaimolla on myös edellisestä parisuhteesta kaksi lasta ja he asuvat Matin ja tämän vaimon kanssa, mutta ovat kerran kuussa viikonlopun isällään. Kaikki lapset ovat alaikäisiä. Ketä tuo kutsu tuossa tilanteessa tarkoittaa?

Tässä tilanteessa meillä on sovellettu suku karsintaa, eli minä en ole mennyt isäpuolen suvun juhliin ellei erikseen nimeä kutsussa ole, eikä isäpuoleni lapsi edellisestä avioliitosta, joka on vain jokatoinen viikonloppu isällään, ole tullut meidän puolen suvun juhliin. Ellei sitten ole justiinsa osunu se isiviikonloppu ja siirtää ei ole voinut.

Häihinhän yleensä ilmottaudutaan etukäteen niin mitäs jos siinä ilmottautumisen yhteydessä sitten sanoisi, että meitä on tulossa niin ja niin monta henkeä (tarkoittaen samasta osoitteesta saapuvia) ja sitten varovaisesti kysyisi vai oliko kutsu tarkoitettu myös sille ja sille?

Alkuperäinen kirjoittaja tättishäärä:
Häihinhän yleensä ilmottaudutaan etukäteen niin mitäs jos siinä ilmottautumisen yhteydessä sitten sanoisi, että meitä on tulossa niin ja niin monta henkeä (tarkoittaen samasta osoitteesta saapuvia) ja sitten varovaisesti kysyisi vai oliko kutsu tarkoitettu myös sille ja sille?

Meillä ainakin olisi ollut ihan turhaa kysyä tuollaista kaasolta joka otti ilmottautumisia vastaan, hänellä kun ei ollut mitään listaa mistä tarkistaa tuollaista asiaa, saati valtuuksia sanoa asiaan yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tättishäärä:

Meillä ainakin olisi ollut ihan turhaa kysyä tuollaista kaasolta joka otti ilmottautumisia vastaan, hänellä kun ei ollut mitään listaa mistä tarkistaa tuollaista asiaa, saati valtuuksia sanoa asiaan yhtään mitään.

Ihan totta?
Minä ainakin olen kaasona ollessani vaatinut selkeän listan siitä ketä on kutsuttu ja ketä ei. Samaten aioin tivata kaikilta jotka viitisivät ilmoittautua ruoka-aineallergiat ym. asiat. Asiat ei selviä kuin kysymällä.

Ja sinulle ei sitten ole väliä kuka sinne sun häihin tulee tuosta perheestä? kutsut vaan sen takia että saa vierasmäärän sinun puoleltasi täyteen?
Jännä juttu... kun et muista kuka asu kotona niin silti sitten se vaan kutsutaan.. eli et ole mitenkään tekemisissä heidän kanssaan niin miksi edes kutsua se joka asui kotona?

Miten olisi vaikka tilanpuute?
Haluan isän veljen vaimoineen juhliimme mutta minusta olisi todella törkeää olla taas kutsumatta sitä serkkuani joka heillä vielä kotona asuu,
siksi että olemme aivan eri ikäluokkaa joten emme todellakaan "leiki" samoissa piireissäkään ja vaikeaahan se olisikin kun kuitenkin asumme eri puolella suomeakin.
Se etten muista serkku paran nimeä niin pitääkö minun nyt kutsuakin vain isän veli yksin tai jättää kokonaan kutsumatta?
Kyllä meillä muutenkin on sitä tekemistä kuin selvitellä kotona asuvien lasten nimiä.
Ja valitettavasti mekään ei olla lotossa voitettu joten juhlatilaamme ei mahdu millään kaikki serkut ja heidän perheet :(
Ja muutenkin haluamme suhteellisen pienet häät, ja pininä ne ei pysy jos sinne sitten aletaan kutsumaan kaikki serkut perheineen.
Se että muita serkkuja ei kutsuta kuin ne jotka asuu vielä kotonaan vanhempien luona ei minusta ole ollenkaan noloa vaan johonkin se rajaveto valitettavasti on vedettävä :(
Jos en taas antasi isän veljeni tuoda sitä kotona asuvaa lastaan juhliimme voi aiheuttaa noloja tilanteita näiden perheiden kohdalla joilla vielä pienet lapsetkin jotka on myös juhlaamme kutsuttu.
Me siis vedettiin linjaus siihen että perhe jossa lapset vielä samassa osoitteessa ovat toki tervetulleita.

Yhteistyössä