Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tarkasti ottaen:sillä useimmat ihmiset nämä kutsukäytännöt tuntevat.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tarkasti ottaen:sillä useimmat ihmiset nämä kutsukäytännöt tuntevat.
Jännä miten moni kyllä muistaa nuo kultaiset säännöt kun omalle kohdalle ne juhlat tulee JÄRJESTETTÄVÄKSI=maksettavaksimutta kun kutsu tippuu omasta postilaatikosta niin vain UNOHTUU ne säännöt joista itsekin on pauhanneet aikaisemmin.
Taitaa helpompi unohtaa kun kutsujina ja maksajina joku muu kuin oma rahapussi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tanja:Meillä on nyt kesällä häät ja meillä tuo vastaava tarkoittaa nimenomaan ainoastaan kotona asuvia lapsia. Jos halutaan omillaan asuvia sisaruksia kutsua, laitamme näille omat kutsut.
Anoppi ehdotti että voitaisiin osa ihmisistä kutsua perheineen ja osasta vain vanhemmat, mutta mun mielestä jos joku saa tuoda lapsensa, niin silloin saavat kaikki muutkin. Ja tarkoitan tällä nimenomaan kotona asuvia lapsia. Kaikista emme ole edes varmoja näiden lapsien nimistä, jolloin on helpompaa käyttää ilmausta "perheineen".
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Kutsu on niille jotka siinä osoitteessa asuvat.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tarkasti ottaen:sillä useimmat ihmiset nämä kutsukäytännöt tuntevat.
Jännä miten moni kyllä muistaa nuo kultaiset säännöt kun omalle kohdalle ne juhlat tulee JÄRJESTETTÄVÄKSI=maksettavaksimutta kun kutsu tippuu omasta postilaatikosta niin vain UNOHTUU ne säännöt joista itsekin on pauhanneet aikaisemmin.
Taitaa helpompi unohtaa kun kutsujina ja maksajina joku muu kuin oma rahapussi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi apua, mua alkoi oikeasti kauhistuttamaan kun kesällä häät että ketähän kaikkia sinne ollaan roudaamassa, jos eivät etikettisääntöjä tiedä. Toivottavasti älyävät ilmoittautuessa kysyä asiasta, jolloin voi sanoa, ettei pois kotoa asuvia ole kutsuttu!
Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tarkasti ottaen:sillä useimmat ihmiset nämä kutsukäytännöt tuntevat.
Mulla on kyllä juuri päinvastainen käsitys. Unohdetaan ne etiketit, jotta voidaan säästää pari euroa, kun lähetetäänkin vain yksi kutsu sedälle ja tämän lasten perheille. Kuoreen sitten kirjoitetaan tyyliin Pertti ja liisa Mäkäräinen, ville ja hanna mäkäräinen perheneen ja Antti Mäkäräinen ja Riitta ja siiri. Ja sitten ollaan hirveän loukkaantuneita, kun tämä toisella puolella suomea asuva ville ei tulekaan häihin, kun isä unohti kertoa asiasta ennen kuin ilmottautumisajankohta oli jo ohi. Tai juuri tällaisia perheineen tapauksia, joista kukaan ei ota selvää vaikka kuinka lukisi etikettiä.
Alkuperäinen kirjoittaja bibi:Kutsutun sisar ei ole tekemisissä kutsutun kanssa (ovat olleet siis riidoissa), mikä tekee asiasta hieman hankalampaa, eli emme oikein tiedä miten asiaa kysyisi. Mietinkin tässä, että laitanko serkulle jotain viestiä, mutta en oikein tiedä miten asiaa voisi kysyä, ilman että aiheutan enempää konfliktia.
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tarkasti ottaen:sillä useimmat ihmiset nämä kutsukäytännöt tuntevat.
Mulla on kyllä juuri päinvastainen käsitys. Unohdetaan ne etiketit, jotta voidaan säästää pari euroa, kun lähetetäänkin vain yksi kutsu sedälle ja tämän lasten perheille. Kuoreen sitten kirjoitetaan tyyliin Pertti ja liisa Mäkäräinen, ville ja hanna mäkäräinen perheneen ja Antti Mäkäräinen ja Riitta ja siiri. Ja sitten ollaan hirveän loukkaantuneita, kun tämä toisella puolella suomea asuva ville ei tulekaan häihin, kun isä unohti kertoa asiasta ennen kuin ilmottautumisajankohta oli jo ohi. Tai juuri tällaisia perheineen tapauksia, joista kukaan ei ota selvää vaikka kuinka lukisi etikettiä.
Koskaan ole törmännyt tuohon että laitetaan yksi kutsu joissa sitten lukee kokosuvun muiden lasten sukulaisten nimet siksi että ei ole jaksettu ostaa merkkiä muiden kutsuttujen kutsuun.
Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tarkasti ottaen:sillä useimmat ihmiset nämä kutsukäytännöt tuntevat.
Koskaan ole törmännyt tuohon että laitetaan yksi kutsu joissa sitten lukee kokosuvun muiden lasten sukulaisten nimet siksi että ei ole jaksettu ostaa merkkiä muiden kutsuttujen kutsuun.
Olen törmännyt tähän valitettavasti kolme kertaa ja ihan eri piirien yhteydessä, eli eivät siis ole toisiltaankaan voineet tuota oppia. Tosin ei syyksi suoraan ole sanottu postimerkkipiheyttä, mutta mitä se sitten on? Ei luulisi olevan niin iso juttu selvittää ihmisen osoitetta, varsinkin jos kyse on ihmisestä jonka kokee niin läheiseksi että haluaa juhliinsa.
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:![]()
huvittavaa lukea tätä ketjua kuinka väitetään osaavan etikettisäännöt
mutta
silti ei ap tunnu tajuavan kuka on etiketin mukaan kutsuttu ja kuka ei
vaikka täälläkin hänelle on myös annettu niitä etiketin mukaisia oikeitakin vastauksia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:Joo, nää on välillä vaikeita. Minä ajattelisin että tuo tietenkin tarkoittaa vaan kotona asuvia lapsia, mutta kun kaikki ei ajattele niin. Siinä vaiheessa kun minä olin asunut omillani jo melkein kymmenen vuotta, avoliitossa, ja sisko asunut omillaan kahdeksan vuotta, tuli vanhemmille kutsu häihin, kuoressa vain vanhempien nimet. Noh, vanhemmat sitten menivät kaksistaan, ei ongelmaa... siihen asti kun juhlissa päivänsankarit ihmettelivät missä minä ja avomieheni ja siskoni, kun TIETENKIN he tarkoittivat että me kaikki tulisimme, sillä yhdellä kutsulla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ei ajatustelukija:Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:Joo, nää on välillä vaikeita. Minä ajattelisin että tuo tietenkin tarkoittaa vaan kotona asuvia lapsia, mutta kun kaikki ei ajattele niin. Siinä vaiheessa kun minä olin asunut omillani jo melkein kymmenen vuotta, avoliitossa, ja sisko asunut omillaan kahdeksan vuotta, tuli vanhemmille kutsu häihin, kuoressa vain vanhempien nimet. Noh, vanhemmat sitten menivät kaksistaan, ei ongelmaa... siihen asti kun juhlissa päivänsankarit ihmettelivät missä minä ja avomieheni ja siskoni, kun TIETENKIN he tarkoittivat että me kaikki tulisimme, sillä yhdellä kutsulla![]()
Nuo tuossa tapauksessa ei voi syyttäää kuin hääparia ja sitä ettei osata kutsukortteja laittaa eri osoitteissa asuville henkilöille.
Me menimme perheenä kerran häihin kun kutsussakin luki perheineen.
Hääpari sitten ihmeissään hääpaikalla 'ai te otitte lapsetkin mukaan?
Olivat kuulemma kohteliaisuudesta vain kutsuneet meidät perheenä ja olettivat sen meidän tietävän että häihin ei tulla lasten kanssa.