Häihin tuli kutsu ja ei lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kati1974

Aktiivinen jäsen
24.12.2005
2 308
0
36
juu eilen tuli ex-työkamun häihin kutsu. Porukat on silloin töissä, joten pojan kanssa oi tarkotus istten häihin mennä. Tänään soitin juhlakalulle, ja (onnéksi) kysyin, että saako lapsia tulla, niin sano, että ei ole lastenkutsut.. No juu, jokainnen tavallaan ja niitten juhlathan ne on. Mutta kun ne alkaa jo klo. 16.00, että olisi voinnut kuvitella, että alku illasta olis lasten kanssa saanut käydä. Kun tällä morsiammen siskoillakin on vielä pieniä lapsia. Sano tämä kyllä sitten, että tule yksin sitten... blääh!

Jos kutsussa ei lukenut perhe tai lapset, niin silloin pitäisi tietää kysymättäkin, ettei lapsia ole kutsuttu. Kutsu koskee vain siinä mainittuja henkilöitä. Ja on kai jokaisella oikeus järjestää juuri sellaiset juhlat, kuin itse tahtoo?

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Miksi lapset olisi saatava joka paikkaan mukaan? |O

Jos kutsun päällä ei lue perheineen tai erikseen lasten nimiä niin asia on hyvin selvä, lapsia ei ole kutsuttu.

Aivan, ja miksi ei voida kunnioittaa sitä hääparin toivetta? |O

Meillä oli "lapsettomat" juhlat ihan senkin takia, että juhlapaikalla oli lampi, sekä korkea pudotus järvelle jyrkänteeltä. Kuka siinä osaa juhlista nautia jos joutuu stressaamaan jatkuvasti että eikai meidän tiina nyt vaan leiki liian lähellä vettä tai jyrkännettä..

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Miksi lapset olisi saatava joka paikkaan mukaan? |O
Jos kutsun päällä ei lue perheineen tai erikseen lasten nimiä niin asia on hyvin selvä, lapsia ei ole kutsuttu.

Näin juuri. Kaikkiin juhlapaikkoihin ei saa lapsille sopivaa ohjelmaa ja ruokalistaa, kuten meillä. Kyllä kaikki ymmärsivät siitä ettei lasten nimiä ole kutsussa, ei erikseen lukenut. Yksi pariskunta ei välttämättä pääse kun ei hoitopaikkaa saa, mut heistäkin tulee toinen paikalle. On se kumma miten vaikea joillekin ihmisille on tämä asia ymmärtää (palstalla ilmeisesti melkeinpä päivittäin nyt kesällä itketään tätä).

En osaa käsittää tota että kutsu koskaa vain sitä jolle kutsu tulee.
mulla on useita kavereita joilla on tapailua tai seurustelua, ja jos mä kutsun laitan niin toki
kavereiden puoliskot on tervetulleita.
tai jos mies saa kutsun kummilasten synttäreille tekstiviestinä niin eikö se koske mua tai kummin serkkuja kun tulee miehen kännykkään?
tai vaikka jos ois kihlajaiset,rippijuhlat tai kastejuhla ja soitat/tekstaat niin pitääkö puhelimessa erikseen mainita että kutsu koskee vain sua tai koko perhettä?
perin omituista tämä nykyaika.
Hääkutsu on siinä ehkä vähän eriasia että vieraat yleensä lasketaan tarkasti mutta eikö olisi helpompi ilmoittaa jo kutsussa että on tarkoitettu vain rouva huulle tai tilaisuus on lapseton?

Halusin vain kommentoida tuota etikettiä, että kaikki hääparit eivät itsekään tunne aina etikettejä!!
Meille tuli hääkutsu vain meidän aikuisten nimillä ja kysyin suoraan hääparilta saako lapset tulla mukaan, kun heidän nimiä ei ollut kutsussa, ja tietävät hyvin, että meillä ihan pieni vauva jota ei siis voi jättää hoitoon niin vastasivat, että tottakai lapsetkin ovat tervetulleita!!!
Eli aina ei kyseessä lapsettomat kutsut, vaikka lapsia ei mainittaikaan kutsussa nimeltä!!!
On siis olemassa myös "moukkia" kutsujia!

Kuten tohon alkuun kirjoitinkin"niitten juhlathan ne on." Ite en ole vaan tottunu "lapsettomiin häihin." Minä ainakin olisin halunnut mennä koko perheen voimin juhlimaan. Joten turha laittaa mitään "monttu levällään" hymiöitä. Tottakai jokainen saa pitää millaset juhlat haluaa. Vaikka lapsettomat.

kaikki nyt ei vaan halua lapsia mekkaloimaan ;) minäkin ottaisin pienen poikani mukaan heinäkuussa oleviin häihin mutta kutsussa nimenomaan kiellettiin lapset, ymmärtäähän sen jos on iso suku ja paljon ystäviä joille jälkikasvua siunaantunut että sellainen 40-50 kersaa lisää laskua ja eivät ne mukulat lattiallakaan voi istua.

me saatiin kanssa kutsu häihin,kutsussa vain aikuisten nimet.häät alkaa klo 16.lapsia ei saada hoitoon eli ei mennä.hölmöltä sitäpaitti tuntuis edes mennä kun itse en ole hääparia ikinä nähnyt ja miehenikin joskus kymmeniä vuosia sitten....

Yhteistyössä