Haittaako jos lapsesi nimi on suosiossa tai ns. yleinen? Haluatko lapsellesi harvinaisen nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minua hieman harmittaa, kun esikoisen nimi ei mielestämme ollut yleinen, mutta nimen suosio oikein räjähti kasvuun muutamaa vuotta myöhemmin. Nyt keikkuu vuodesta toiseen niissä suosituimmissa nimissä. Edelleenkään ei tosin ole ollut luokkakaverikaimoja, mutta pikkulikkakaimoja piisaa pilvin pimein. Itselläni on suunnilleen maailman yleisin nimi ja olisin toivonut lapselle jotain hieman persoonallisempaa..

Peesi tähän. Kyllä todella ärsyttää kun hesarista lukee joka sunnuntai kuinka monta kaimaa taas lapsi saanut.

Itse olen päättänyt tyttöni nimen jo varmaan 10-vuotiaana, ollut aina harvinainen nimi ja JUST NYT kun tyttö syntyi kapsahti kyseinen nimi suosituimipien listalle. JUST MUN TUURIA.

Vituttaa.

Naurettavaa ja lapsellista "erikoisuuden" tavoittelua. Sitten kuitenkin eletään normi taviselämää.

No just. Kyseinen nimi ei ole millään tavalla erikoinen, ihan tavallinen, perinteinen kaunis tytön nimi, niin kansainvälisesti kuin ihan suomalaiselle. Kuitenkin tämän nimisiä on ollut sangen vähän, sitten 1940-luvun.

En vaan olisi halunnut että luokalla on 5 samannimistä tyttöä, niin että sitten ollaan **** tee, ***** pee ja ***** aa jne.

Ei muakaan haittaa yhtään.
Nimet valittiin sillä perusteella että ne oli mun ja ukon mielestä kauneimmat.
Mitään suosituimmat-listoja ei sillon ees kateltu.

Sitäpaitsi, jos täällä syntyy joku vajaa 60000 lasta vuodessa ja suosituimman nimen saa joku reilu 550 niistä, niin ei se ole yhtäkuin jokainen luokkakaveri tai vastaantulija..

Meillä toisen lapsen nimi on ilmeisesti ollut kestosuosikki noissa nimilistoissa jo pitkään, mutta silti esimerkiksi itse olen elämäni aikana tuntenut jopa 3 sen nimistä.

Lisäksi äitini, joka on ollut päiväkodissa töissä kohta 40 vuotta, sanoi että sen nimiset hänen ryhmissään olleet voidaan laskea yhden käden sormilla...
Että eipä niihin kaimoihin välttämättä kuitenkaan joka paikassa törmää, vaikka monet niin tuntuvat ajattelevan.

Alkuperäinen kirjoittaja erikoinen:
Lapseni on ainutlaatuinen ja niin on myös nimi. Ainoa sen niminen Suomessa.

No en kyllä haluis ihan niiiiiin erikoista nimeä kuitenkaan...
Hesarin syntyneet-palsta on täynnä mitä naurettavampia erikoisuuden tavoittelijoita...

Alkuperäinen kirjoittaja galluppi:
entä miehesi? Millä perusteella valitsette nimen? Mikä nimi on sinusta yleinen pojan ja tytön nimi?Entä harvinainen?

kyllä haittaa. Minusta on hienompaa anta esim. 70-luvun nimi tyyliin päivi, pekka, kirsi, hanna, mika

kuin antaa nimeksi sellainen nimi joka on tällä hetkellä joka toisella: veeti, aino, emma, emmi, aleksi, eeli...

en tykkää kuulua massaan joka matkii muita.

Yhteistyössä