Haluaisin, että minä, mieheni ja lapseni kuolisimme samalla hetkellä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elmapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elmapallo

Vieras
Siten kukaan meistä ei ainakaan jäisi koskaan tänne yksin ja esim. lapsemme eivät joutuisi kohtaamaan sitä tuskaa, mikä tulee vastaan kun me vanhemmat kuolemme.

Mä taas todellakin toivon, että lapseni elävät vielä piiiiiitkään sen jälkeen kun minusta aika jättää. Tuskin kuolemani on heille ylitsepääsemätöntä tuskaa ja mielummin elävät sen jälkeenkin.

[QUOTE="aijaa";30557642]Mä taas todellakin toivon, että lapseni elävät vielä piiiiiitkään sen jälkeen kun minusta aika jättää. Tuskin kuolemani on heille ylitsepääsemätöntä tuskaa ja mielummin elävät sen jälkeenkin.[/QUOTE]

Juuri näin. En haluaisi että lapseni elämä puolittuisi vain siksi että minä ja mieheni joskus kuolemme.

Joko tää on taas provo tai sitte on aika mielenvikanen tapaus. Kyllä mä toivon että saan kasvattaa lapseni aikuiseksi ja mieluusti olla tukena pitkään senkin jälkeen, mutta kyllä mun lapseni varmasti pääsee yli vanhempiensa kuolemasta. Ei meijän tehtävä ole tehdä lapsesta vanhemmistaan riippuvaisia vaan kasvattaa itsenäisiä ihmisiä jotka pärjää myös omillaan.

Kyllä, hekin voisivat kuolla samaan aikaan minun, mieheni, lasteni ja myös lasteni puolisoiden kanssa, paitsi että haluaisin, että me (siis minä, mieheni ja lapsemme) kuolisimme jo nyt kun lapset ovat vielä pieniä (5v, 3v, 1½v ja 2kk vanhat), niin että heidän ei tarvitsisi koskaan oppia tuntemaan maailman pahuutta.

Olisikohan mielummin kannattanut jättää ne lapset tekemättä jos kokee maailman noin pahana paikkansa?

Siten kukaan meistä ei ainakaan jäisi koskaan tänne yksin ja esim. lapsemme eivät joutuisi kohtaamaan sitä tuskaa, mikä tulee vastaan kun me vanhemmat kuolemme.

"Tota vita est discendum mori"

Voihan sitä haaveilla, mutta jos aikoo toteuttaa mitään tämän suuntaista, kannattaa hakea apua. Kannattaa muistaa, että jälkeen jää vain muistot. Vaikka kuolisit itse ja tappaisit muut, haluatko oikeasti itsellesi rikosmerkinnät postmortum?

Yhteistyössä