Haluaisin niin paljon uuden lemmikin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Freiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Freiya

Aktiivinen jäsen
02.09.2010
3 576
2
38
Haluaisin tolle meidän haukulle kaverin, ollaan koko perhe pitkiä päiviä poissa ja musta olis hyvä että tuolla koiralla olis kaveri täällä.
Mut mun mies ei missään nimessä suostu kissaa ottamaan, eli ainoaks vaihtoehdoks jää toinen koira...

Sanokaa että tää on ihan tyhmä idea :rolleyes:

Mitä tarkoittaa pitkiä päiviä poissa? Jos olette pitkiä päiviä poissa, niin ainakin pennun ottaminen olisi kyllä melko älytön teko.

Ja mitä siihen kissaantulee, niin ei meillä ainakaan kissa ole pätkääkään koirien kaveri. Toki jotkut kissat hengaa koirienkin kanssa, mutta ei se mikään automaatio ole.

Jos mä oisin sä, niin en ottais koiraa, kissaa tai muutakaan. no ehkä kultakalan. Jos tosiaan koiran haluaisin, niin ottaisin sen sitten seuraavan pitkän loman yhteydessä.

No tässä on pitkiä lomia edessa et ihan hyvin vois pennun ottaa, meillä taas kissa oli niin tuon koiran kaveri. Mut kisuli jäikin mun äidille eikä mun äiti halua enää luopua meidän kissasta :D
Mut silloin kun ollaan kotona niin tuo koira melkein hukkuu perheen silityksiin :D
Niin ja pitkä päivä tarkoittaa perus työ/koulupäivää.

Kaksi koiraa menee siinä missä yksikin, ei juurikaan tuo lisää vaivaa. Kannattaa kuitenkin tosiaan ottaa jonkin loman yhteyteen uus koira, varsinkin pentu tarvii paljon opettelua sisä siisteydessä. Meillä koirat normi työpäivän kahdestaa kotosalla, toki joskus voidaan ottaa töihin mukaan, mut ihan hyvin ovat pärjänneet ja saavat seuraa toisistaan.

No tässä on pitkiä lomia edessa et ihan hyvin vois pennun ottaa, meillä taas kissa oli niin tuon koiran kaveri. Mut kisuli jäikin mun äidille eikä mun äiti halua enää luopua meidän kissasta :D
Mut silloin kun ollaan kotona niin tuo koira melkein hukkuu perheen silityksiin :D
Niin ja pitkä päivä tarkoittaa perus työ/koulupäivää.

No sitten seuraavalla lomalla se pentu. Eihän tuossa ole mun mielestä muuta vaihtoehtoa.

Mä joudun omaa pentuani odottamaan vielä ainakin vuoden joten olen nyt jättänyt sen pennun miettimisen takaa-alalle. Pahimmassa tapauksessa meille ei edes riitä pentua siitä pentueesta mistä sitä havitellaan ja sitten pitää lähteä Saksaan koiranhakureissulle :O

No sitten seuraavalla lomalla se pentu. Eihän tuossa ole mun mielestä muuta vaihtoehtoa.

Mä joudun omaa pentuani odottamaan vielä ainakin vuoden joten olen nyt jättänyt sen pennun miettimisen takaa-alalle. Pahimmassa tapauksessa meille ei edes riitä pentua siitä pentueesta mistä sitä havitellaan ja sitten pitää lähteä Saksaan koiranhakureissulle :O

Huh :O Ootte ilmeisesti ihan rotukoiraa ottamassa? Mä taas haluaisin sekarotuisen, meidän koiralla ei oo vielä koskaan ollut yhtään mitään sairautta eikä mitään ja hän on siis niin coctail kun voi olla :rolleyes:

Huh :O Ootte ilmeisesti ihan rotukoiraa ottamassa? Mä taas haluaisin sekarotuisen, meidän koiralla ei oo vielä koskaan ollut yhtään mitään sairautta eikä mitään ja hän on siis niin coctail kun voi olla :rolleyes:

Kyllä, rotupiskiä ollaan hankkimassa.
Meillä on ollut koiria about 10, joista noin puolet on ollut sekarotuisia...tykkään niistä siksi, kun ne ovat ulkoisesti niin persoponallisia ja aina saa jännittää minkälaisia niistä tulee isona :)

Toisaalta taas kun nyt on tavoitteet SM-tasolla, eikä sinne sekarotuisen sessen kanssa kisaamaan pääse, niin on ikäänkuin pakko ottaa rotukoira. Ja nyt koiralle on liuta muitakin vaatimuksia, jonka vuoksi sen etsiminen on todella haastavaa. Toisaalta tätä viimeisintä sekarotuistakin etsimme 10kk, ennen kuin sopiva pentu tuli vastaan...kannatti odottaa, on ehkä maailman hienoin koira :)

Uusimmat05555555.jpg

Kyllä, rotupiskiä ollaan hankkimassa.
Meillä on ollut koiria about 10, joista noin puolet on ollut sekarotuisia...tykkään niistä siksi, kun ne ovat ulkoisesti niin persoponallisia ja aina saa jännittää minkälaisia niistä tulee isona :)

Toisaalta taas kun nyt on tavoitteet SM-tasolla, eikä sinne sekarotuisen sessen kanssa kisaamaan pääse, niin on ikäänkuin pakko ottaa rotukoira. Ja nyt koiralle on liuta muitakin vaatimuksia, jonka vuoksi sen etsiminen on todella haastavaa. Toisaalta tätä viimeisintä sekarotuistakin etsimme 10kk, ennen kuin sopiva pentu tuli vastaan...kannatti odottaa, on ehkä maailman hienoin koira :)

Uusimmat05555555.jpg

Oi mikä lutusuus! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22070481:
Ei ole. Mun elämä oli ainakin paljon helpompaa silloin kun talossa oli kaksi koiraa jos sitä verta siihen kun oli vain yksi koira.

Oi voi, kyllä mun täytyy varmaan puhua tuo mies ympäri :D Ja nyt kun tuo meidän koissu on rauhoittunut tosi paljon (tai meidän koko perheen elämä on rauhoittunut) niin olisi lomien alkaessa oikeastaan tosi otollinen aika ottaa toinen koira. Eikä pelkästään siksi että mä haluan, vaan siksi että tuolla meidän mussulla olisi kaveri ja seuraa muistakin kuin ihmisistä.

Yhteistyössä