Haluan erota miehestäni hänen lapsensa vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijabba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijabba

Vieras
Onko palstalla kukaan eronnut tai muuttanut erilleen miehestään/ naisestaan, koska on mitta tullut täyteen puolisonsa lasta? Minun miehelläni on valitettavasti (sanon nyt suoraan, vaikka tämä onkin asia, josta ei pitäisi puhua mitään) aivan kamala lapsi. Kyseessä on ns. Erityislapsi jonka kanssa kukaan ei pärjää, ei kukaan. Lapsi on väkivaltainen, pilalle lellitty, uppiniskainen, kiukuttelee, uhkailee, itkee, rääkyy, vinkuu ja huutaa, huutaa, huutaa ja huutaa vielä lisää, että saa kaiken ympärillä pyörimään haluamallaan tavalla. Olen aika varma, että tuo demonilapsi nauttii siitä miten ihmiset kärsivät ympärillään. Olen kirjaimellisesti nähnyt hänen hymyilevän tyytyväisenä, kun on ensin uhkaillut äitiään väkivallalla, kuolemalla ja koronalla.
Minä olen päättänyt erota miehestäni, että ei tarvitsisi enää nähdä tuota lasta tai vatvoa tätä tilannetta. Tuntuu vain vaikealta lähteä. Tsempatkaa mua jotenkin lähtemään. Tyyli vapaa. Antaa mennä.

Olet jo päätöksen tehnyt ja ennen sitä varmasti miettinyt asian halki. Luota itseesi, intuitioosi ja harkintaasi. Kulostaa siltä, että ko. lapsi olisi pitänyt aikoinaan abortoida, mutta nyt kun se on maailmaan päästetty, kärsiköön vanhemmat sen taakan. Miksi sinun pitäisi uhrata hyvinvointisi sen asian takia? Et sinä ole syypää lapsen mielenterveysongelmiin.

Minkä ikäinen lapsi kyseessä?
Voisiko olla ohimenevä vaihe...?

Useimmat lapset käyttäytyvät eri tavoin eri ikäisinä...

Kuria, kuria, kuria ja rajoja.
Niiden avulla pärjättiin ennen käytöshäiriöisten lasten kanssa ja niistä tuli tolkun aikuisia.
Osa joutui tottakai linnaan, osa kamankäyttäjiksi, osa poliitikoiksi (kuten psykopaatit yleisesti) mutta pääsääntöisesti yhteiskuntakelpoisiksi kansalaisiksi.
En tarkoita vyön solkipäällä hakkaamista, enkä turpasaunaa, vaan ihan tomeraa kasvatusta, jossa lapselle tehdään selväksi kuka on perheen auktoriteetti ja kuinka häntä tulee kunnioittaa.
Ei se lapsi rikki mene jos sen turvan tukkii apinan raivolla tai heittää niska perse otteella toiseen huoneeseen rääkymään.
Tyhjentäkää yksi huone kaikesta rikkoutuvasta ja jokaisesta perseilystä sinne lukkojen taakse.
Ellet tätä kykene tekemään lapsen isän erilaisten kasvatustapojen vuoksi, eroa, sillä mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä vittumaisemmaksi sinun elämäsi tulee.

Kuria, kuria, kuria ja rajoja.
Niiden avulla pärjättiin ennen käytöshäiriöisten lasten kanssa ja niistä tuli tolkun aikuisia.
Osa joutui tottakai linnaan, osa kamankäyttäjiksi, osa poliitikoiksi (kuten psykopaatit yleisesti) mutta pääsääntöisesti yhteiskuntakelpoisiksi kansalaisiksi.
En tarkoita vyön solkipäällä hakkaamista, enkä turpasaunaa, vaan ihan tomeraa kasvatusta, jossa lapselle tehdään selväksi kuka on perheen auktoriteetti ja kuinka häntä tulee kunnioittaa.
Ei se lapsi rikki mene jos sen turvan tukkii apinan raivolla tai heittää niska perse otteella toiseen huoneeseen rääkymään.
Tyhjentäkää yksi huone kaikesta rikkoutuvasta ja jokaisesta perseilystä sinne lukkojen taakse.
Ellet tätä kykene tekemään lapsen isän erilaisten kasvatustapojen vuoksi, eroa, sillä mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä vittumaisemmaksi sinun elämäsi tulee.
Ihan riippumatta siitä aikooko käyttää remmiä vai arestihuonetta niin siihen pitää saada lapsen vanhempien suostumus. Ja se on juuri näiden uusperhekuvioiden ongelma. Että pitää elää saman katon alla sellaisen lapsen kanssa jonka asioihin ei ole itsellä päätösvaltaa.

No, tämäpä juuri. Kun tällä lapsella on erityisoikeudet esim. Minun lapseni kiukutteli ja oli hankala, niin hän ei päässyt uimaan mukaan, vaan hänet mies toi kiukuttelemaan työpaikalleni, kun minulla oli asiakastapaaminen.. Meni kaksi viikkoa ja hänen lapsensa kiukutteli ja oli hankala (paljon rajummin vielä, tavarat lensi ja nimitteli isäänsä), hänelle annettiin kännykkä käteen automatkalle, että päästään nätisti uimahallille. Vaikka sanoin suoraan vieressä, että nyt olisi tosi reilua, että uimareissu evättäisiin häneltä.
Oon niin täynnä tätä.
Tuntuu, että ei jaksa enää edes avautua. Haluan vaan voimaa muuttaa pois tästä talosta.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Minkä ikäinen lapsi kyseessä?
Voisiko olla ohimenevä vaihe...?

Useimmat lapset käyttäytyvät eri tavoin eri ikäisinä...

Tuskinpa. On ollut aina hankala (kuulemma) ja ikinä en ole tästä lapsesta nähnyt mitään mukavaa puolta.
Kun lapsi uhkasi puhelimitse tappaa äitinsä, äiti vastasi vaan ”voi että”.
En näe mitään mahdollisuutta sille, että tämä tilanne menisi paremmaksi. Ja vaikka menisikin, niin en tiedä kiinnostaako sekään minua enää. Toivottavasti menee paremmaksi ja toivottavasti olen silti silloin jo muualla.

minkähän ikäinen lapsi on kyseessä, onko tuo lapsi miehen yksinhuollettava? Kyllä nyt isälle pitäisi panna rajat ettei anna lapsen tehdä mitä lystää. Kauheita kakaroita löytyy meidän hyvinvointivaltiossa. Ei toi voi jatkua pitkään viimeistään koulussa joutuu johonkin kasvatus laitokseen.

No, tämäpä juuri. Kun tällä lapsella on erityisoikeudet esim. Minun lapseni kiukutteli ja oli hankala, niin hän ei päässyt uimaan mukaan, vaan hänet mies toi kiukuttelemaan työpaikalleni, kun minulla oli asiakastapaaminen.. Meni kaksi viikkoa ja hänen lapsensa kiukutteli ja oli hankala (paljon rajummin vielä, tavarat lensi ja nimitteli isäänsä), hänelle annettiin kännykkä käteen automatkalle, että päästään nätisti uimahallille. Vaikka sanoin suoraan vieressä, että nyt olisi tosi reilua, että uimareissu evättäisiin häneltä.
Oon niin täynnä tätä.
Tuntuu, että ei jaksa enää edes avautua. Haluan vaan voimaa muuttaa pois tästä talosta.
Olen ollut samassa tilanteessa uusioperheessä, miehenä.
Kun vanhemmilla on erilaiset käsitykset siitä kuinka lapsia tulisi kasvattaa, lapset hyvin nopeasti oppivat käyttämään tilannetta hyväkseen ja ennenpitkää liittoutuvat toisen vanhemman kanssa toista vastaan.
Uskon kymmenen vuoden uusperheongelmia kokeneena, että enemmän kuin kasvatus, lasten tulevaisuuteen vaikuttavat perityt geenit.
Vaikka kaikkeni yritin uusioperheen "halveksittuna" toisena kasvattajana, lapsista tuli samanlaisia häiriintyneitä tapauksia kuin ammattirikollisesta isästäänkin.
Onneksi pääsin siitä helvetistä eroon, ennnenkuin tilanne räjähti lopullisesti käsiin, eli nainen aloitti ylettömän viinankäytön, lasten biologinen isä pääsi vapaaksi elinkautistuomiostaan ja alkoi leikkimään vastuuntuntoista isää.
Olin siinä vaiheessa jo kaukana ja kuulin vain huhuja narkkarielämästä, yksinhuotajuudesta, yliannostukseen kuolemisesta ym. WT touhusta, josta yritin omalla esimerkilläni ja kasvatuksellani auttaa heitä eroon.
Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Oon niin täynnä tätä.

Ongelma kuulostaa laajemmalle, kuin vain yhdelle hankalalle lapselle. On hankalaa pyörittää perhettä, jos samassa taloudessa asuvilla lapsilla on eri säännöt ja seuraukset.

Eihän tuollainen ole oikein.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tuskinpa. On ollut aina hankala (kuulemma) ja ikinä en ole tästä lapsesta nähnyt mitään mukavaa puolta.
En näe mitään mahdollisuutta sille, että tämä tilanne menisi paremmaksi. Ja vaikka menisikin, niin en tiedä kiinnostaako sekään minua enää. Toivottavasti menee paremmaksi ja toivottavasti olen silti silloin jo muualla.
Jos olet päättänyt lähteä niin päätös on varmaan paras sinulle, mutta jos päätät jäädä niin vaadi perheneovolaa ja muutosta tilanteeseen.

Lapsi vaikuttaa olevan melko sekaisin, mutta älä syytä lasta tai kohdista häneen vihaa. Lapsi on se jota pitäisi suojella, hän tarvitsee tarkat säännöt ja rutiinit. Vanhemmat täytyy lähettää opiskelemaan kasvatusta.

Muutos lapsessa voi tapahtua erittäin nopeastikin kun hän saa kunnon rajat. Nyt käytös vaikuttaa siltä, että hän kokee turvattomuutta ja on oppinut käyttämään vanhempien kasvatusmokia hyväkseen; lapset ovat nokkelia niin hyvässä kuin pahassakin.

Tsemppiä sinulle ap!

Aika ihana penska. Nyt jo aikuinen aloituksen perusteella. Olen työpaikoilla törmännyt näihin umpiluupäihin enkä todellakaan nauti yhteistyöstä heidän kanssaan.

Yhteistyössä