Haluan lunastaa Henki-Sammosta eläkesäästövakuutukseni ja se ei onnistu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uuh

Vieras
Lopetettiin Sampo-pankin asiakkuus ja haluan tuon eläkesäästövakuutuksen lopettaa/lunastaa kans!!

Sitä ei saa, ellei ole pitkäaikaistyötön tai avioero - työttömyyttä voisin näyttää toteen 8kk tähän mennessä, sillä työkkärin lapulla.

Avioeroon riittäisikö ensimmäisen vaiheen hakemus?? Senhän voi jättää sitten oman onnensa nojaan ja ei tarvitse hakea toista vaihetta tai sitten sen voi perua kokonaan - mitä luulette??

Eikös ne heti sillon ku otit tuon vakuutuksen kertonu et niitä rahoja ei sieltä helpolla ennen aikojaan pois saa? Mulle ne selitti sen ainaki tyylliin ensimmäisenä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ne heti sillon ku otit tuon vakuutuksen kertonu et niitä rahoja ei sieltä helpolla ennen aikojaan pois saa? Mulle ne selitti sen ainaki tyylliin ensimmäisenä!

Minä en muista mitään sellaista, mutta ovat kai ehkä jotain maininneet, mutta aion saada omat rahani sieltä vielä pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Juu ei onnistu. Me yritettiin myös reilu vuosi sitten, mut ei.
Mut en kyl tiedä tosta avioerohakemuksesta.. En itse lähtisi kikkailemaan vaan rahan takia, mutta kukin tyylillään.

No, sehän on vain hakemus, ei me erota tai erilleen muuteta sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Juu ei onnistu. Me yritettiin myös reilu vuosi sitten, mut ei.
Mut en kyl tiedä tosta avioerohakemuksesta.. En itse lähtisi kikkailemaan vaan rahan takia, mutta kukin tyylillään.

No, sehän on vain hakemus, ei me erota tai erilleen muuteta sen takia.

Niinhän se on, mut ainakin mulle raha ei ole niin tärkeää, että lähtisin kikkailemaan noilla.
Ja tosiaan, kyllä ne kertoo kun noitaeläkesäästöjuttuja ottaa, että ne rahat sit todella pysyy heillä eikä niitä sieltä kovin hepposin perustein saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kusetusta:
koko eläkesäästövakuutus. Säästäkää itse suoraan rahastoihin. On tuottoisampaa ja fyffet saa pois silloin kun tarvitsee.

Tuossa vakuutuksessa houkuttelee tietty verohelpotukset. 200e säästöön on 100e vähemmän veroja - noin. Eli kannattavuus riippuu myös tulevaisuuden veroprosentistasi. Itse säästän samoihin rahastoihin suoraan ja eläkevakuutuksen kautta.....

eiköhän se oo se ja sama missä firmassa se eläkesäästövakuutus on. Ja hyvä sijoitusmuoto se on, siksi että maksut saa vähentää verotuksessa! Jatkat vaan, aapee, sitä säästämistä, itsellesi sen hyödyn kuitenkin saat. Sitä säästöä mitä on jo kertynyt et pois saa, vaan säästöjen mukaisen eläkkeen sitten eläkeaikana. Joten kannattaa jatkaa samaan säästämistä, toinen vaihtoehto voisi olla uuden vakuutuksen ottaminen toisesta yhtiöstä. Itse pitäisin jo olemassaolevan sopimuksen voimassa koska olen sen aikoinani itse valinnnut ja päätöksen tehnyt. Ja tosiaan ; tuo tieto siitä, miten sopimuksen saa purettua on annettu sinulle sopimusta tehdessä, joten ylläri se ei voi olla. Oma asiasi on jos et sisäistänyt ko tietoa. Kaikilla yhtiöillä vaatimuksena samat: avioero tai työttömyys. Ja tuon eron tulee olla lopullinen jo voimaansaatettu ero. Pelkkä hakemus ei riitä....

Yhteistyössä