Haluan olla kaunis kuin koru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä minun sallita vastailla viesteihin vastaa -toiminnalla.

Kysyttiin mistä saa hyvin leikattuja vaatteita. Vintage-vaatekauppoja on netissä, kirppareilta Suomessa ei enää juuri löydä mitään ja alan liikkeetkin myyvät lähinnä juhlapukuja. Itse olen pärjännyt vanhalla vaatekaapillani tosi hyvin, ostan hyvin harvoin vaatteita, koska mitään mieleistä on vaikea löytää ja toisaalta vaatteita on jo joka lähtöön, vuosikymmeniä vanhoja. Kaipa on olemassa nykystailin hyvälaatuisiakin vaatteita, mutta en käytä muotivaatteita, vaan tyylini on tuo 40-lukuun vivahtava, joten en osaa vinkata mitään erityistä. Lili Marleenasta oli juttua Hesarissa eli kyseessä on isojen muotitalojen ylijäämäkankaista pukuja tekevä yrittäjä, vaatteet ommellaan Suomessa. En tarvitse tuollaista kietaisumekkoa, kun niitä on jo useampi, mutta ihan nätti se oli.

Joku kirjoitti kauneudesta kuinka se botoxia ym. mutta itse ajattelen "kehon pitämisen temppelinä" nimenomaan sulkevat tuollaiset ulos. Ne ovat kehon vahingoittamista ja rumentamista ehdottomasti. Ulkonäön hoitaminen on minulle ihan normaalia arkea. Esimerkiksi ruokavalio, liikunta ja miellyttävä ulkonäkö ovat terveydenhoidossakin tärkeitä, kun potilas astuu huoneeseen. Naisten ei kannattaisi unohtaa itseään, vaikka on työ, perhe ja monia velvollisuuksia. Ei miestenkään, mutta naisille itsensä sivuun laittaminen on tyypillisempää. Ei ole pakko muuttua työjuhdaksi, kun ikää tulee. Useimpien ei kuitenkaan ole ihan pakko. Ap

Istahdin hetkeksi ruokakaupan aulan tuoliin ja katselin vastapäisen kauneushoitolan valomainosta. Rakennekynsiä, ihonhoitoa ja kaikkea kauneuteen liittyvää. Nuorena höpsähdin milloin mihinkin hömpötykseen, mutta en enää eikä ole niihin tarvetta. Vaatekaappini olen konmarittanut jo kauan sitten ja harvoin enää ostan uusia vaatteita. Viimeksi vävyni tilasi minulle netistä upeat lenkkarit, kun entiset, myös hänen lahjoittamat, ovat jo nuhjuiset. En halua vetää katseita puoleeni. Olen aina ollut vaatimattoman lookin ystävä, ja on sitä joskus ihmetelty. Ompelin ennen paljon vaatteita, mutta nykyään ompelukone pölyttyy käyttämättömänä.
Minulle terveys ja hyvinvointi on kultaakin kalliimpaa.
Diamonds are the girl’s best friend soi vieläkin korvissa vaikka elokuvan katsomisesta on jo runsas viikko.
Joskus katselen entisen puolisoni lahjoittamia koruja ja laitan ne sitten takaisin kaappiin.
Minulle sisäinen kauneus merkitsee eniten. Jokainen elämän vaihe on tärkeä ja merkityksellinen. Ihailen silmälasiliikkeen mainosta, jossa pitkähiuksinen ikääntynyt nainen on mallina.
Hiukset ovat luonnolisesti harmaantuneet ja kasvoissa on iän tuomaa viisautta ja lempeyttä.

"Haluan olla kaunis kuin koru" on mielestäni sidoksissa elämänkaareen ja painottuu enemmän nuoruuteen kuin vanhuuteen.
Ajan myötä tulee armollisuus itseään kohtaan, on löytänyt oman itsensä ja tyylinsä eikä ulkonäkökeskeisyys ole enää prioriteetissä ykkönen. Se ei tarkoita etteikö hiuksia hoideta, hygieniasta pidetä huolta, syödä terveellisesti ja liikuta sekä pukeuduta asiallisesti tilanteen mukaisesti.
Yhteiskuntamme on vain kovin ulkonäkökeskeinen ja asettaa kovia vaatimuksia jos haluat olla sosiaalisesti hyväksytty.
Nyt esim pikkutytöt ovat kuin aikuisia miniatyyrikoossa kun ennen vaatteet ja meikit tulivat tärkeinä kuvioihin vasta lukioikäisenä.
Oli rankkaa kuunnella kuinka päiväkodissa 5 vuotiaat tytöt olivat dieetillä ja kuinka ala-asteikäiset tytöt keskustelivat rintaimplanteista ja kasvojen korjausleikkauksista. Kannattaa miettiä mitä seurauksia ja vääristymiä ulkonäkökeskeisyys aiheuttaa.

Yhteistyössä