haluan pyyteetöntä apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smeagol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smeagol

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
7 024
0
36
en ymmärrä miksi kukaan ei halua auttaa mua. esim siskoni käy meillä usein, hänellä ei ole lapsia. olen auttanut häntä todella usein monissa eri asioissa. esim joskus mieheni on tehnyt heillä sähkötöitä ja siskoni on ollut töissä mutta siskon mies siis kotona. olen siivonnut heillä, tehnyt sämpylöitä pakkaseen, haravoinut ym. ilman mitään selostusta. siskoni on aina kiittänyt ja minä kyllä mielelläni autan. tein siskoni häämekon, ilmaiseksi jota tein sitten vuoden, kuuntelin kaasona itkut ja valitukset., ILMAISEKSI olen terapeuttina parisuhteessa, lista on loputon... viime viikolla havahduin kaikkeen kun siskoni sitten tuli meille ja poikani kanteli mulle tiiliskiviä tohon perannaan ja minä asettelin niitä siinä sitten. siskoni tuli siihen viereen ja käski mun lopettaa ja menemään keittää kahvia. mä sanoin et minä teen tän loppuun odotat tai et. hän ei tehnyt mitään auttaakseen vaan istui terassilla ja mökötti kun hänestä tulee nyt sitten niin kamalan lihava kun on raskaana ja kaikki vaan valittaa siitä. (vaikka kukaan ei ole mitään sanonut)
No aloin sitten miettimään että mitä kaikkea mä oon tehnyt, niin meille tullaan vaan istumaan tietkoneen ääreen kahvikuppi kädessä ja surffaillaan ikean tai anttilan sivuilla ja höpötetään että mä haluun ton ja ton ja sit aletaan kiukuttelemaan kun ei oo rahaa mihinkään ja sit lävähtää läppäri kiinni. jos mulla on joku siivoustyö tääl kesken ni kaikki pitää aina vaan lopettaa, ei kertaakaan mulle olla tultu sanomaan että "tarvitko apua, kyllä mä voin imuroida"
mä oon nii väsyny ja mulle voidaan vaan soitella ja valittaa ku toi äijä ei mitään tee ja plaa plaa. koskaan en oo mitään pyytäny, mut pitää varmaan sanoa ihan suoraan, ku hieman vituttaa tommonen. ja tällästä on ollut aina. ja siskon mies tekee meillä rakennushommia ja siitä maksetaan vaikka mun mies on mielellään ilmaiseksi tehnyt sähköhommia heillä... mutta kun mitään ei muisteta..

no jotkut ihmiset nyt vaan ovat tuollaisia kuin siskosi ja sen mies. mitäpä tuosta,ihmisiä ei voi muuttaa.
senkun lopetat sen ymmärtämisen ja auttelun ja otatte rahat pois miehen tekemistä hommista.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
ota etäisyyttä siskoosi ja tämän mieheen. siskosi käyttää sinua vain hyväkseen. ja kannattaa mainita asiasta siskollekkin

mieheni on monta kertaa sanonu mulle että mun pitäis ottaa etäisyyttä mun siskoon, mut miksi se on nii vaikeeta?

Sellasta on liian kiltin ihmisen elämä.Täytys vaan opetella oleen vähemmän kiltti ja ajatella välillä itseään.Pieni itsekkyys ei ole pahasta!
Seuraavan kerran kun tarvii sähkärin apua,niin sanokaa jokin hinta työlle ja jos ei kelpaa,niin ottakoon firmasta avun.
Pidä huoli ittestäs ja omasta perheestäs! Jaksuja!

mulla aika samanlainen suhde siskooni, siis minäkin olen se auttaja ja maksaja. Välillä on pitänyt sanoa ihan suoraan. Mieheni ei ollenkaan jaksa siskoani ja nykyään ollaan vähemmän tekemisissä. Ihana, kun saa rauhassa hengittää... tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
mulla aika samanlainen suhde siskooni, siis minäkin olen se auttaja ja maksaja. Välillä on pitänyt sanoa ihan suoraan. Mieheni ei ollenkaan jaksa siskoani ja nykyään ollaan vähemmän tekemisissä. Ihana, kun saa rauhassa hengittää... tsemppiä!

jaa nii. oonhan mä vieny kassillisia ruokaa niitte jääkaappinkin. :ashamed:
tää on joku isosiskojen kirous.

Tiedän tunteen... mun sisko on vähän samantyyppinen, mutta lievempi tapaus. Hyvä esimerkki: sisko soittaa ja kysyy, että lähetkö shoppailemaan ostoskeskukseen. Ja heti perään kysymys, että onhan sulla auto käytössä? Sanoin, etten jaksa nyt just lähteä, auto kyllä olis käytössä. Sisko siihen, että no ei sitten, ei hekään sitten mene kun ei heillä ole nyt just auto kotona. Sinne ostarille pääsee kyllä bussillakin... Ja he olis tosiaan halunneet mut mukaan sen auton vuoksi :headwall: .

noista työtehtävistä voit mielestäni jatkossa luistaa eli jos koet, että yksipuolista, niin jätä myös tekemättä.

mutta mitä tulee tuohon "ilmaiseksi terapeuttina" jne, niin itse olen ainakin ihan kiinnostunut, mitä kavereiden elämään kuuluu, joten ehkä tuolta osin olet vähän kohtuuton? tai jos et halua kuunnella, niin älä vastaa puhelimeen

Mä olen kans se joka kaikkia auttaa ja paapoo, mut jotenkin vain on mitta tullut täyteen.. :/ mies jo sanoi, että hulluko nä oot kun aina jaksat. Niin, tiedä sitten..
Minulla on veli joka ei suuremmin ole yhteyksissä kun hyvin menee, mut kun tulee alamäkeä ym. niin johan pitää olla kuuntelijana ja auttajana. Ja aina saapusilla, jos et ole, niin heti saa palautetta, että et edes välitä yhtään!!
Hankala tilanne kun on niinkin läheinen ihminen kuin oma sisarus, toisaalta haluis sanoa, että koita pärjätä omillas, mut sitten kuitenkin painaa se, että onhan hän mun läheinen.
Sano muuten siskolles, että voisitko auttaa vähän - hän joko auttaa tai sitten karttaa teille tuloa sen jälkeen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
noista työtehtävistä voit mielestäni jatkossa luistaa eli jos koet, että yksipuolista, niin jätä myös tekemättä.

mutta mitä tulee tuohon "ilmaiseksi terapeuttina" jne, niin itse olen ainakin ihan kiinnostunut, mitä kavereiden elämään kuuluu, joten ehkä tuolta osin olet vähän kohtuuton? tai jos et halua kuunnella, niin älä vastaa puhelimeen

oi, en tarkoittanut että siitä nyt pitäisi maksaa ja kyllä autan siskoani niissä asioissa, mut jos mulla on huolia ni ne on yksi kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Mä olen kans se joka kaikkia auttaa ja paapoo, mut jotenkin vain on mitta tullut täyteen.. :/ mies jo sanoi, että hulluko nä oot kun aina jaksat. Niin, tiedä sitten..
Minulla on veli joka ei suuremmin ole yhteyksissä kun hyvin menee, mut kun tulee alamäkeä ym. niin johan pitää olla kuuntelijana ja auttajana. Ja aina saapusilla, jos et ole, niin heti saa palautetta, että et edes välitä yhtään!!
Hankala tilanne kun on niinkin läheinen ihminen kuin oma sisarus, toisaalta haluis sanoa, että koita pärjätä omillas, mut sitten kuitenkin painaa se, että onhan hän mun läheinen.
Sano muuten siskolles, että voisitko auttaa vähän - hän joko auttaa tai sitten karttaa teille tuloa sen jälkeen! :)

jos kysyn et voisitko auttaa ni se sanoo"ei kiinnosta etten jaksa, lopeta sääkin nyt toi ja tuu istuu ja juomaa kahvia 3 tunniksi" enkä tarkota että aina pitäis jotain tehdä, en minäkään aina jaksa . kerran pyysin häntä viikkaa lakanoi, ni sain vaan kuulla et kui meil on näi pal lakanoi ja vali vali.. viikas sit pakosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

mä olen pikkusisko...

mä olen pikkusisko...

oho, no sä oot fiksu pikkusisko. :D

Kokeilepa joskus ihan piruuttas niin, että jätät siskon ihan oman onnensa nojaan joksikin aikaa. Samalla miehesi lakkaa tekemästä niitä sähkötöitä, voi vaikka vedota kiireeseen. Jos sisko tulee kylään ja sulla on muuta tekemistä, niin käske keittää kahvinsa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kokeilepa joskus ihan piruuttas niin, että jätät siskon ihan oman onnensa nojaan joksikin aikaa. Samalla miehesi lakkaa tekemästä niitä sähkötöitä, voi vaikka vedota kiireeseen. Jos sisko tulee kylään ja sulla on muuta tekemistä, niin käske keittää kahvinsa itse.

mites se sitten pärjää? :laugh:

nii ja joskus oon sanonu noista autteluista ni saan vaan tiuskintaa takas "ei sun olis mua tarvinnu auttaa, ei sun olis sitä ja tätä tarvinnu tehdä" :ashamed:

Minkä ikäinen sun siskosi on ? Tuli vaan mieleen, että jos on niin kakara vielä ettei tajua mitä on pyytteettömyys tai yleensäkin että apua voi antaa ilman että siitä pitää hyötyä itse jotain tms.
On todella mukavaa auttaa aina silloin tällöin toisia, mutta jossain kohden se rupeaa syömään jos ei saa ikinä takaisin päin mitään.

Yhteistyössä