Ootko maininnut asiasta? Monesti sitä ei tule ajatelleeksi toisen kantilta, jos ei suoraan kerro tunteistaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Kokeilepa joskus ihan piruuttas niin, että jätät siskon ihan oman onnensa nojaan joksikin aikaa. Samalla miehesi lakkaa tekemästä niitä sähkötöitä, voi vaikka vedota kiireeseen. Jos sisko tulee kylään ja sulla on muuta tekemistä, niin käske keittää kahvinsa itse.
mites se sitten pärjää?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:nii ja joskus oon sanonu noista autteluista ni saan vaan tiuskintaa takas "ei sun olis mua tarvinnu auttaa, ei sun olis sitä ja tätä tarvinnu tehdä" :ashamed:
Minkä ikäinen sun siskosi on ? Tuli vaan mieleen, että jos on niin kakara vielä ettei tajua mitä on pyytteettömyys tai yleensäkin että apua voi antaa ilman että siitä pitää hyötyä itse jotain tms.
On todella mukavaa auttaa aina silloin tällöin toisia, mutta jossain kohden se rupeaa syömään jos ei saa ikinä takaisin päin mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:Ootko maininnut asiasta? Monesti sitä ei tule ajatelleeksi toisen kantilta, jos ei suoraan kerro tunteistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Kokeilepa joskus ihan piruuttas niin, että jätät siskon ihan oman onnensa nojaan joksikin aikaa. Samalla miehesi lakkaa tekemästä niitä sähkötöitä, voi vaikka vedota kiireeseen. Jos sisko tulee kylään ja sulla on muuta tekemistä, niin käske keittää kahvinsa itse.
mites se sitten pärjää?![]()
Eihän se sinun ongelmasi ole, jos ei aikuinen ihminen osaa itsestään huolehtia. Olisi siskon aika oppia, että maailma pyörii vastavuoroisuusperiaatteella: jos saat jotain, annat sitä myös.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Nyt tiedän! Lakkaat tosiaan auttamasta ja sitten kun ihmetellään, että mikset mitään tee, niin vastaat, ettei ole pyydetty.
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Nyt tiedän! Lakkaat tosiaan auttamasta ja sitten kun ihmetellään, että mikset mitään tee, niin vastaat, ettei ole pyydetty.
se on totta, täytyy alkaa olemaan itsekäs. tosi itsekäs, kerrankin.saavat sit puhua ku se maija on nii kamala ku se vaan omaa napaansa kyttää.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Nyt tiedän! Lakkaat tosiaan auttamasta ja sitten kun ihmetellään, että mikset mitään tee, niin vastaat, ettei ole pyydetty.
se on totta, täytyy alkaa olemaan itsekäs. tosi itsekäs, kerrankin.saavat sit puhua ku se maija on nii kamala ku se vaan omaa napaansa kyttää.
![]()
Oikeasti, jos kerran siskosi vetää sellaisen marttyyriroolin, että "no ei olis tarvinnut tehdä, en mä sua ole pyytänyt auttamaan", niin nyt olis aika sun vetää tämä "se pyytää, joka tarvii" -kortti esiin. Ja olis tosi kiva tietää, mikä on siskon kommentti, kun kerrankin sanot, että "kuule, nyt ei käy!".
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Nyt tiedän! Lakkaat tosiaan auttamasta ja sitten kun ihmetellään, että mikset mitään tee, niin vastaat, ettei ole pyydetty.
![]()
Oikeasti, jos kerran siskosi vetää sellaisen marttyyriroolin, että "no ei olis tarvinnut tehdä, en mä sua ole pyytänyt auttamaan", niin nyt olis aika sun vetää tämä "se pyytää, joka tarvii" -kortti esiin. Ja olis tosi kiva tietää, mikä on siskon kommentti, kun kerrankin sanot, että "kuule, nyt ei käy!".
ihan tosi, kuulostaa siltä että kyllä kannattaa. isäni vaan joskus sanoi mulle että "pidä sä siskostas huolta" ikävää laittaa vastuu toisen niskaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Nyt tiedän! Lakkaat tosiaan auttamasta ja sitten kun ihmetellään, että mikset mitään tee, niin vastaat, ettei ole pyydetty.
![]()
ihan tosi, kuulostaa siltä että kyllä kannattaa. isäni vaan joskus sanoi mulle että "pidä sä siskostas huolta" ikävää laittaa vastuu toisen niskaan.
Tosi reilua isältä... :/ Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä huolehtimaan itsestään. Ja jos ei pysty, niin sitten pyydetään apua ja osoitetaan myös sitä kiitollisuutta auttajalle.