Haluatko kysyä mitä tahansa alkoholismista parantuneelta 46-vuotiaalta mieheltä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkäikäisenä aloitit ja kuinka kauan joit? Millaisia määriä päivittäin/viikoittan ja mitä alkoholia pääasiassa käytit? Kävitkö töissä ja oliko perhettä? Miten pääsit irti alkoholista?
 
[QUOTE="Vvvv";30114255]Alkoholismista ei parannuta. Raitustunut olet, et parantunut.

T: Raitistunut 31v nainen

Mutta tsemppiä jatkoon! Päivä kerrallaan =)[/QUOTE]

Raitustunut :D :D Raitistunut, niin piti kirjoittaa.
 
Miten alkoholisoituminen lähti liikkeelle ja missä vaiheessa tajusit, että alkoholi on sinulle ongelma?

Se lähti liikkeelle rankan elämän tilanteen takia. Tuli 02 ero sillosen vaimon kanssa ja vaimo lähtiessään hylkäsi myös tyttäremme... sitten masennuin ja se alkoholin käyttö rupesi pikku hiljaa luisumaan käsistä. Tajusin, että mulla on erittäin paha ongelma siinä vaiheessa, kun sosiaaliviranomaiset puuttuivat minun ja tyttären perhe-elämään, kun tieto oli mennyt jotain kautta heille siitä minun alkoholiongelmasta ja sitten tyttäreni otettiin huostaan... no jatkoin vielä samanlaista örvellystä pari vuotta, kunnes tajusin, että nyt on asioiden aika muuttua.
 
Paljonko joit päivittäin, viikossa, tia mietoja tai kirkkaita..?

Kävikkös töissä koulussa samaan aikaan..

Nousikos toleranssi kovaksi käytön myötä ja alkoikos olla jo monennäköistä vaivaa ja miten olet palautunut..?
 
Minkäikäisenä aloitit ja kuinka kauan joit? Millaisia määriä päivittäin/viikoittan ja mitä alkoholia pääasiassa käytit? Kävitkö töissä ja oliko perhettä? Miten pääsit irti alkoholista?

Oonhan mä alottanut alkoholin juomisen ekan kerran jo 13-vuotiaana... mutta tuo ongelma puhkesi minulle siis 35-vuotiaana ja sitä kesti 38-vuotiaaksi asti, kunnes päätin hakea itselleni apua. Join pääasiassa olutta ja viikkoon join 28 kaljaa tai enemmän. En enää tietyssä vaiheessa pystynyt käymään töissä, sain potkut.. On perhettä, nykyinen vaimo 39v, tytär 19v, tytär 3v ja poika 1v. Pääsin alkoholista irti kun menin katkaisuhoitoon.
 
[QUOTE="Vvvv";30114255]Alkoholismista ei parannuta. Raitustunut olet, et parantunut.

T: Raitistunut 31v nainen

Mutta tsemppiä jatkoon! Päivä kerrallaan =)[/QUOTE]

Jaa, no kyllä vain, olen parantunut. En jaksa kokea itseäni enää sairaaksi, kun en sitä todellakaan ole. Siitä vain tulisi minulle surullinen olo. Raitistuin sillon, kun pääsin ongelmasta eroon ja olin useamman vuoden kuivilla. Nyt olen käyttänyt 3v ajan alkoholia, ilman mitään ongelmia.

Mutta tsemppiä sinullekin! ei mulla ole tässä enää mitään ongelmaa, että tarvitsisi hissutella päivä kerrallaan. =) en itseasiassa jaksaisi elää edes loppuelämääni niin...
 

Yhteistyössä