V
vierailija
Vieras
Otsikkohan sen jo kertoo, mutta nyt olisi tilaisuus kysyä vl-äidiltä, miyä olet halunnut tietää lestadiolaisuudesta. 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Otsikkohan sen jo kertoo, mutta nyt olisi tilaisuus kysyä vl-äidiltä, miyä olet halunnut tietää lestadiolaisuudesta.![]()
Kumpi kuva mielestäsi paremmin vanhoillislestadiolaisen ajatusmaailmaa.
En tee syntisiä asioita (meikkaa, ehkäise tms tms), siksi olen uskovainen.
Olen uskova ihminen, enkä tee siksi syntisiä asioita
Otsikkohan sen jo kertoo, mutta nyt olisi tilaisuus kysyä vl-äidiltä, miyä olet halunnut tietää lestadiolaisuudesta.![]()
Onko teillä ikkunaverhot?
Onko yksittäisiä tv:ssä lähetettyjä ohjelmia lupa katsoa netistä, vai koskeeko tv-kielto kaikkea materiaalia? Entä muut nettivideot, ovatko ne luvallisia?
Mikä on seuraamus jos ei käy suviseuroilla vaikka siihen ei ole terveydellistä tai taloudellista estettä?
Miten suhtaudut epäuskoiseen, joka tervehtii sinua sanoilla "Jumalan terve"?
Joo, ymmärsi pointin kuitenkin?
Uskova ihminenhän ei tee syntiä (siis tahallaan, tarkoituksella) vaan voi vihollisen kiusaaman JOUTUA syntiin. Siinä on ero.
Mites ajattelet lähimmäisestä. Kumpi on ensin usko, josta seuraa 'teot' vai 'teot' josta seuraa usko?
Jos tiedät parhaan ystäväsi ehkäisevän, onko hän mielestäsi luopunut uskosta?
Ikäsi ja montako lasta teillä on?
En oikeastaan mitäänmutta sen haluaisin kysyä jos siis olet suurperheen äiti...että miten jaksat? Tai miten siis raskausajat voi jaksaa? Itsekäs kysymys koska olen itse raskaana ja koen kamalaa ahdistusta..siis ihan syyttä, mutta voin niin pahoin etteimikään pysy sisällä ja nyt tämä ahdistus..tulen kohta hulluksi
![]()
Eli kuitenkin se teko on ennen uskoa, jos jokin teko on suurempi kuin usko.
Tämän halusinkin tietää.
Tässä on suurin opillinen ero esikoislestadiolaisen ja vanhoillislestadiolaisen välillä.
Uskon vanhurskaus tulee ainoastaan uskosta, teot joko edistävät uskon säilymistä tai edistävät sen menettämistä. Mikään yksittäinen teko ei kuitenkaan ole 'usko loppu' , JOS jokin teko on uskoa suurempi, niin kyse on lain vanhurskaudesta, ei uskon vanhurskaudesta.
Miten nykyisin vl-liikkeessä kohdellaan vanhempia, jos kukaan lapsista ei halua elääsken lestadiolaisena?
Isovanhempani olivat vanhoillislestadiolaisia. Aikuisena kukaan heidän 12 lapsestaan ei halunnut olla missään tekemisissä lestadiolaisen liikkeen kanssa. Vanhoja ihmisiä syyllistettiin asiasta raskaasti muiden taholta. Todella ikävää.
Ilmaisevatko lapsenne koskaan harmituksensa rajoituksistanne (esim. meikkaus tai se ettei voi osallistua kaikkii tilaisuuksiin jotka voivan olla ns sosiaalisesti tärkeitä kuten disko tai vanhojen tanssit jne)
Miten teillä riittää rahat ison perheen elättämiseen pääasiassa yhden ihmisen palkalla?