Haluttomuus nuorella naisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frigidikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Frigidikö?

Vieras
Olen 22-vuotias. Minua on jo vuosien ajan vaivannut haluttomuus.
Aloitin seksielämäni 16-vuotiaana ja silloin kaikki oli hyvin. Ensimmäinen suhde kesti vain muutamia kuukausia. Aloitin pillerit aknen hoitoon (Diane Nova) ja kun aloitin seurustelun uudestaan, seksiongelmat alkoivat. Tuon jälkeen poikaystävä on vaihtunut kaksi kertaa ja tilanne on silti sama.
Nykyinen seurustelusuhde on tasapainoinen , mutta seksihaluja ei silti ole, mikä kiukuttaa aika ajoin poikaystävääni. Hän syyllistää asiasta itseään ja omia halujaan, vaikka olen sanonut, että hänhän tässä se luonnollinen on!

Minulla ei ole masennusta, mitään fyysistä sairautta, ei juurikaan stressiä, suhde on kunnossa jne. Lopetin pillereiden käytön viime kesäkuussa kokeillakseni olisiko siitä apua. Ei ole ollut.
Yleensähän haluttomuus johtuu jostain ohimenevästä asiasta, mutta minun haluttomuuteni on jatkunut jo viisi vuotta! En yksinkertaisesti tunne mitään mielenkiintoa seksiin.

Voiko naisella olla jokin hormonihäiriö joka aiheuttaa haluttomuutta? En ole koskaan edes masturboinut siksi etten koe siihen mitään tarvetta. Ovatko pillerit voineet jotenkin horjuttaa hormonitasapainoani?
Lääkäri ei ole koskaan mitannut mitään hormoniarvoja.

Mulla teki just noi e-pillerit haluttomuutta,
ja kaikenkaikkiaan kaikki hormoniehkäisy ( laastari, kierukka )
ja kaikista olen luopunut.
Veikkaan vahvasti hormonaalisia syitä.
Oikeastaan halukkain olen ollut raskausaikana.
Vasta kun 40 häämötti, alkoi seksi oikein kunnolla maistumaan.

Mutta puhu lääkärille tästä.
Tai soita väestöliittoon, osaavat sieltä neuvoa asiantuntevasti.

Minulla on vähän samanlainen ongelma. En ole koskaan mitenkään erikoisesti nauttinut seksistä. En vain saa siitä mitään irti, eikä se tunnu ollenkaan hyvältä. Ei siis tunnu pahaltakaan, ei vaan juuri miltään. En näe mitään järkeä koko homman harrastamisessa, kun ei siitä ole mitään iloa. Pillereiden syöminen tai niiden pois jättäminen ei ole mitenkään vaikuttanut tilanteeseen.

Onhan tämä ahdistavaa ja muutama suhde onkin mennyt poikki haluttomuuteni takia. Olen miettinyt mikä minussa on vikana, kun muut aina niin hehkuttavat seksin tärkeyttä suhteessa. Minusta tuntuu, että voisin elää koko elämäni ilman, mutta toisaalta haluaisin olla "normaali" ja nauttia seksistä.

Minullakaan ei ole mitään henkistä tai fyysistä sairautta, olen kaikin puolin terve ja yleisesti ihan sinut itseni kanssa, joten mistään sellaisesta ei pitäisi olla kyse. Kerro ihmeessä, jos keksit jonkun ratkaisun!

Niin ja olen alle kolmekymppinen.

haluttomuus voi johtua testosteronin matalasta tasosta, joka ei käsittääkseni jodu mitenkään e-pillereistä. On olemassa myös aseksuaalisia ihmisiä, joita ei seksi kiinnosta lainkaan. Varmaan tuolla hakusanalla netistä voisi löytyä asiaan liittyvää.

Olet tottunut jo olemaan ilman seksiä, joten se homma pitää oppia uudelleen. Luulen, että alkujaan syy on ollut nuorena aloitetussa hormonihoidossa eikä sen vaikutus ihan pian pääty, koska asia on jo omaksuttu pääkopan puolella.

Halukkuus on vaihteleva elämäntilanteiden ja ulkoisten tekijöiden mukaan normaalistikin. Mm. epävarmuus suhteen jatkumisesta tai omasta itsestä ovat suuria vaikuttajia. Hormonaaliset tekijät ilman muuta kans.

Toki lääkäriellä on keinoja auttaa ihminen hyvään alkuun, jos se haittaa elämää. Luonto yleensä hoitaa sitten loput = rakkautta riittää ja elämä on kunnossa.

Mulla haluttomuus loppui kuin seinään pillereiden aloituksen jälkeen. Söin niitä vuoden ja lopetin, kun mielialat meni miten sattui. Halut eivät ole vielä palanneet, vaikk lopetuksesta jo kohta 10 vuotta =( En käytä myöskään muuta hormonaalista ehkäisyä.

Frigidikö ja Mirella,
kuulostaa aivan kuin puhuisitte suullani. Olen käyttänyt noin reilu vuoden verran pillereitä, mutta seksi ei ole oikeastaan koskaan merkinnyt minulle mitään ihmeellistä. Suhtaudun siihen hyvinkin neutraalisti, mutten koe saavani siitä mitään irti.

Kyllä seksi maistuu kun mies on sopiva ja on se miehellä ihan sama juttu.

Ei ole mitenkään epänormaalia, jos seksi ei aina maistu. Mistä olette saaneet päähänne,e ttä se on aina jotain jatkuvaa ilotulitusta?.Saadaanhan sitä kemiallista himoa aikaan esimerkiksi testosteronilla. Pieni annos tietenkin, mutta eikö se ole keinotekoista peliä?
Kun elämäntilanne ja naisen ikä on otollinen eli noin 40 ja yli, alkaa hommat hoitua paremmin.Ikääntyminen auttaa.

Sama vika taalla. Ennen kuin aloitin pillerit, olin kuukautisten jalkeiset paivat tosi kuumana... valilla teki mieli kaapata postimieskin paineita helpottamaan. Sitten minulla todettiin myoomat, joiden hoitoon minulle maarattiin pillerit. Nyt ei ole minkaanlaisia haluja... tildonikin on ollut avain kayttamaton, kun ennen siihen sai vaihtaa pattereita koko ajan.

e-pillereistä Trikvilar, epilepsialääkkeistä Lamictal tai Neurotol Slow? Onko jokin näistä aiheuttanut kenellekään sanottavammin haluttomuutta tai orgasmiongelmia, kuivuutta limakalvoilla ym.?

Itsellä kaikki nuo "oireet".

Mitä olette asialle tehneet? Mikä on auttanut? Tai mikä on auttanut nopeiten kuivumiseen ja orgasmiongelmiin?

Tietenkään mitään taikatemppua ei ole, mutta vihjeet, jotka voisivat toimia olisivat nyt kalliit.

Itsellä syynä oli selkeästi e-pillerit (nyt lopetuksen jälkeen huomasin)..

Taustaa sen verran, että en ole ikinä saanut orgasmia, mutta olen silti nauttinut seksistä kihlattuni kanssa.
Ongelma alkoi, kun olimme kihlattuni kanssa seurustelleet reilun vuoden ajan, ja hän palasi armeijasta (v. -06). Siinä vaiheessa huomasin haluttomuuden, kun mies oli taas koko ajan kotona. Ajatukseni olivat ihan suora Ei seksille, ei tehnyt mieli millään tavoin. Ajattelin silloin, että kyseessä on stressi ja väsymys siitä että mies on taas koko ajan kotona, kun oli ehtinyt tottua inttiajan romantiikkaan ja siihen että näkee toisen aina parhaimmillaan :)

Ongelma ei kuitenkaan häipynyt mihinkään. En yhdistänyt asiaa pillereihin, koska olin silloin ollut samoilla pillereillä (Meliane) jo viidettä vuotta. Samoihin aikoihin haluttomuuden kanssa alkoi kuitenkin tulla muita ongelmia kyseisillä pillereillä, esim. vuotohäiriöitä (kuukautiset kaksi kertaa saman levyn aikana). En kuitenkaan vielä tehnyt asialle mitään.

Vuoden kuluttua vaihdoin pillerit lääkärin määräyksestä vahvempiin, Yasmineihin. Haluttomuus ei hävinnyt mihinkään, mietinkin välillä että onko pillerien napsimisessa mitään järkeä kun ei seksiäkään harrasteta. Tässä vaiheessa seksi oli vähentynyt suhteen alkuaikojen (ennen armeijaa) 1-2 krt/pvä tahdista siihen, että harrastimme seksiä maksimissaan kerran kuukaudessa. Inttiaikoihin on hankala verrata, kun silloin mieskään ei ollut paikalla.

Haluttomuus oli tavallaan lieventynyt kokemuksena..tai pahentunut, miten sen nyt ottaa. Enää minua ei inhottanut ajatus seksistä, en ajatellut koko asiaa ollenkaan. Paitsi tietysti mietin, että missä vika kun ei haluta. En kiihottunut mistään, en tyydyttänyt itseäni, minulla ei ollut minkäänlaisia fantasioita enkä ylipäätään ajatellut koko asiaa. Edes elokuvien yltiöromanttiset ja intohimoiset kohtaukset eivät herättäneet minussa mitään. Seksi oli minusta nautittavaa silloin kun mieheni sai minut asiasta innostumaan, mutta yleensä keksin kyllä parempaakin tekemistä. Sen takia en kenties yhdistänytkään asiaa e-pillereihin, koska olen aina ymmärtänyt haluttomuuden sellaisena, että nimenomaan ei halua, ymmärrättekö?

Nyt syyskuun lopulla taukoviikolla lueskelin taas kerran aiheesta internetistä, ja löysin jostain artikkelin (en muista mistä) että jos haluttomuus on tämmöistä kuin minulla, että ei haluta kenenkään kanssa, ei tyydytä itsekään itseään eikä ole fantasiota, niin olisi syytä tarkkailla hormonitoimintaa. Omani on ollut ennen pillereitä todella epäsäännöllinen, tosin olinkin silloin vain 16-vuotias joten ei ihmekään koska kuukautiseni alkoivat muutenkin myöhään.

Haeskeltuani tietoa ja keskusteluja nimenomaan hakusanoilla e-pillerit ja haluttomuus, päätin ottaa asian (pillereiden lopettamisen) puheeksi kihlattuni kanssa, kun se kuitenkin yhteinen asia on. En kuitenkaan maininnut tuosta haluttomuus -asiasta mitään tähän liittyen, en kai halunnut nostaa hänen toiveitaan mahdollisesti turhaan. Lopetin pillerit siihen taukoviikolle, ja jäin malttamattomasti odottamaan tuloksia.
Heti seuraavalla viikolla huomasin halujen nousseen, verrattuna entiseen ero oli todella huima, koska aloin ajattelemaan ja haluamaan seksiä päivittäin. Fantasiat palasivat, innostus toimintaan on kuin suhteen alussa :) Ennen en myöskään välittänyt lähellä olemisesta, koska siitä usein seurasi se että mieheni yritti tehdä aloitetta seksin suuntaan, nyt en pysty pitämään näppejäni erossa :)

Pahoittelen, että näin hehkutan mutta monet voivat varmasti ymmärtää miten olo on helpottunut ja iloinen, koska kaksi vuotta kestäneen haluttomuuden aikana olen ehtinyt pelolla odottaa, kuinka kauan kihlattuni jaksaa odottaa.. Puhumattakaan sen miettimisestä, mitä vikaa minussa on kun en vain halunnut.

Pointtini oli se, että jos kuulostaa tutulta tämä minun haluttomuuteni, niin ehkäpä olisi syytä tarkistuttaa oma hormonitoiminta. Esim. testosteroni on tosiaan välttämätön myös naiselle tämän asian takia. Jostain luin, että tärkeää on nimenomaan vapaan testosteronin määrä, mutta en ole mikään lääkäri niin en osaa varmaksi sanoa. Uskoisin, että eri lääkkeiden vaikutuksesta seksihaluihin löytyy myös tietoa netistä..

Minä olen 7 vuotta syönyt pillereitä, eikä ole kyllä haluihin vaikuttanut mitenkään negatiivisesti. Yhtä paljon haluttaa ja panettaa kuin aina ennenkin, ellei jopa enemmänkin. Merkkinä mulla on Yasmin.

Eli veikkaan että kyllä tuo haluttomuuden syy voi olla jossain ihan muualla, jos kerran pillerit olet lopettanutkin.
Ehkä se mies ei vain ole sellainen, joka saa sut syttymään...

Katsoppas kun maailmassa on olemassa monenlaisia ihmissuhteita. Toisissa suhteissa elämä on tällaista ja toisissa tuollaista. Ymmärrätkö, ettei ole minkäänlaista yhtä toimivaa kaavamallia, jonka mukaan parisuhteen pitäisi toimia. Yhdessäoloon voi olla nääs muitakin syitä kuin sänkyhommat - oli se sitten lahnamallia taikka jotain muuta.

Olen itse yksi haluton täällä. Halut loppuivat täysin, kun seurustelin ja petettiin. Aloin seurustella tämän jälkeen uudestaan ja taas petettiin. Viimeisestä suhteesta aikaa viisi vuotta ja tänä aikana en ole hakenut miestä ja eikä ole ollut haluja. Silloin suhteissa oli haluja. Petetyksi tuleminen oli niin valtava "suru", että ei ole ollut enää sellaista mielenkiintoa ja vei halutkin pois.
Ihminen on kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Näin kävi minulla.

Olen aika hämmästynyt teidän haluttomuudestanne. Olen pitänyt sitä jonkinlaisena urbaanilegendana, että naiset eivät halua seksiä. Haluan itse päivittäin ja olen masturboinut 8-vuotiaasta. Yhdynnät aloitin tosin vasta pitkälti yli 20-vuotiaana. Sitä ennen seurustelin usammankin miehen kanssa, mutta olimme lähinnä ystäviä. En siis pitänyt miehen kosketuksesta niin paljon, että olisi halunnut häntä seksuaalisesti. Ylipäätään olen ollut tarkka siitä, että haluan seksiä ennen kuin harrasta sitä.

Jäin pohtimaan, miksi olette ylipäätään suostuneet seksiin, jos ette ole sitä halunneet? Eikös tuossa voisi olla syy haluttomuuteenne. Tuntuu että keskittyisitte tyydyttämään kumppanin haluja oman saamisen sijaan. Analyysi voi olla ihan poskellaan, mutta omakohtaisesti pidän mahdottomana elää yhdessä ihmisen kanssa jota en halua - jopa siinä määrin, että menettäsin halun itsetyydytykseen.

Mitäs jos kokeilisitte harrastaa seksiä ihan vain omin päin? Loistavaa orgasmia innoittavampaa syytä harrastaa seksiä tuskin on olemassa...

Minulla ei ole myöskään kovin paljon haluja seksiin, mutta itsetyydytystä kyllä harrastan suht useinkin. Seksi ei tunnu miltään (joskus ehkä hieman epämukavalta) paitsi muutama päivä ennen kuukautisia. Silloin voisi harrastaa seksiä koko ajan. Muun ajan kuukaudesta ei vain kiinnosta, ja toisinaan ajatus jopa inhottaa.

Uskon itse kyseessä olevan kuukaudenajan mukaan vaihtelevat hormonitasot. Syön pillereitä. Itseä tämä ei haittaa, mies taas on onnellinen pari päivää kuukaudessa ja muun ajan ei sitten niin onnellinen...

Haluttomuus on täälläkin ongelma. Olen ollut saman miehen kanssa kohta kuusi vuotta ja elämä sujuu parisuhteen osalta mahtavasti. Ainut ongelma on haluttomuus. Uskon kuitenkin aika vakaasti, että ongelma johtuu e-pillereistä, koska ennen niiden aloitusta suoraan sanoen panetti usein ja mieheni kanssa seksi sujui hyvin. Kun sitten aloitin e-pillerit, halut loppuivat seinään. E-pillereiden aloituskesta on nyt yli neljä vuotta ja niin kauan on kestänyt myös haluttomuus. Mieheni on hyvin ymmärtäväinen ja uskoo myös syyn olevan e-pillerit. Seksiä harrastamme nykyään ehkä kerran kuussa en nauti siitä, mutta en myöskään inhoa sitä. Se ei vaan tunnu oikein miltään. Toedän kuitenkin, että miehestäni haluttomuus ei johdu. Olisi vain mukava saada jotain lohtua tilanteeseen..

Mä jäin ihmettelemään, kun joku kirjoitti ettei ole koskaan saanut orgasmia!!! Eikä edes omin käsin? Kyllä sitä ensin täytyy opetella oman kehonsa toiminta ennenkun lähtee seksisuhteisiin.

Täällä podetaan samaa ongelmaa.. mutta oon tullu siihen tulokseen,että mulle se ei voi johtua pillereistä..käytin alkuun femodeniä ja halut hävis,ajattelin että johtuu siitä ja lopetin.no ei kyllä tullu halut takasin vaikka kuinka odotti.menin lääkääriin ja kokeilin mercilonia ei mitää..ja lääkäri suurin piirtein nauro ku kerroin asiasta..tänks vaan! Kerran jo erottu ukon kans haluttomuuden takia ja toista kertaa en haluais tapahtuvan. seksi suju suhteen alussa ihan mielettömän hyvin ja sit se lopahti ku lehmän häntä..Nyt sit varaillaan yksityiselle aikaa vähän verikokeisiin.pakko se on tosissaan yrittää löytää ratkaisu jos haluaa että suhteesta tulee jotain.Toivottavasti löytyy!

Alkuperäinen kirjoittaja Mielellään lopettaisin...:
Alkuperäinen kirjoittaja jooooop:
^ No, olisiko mitään ideaa lopettaa se hormonaalinen ehkäisy...

Toki, mutta mitäs tilalle? Kondomit kun ei käy.

Miten olisi kuparikierukka? Niitä on myös synnyttämättömille naisille tehtyjä. Jos tavalliset kondomit eivät käy lateksiallergian takia, voi käyttää lateksittomia kondomeja. Ulkomailta voi ostaa myös pessaarin, joka on ihan luotettava ehkäisymenetelmä spermisidin (siittiöitä tappavan voiteen) kanssa käytettynä. Kannattaa oikeasti kokeilla hormooneista luopumista! Ja muistaa, että elimistön oman hormonitoiminnan tasapainottumiseen voi mennä 3-4 kuukautta, joskus enemmänkin.