Hammaslääkäri sanoi, tutti pois ja äkkiä, ööööh...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
ikää lapsella 1v2kk ja ei syö tuttia muutakun yö unille käydessä..iltaruokien jälkeen vien sänkyyn ja jos alkaa olee levoton niin laitan tutin suuhun..ja minä en ole nähnyt tässä mitään väärää. Samoiten käytin ( pari viikkoo sit jäänyt ) tuttia lapsella, kun kauppaa mentiin niin silloin. Söi innoissaan siellä niitä kärryjä niin parempi oli olla tutti suussa. Mahataudinkin sai siten, kun kerkesi nuoleskeli niitä pienempänä, vaikka oli tutti silloin käytössä niillä reissuilla. Nytkin sitten erehyin sen antamaan kun alkoi armoton huuto, mutta siellä se jokelteli, eli ottanut itse jo sen pois.. Ei yleensä edes nuku tutti suussa.. miten toimin? Pitäiskö nyt sit olla vain julma ja ottaa kokonaan pois, kun noin vähän sitä käyttää? vai en ota asiasta kauheeta painetta ja sit jätän kun vaikutta siltä sopivalta hetkeltä?

Aina ne jostain hötkyilee. Jos niiltä kysytään, hedelmät on yhtä pahoja ku karkit. Eli jotain suhteellisuudentajua näihin juttuihin. Älä ota turhia paineita. Meille sanottiin hamm.lääkärissä, esikoisen ollessa 8kk että tutti ja tuttipullo pois...

Aika sekavaa tuo sun sepustus paikoin oli. Mutta kyllä mä jo tuon ikäiseltä tutin ottaisi pois. Ennemmin tai myöhemmin se on edessä ja mitä nopeammin sen parempi. Ei tuon ikäisellä ole enää mitään todellista tarvetta tutin imemiselle.

Mä noudattaisin hammaslääkärin neuvoa, ihan sen vuoksi, kun otin meidän lapsilta tutin pois 2-vuotiaana, joka oli viimeinen ikäsuositus luopua tutista siihen aikaan. Nyt isommilla on hampaiden oikomishoidot menossa. Johtuneeko tutista vai ei, mutta en mä edes kyseenalaistaisi lääkärin ohjetta tuossa(kaan) asiassa. Eipähän sitten myöhemmin voi ainakaan itseään syyttää, ettei noudattanut ohjetta, jos jotain asian tiimoilta ilmaantuu.

Pikkase sekavaa joo. Hän oli vain sitä mieltä, että enään ei tuttia ollenkaan, ei missään nimessä, vaikka on vähäistä. Tuttipullosta vierottamisessa ei ole mitään kiirettä, sitä saa kyllä pitää pidempää ja oikeestaan niin pitkään kun on tarvista, kuulemma. No pitää katsella tässä päivä kerrallaan, milloin on sopiva hetki olla antamatta tuttia yö unille käydessä..

Yhteistyössä