Hampaita tulee, kipuilee, voiko viedä päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milli

Vieras
Poika tekee taas hampaita ja on kärttynen/syö huonosti. Kuumetta ei ole, eikä lapsi siis ole mitenkään muuten kipeä, mutta ruokahalua ei ole ja on tavallista kiukkuisempi..
Voinko viedä pojan kuitenkin huomenna päiväkotiin kun viimeksi sanoivat että pojan pitää olla hoitokuntoinen, eli syödä, nukkua, leikkiä jotta kaikilla säilyy rauha, kaikki saavat nukkua rauhassa päiväunet..

Poika siis nukkuu hyvin ja leikkii, mutta ei oikein syö ja on vähän pahantuulinen..

Tuleeko sanomista jos vien hoitoon?
Oletteko muut pitäneet sairaslomaa töistä kun lapset ovat tehneet hampaita??

Mieti jaksaisitko itse olla siinä kunnossa töissä?

Särkylääke ei välttämättä auta koko päivää ja pk:ssa ei saa antaa kuin reseptilääkkeitä.

Kyllä olen antanut suppoja aamuin illoin, päiväkodissa eivät laita.. supoista huolimatta on vähän äreä ja syö huonosti.. kotona kelpaa kaikki kylmä, päiväkodissa kuulema rutkuttaa kaikesta mitä on tarjolla.. mutta tuskin siellä onkaan mitään kylmää tarjolla..

Minusta poika pärjäisi jo hoidossa, ollaan oltu tänään vielä kotona juurikin tästä syystä. Ei poika itkeskele ja tosiaan leikkii, nukkuu, yms.. mutta on sellanen rutisevainen.. eli ei tarvii kun vähän mennä joku pikku juttu pieleen niin on jo suu väärinpäin ja narisee..

hoidosta ollaan pois mikäli lapsi ei jaksa olla hoidossa!
Näin menetellään aina!
Tarttuvissa taudeissa ollaan pois sekä lapsen voinnin mukaan.

koittakaa miettiä miltä tuntuu itse mennä töihin kovien kipujen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
No ei kai hampaiden takia pidä olla poissa hoidosta? Ehkä se hammaskipu unohtuu kun pääsee muiden kanssa leikkimään.

No näin minäkin luulin, mutta viimeksi kun poika teki hampaita ja oli kärttyinen niin iltapäivällä hakiessani poikaa, hoitajat sanoivat että vaikkei poika ole varsinaisesti niin KIPEÄ niin poika ei jokatapauksessa ole nyt hoitokuntoinen ja kaikkien muiden leikkirauha häiriintyy kun yksi kiukuttelee hampaitaan ja on selvästi niistä kipeä.. silloin pyysivät että tuon pojan hoitoon vasta kun poika on "oma itsensä" ja ruokakin alkaa maistua.

Onhan niitä lapsia jotka kiukuttelee ihan ilman kipujakin, meidänkin mukula saattaa olla joskus kiukkuinen vaikka koko päivän ilman mitään näkyvää syytä.. joten onko tämä syy hakea huomenna sairaslomaa, ilman lääkärintodistusta joudun huomenna viemään pojan hoitoon kun on pakko palata jo töihin!

Alkuperäinen kirjoittaja Milli:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
No ei kai hampaiden takia pidä olla poissa hoidosta? Ehkä se hammaskipu unohtuu kun pääsee muiden kanssa leikkimään.

No näin minäkin luulin, mutta viimeksi kun poika teki hampaita ja oli kärttyinen niin iltapäivällä hakiessani poikaa, hoitajat sanoivat että vaikkei poika ole varsinaisesti niin KIPEÄ niin poika ei jokatapauksessa ole nyt hoitokuntoinen ja kaikkien muiden leikkirauha häiriintyy kun yksi kiukuttelee hampaitaan ja on selvästi niistä kipeä.. silloin pyysivät että tuon pojan hoitoon vasta kun poika on "oma itsensä" ja ruokakin alkaa maistua.

Onhan niitä lapsia jotka kiukuttelee ihan ilman kipujakin, meidänkin mukula saattaa olla joskus kiukkuinen vaikka koko päivän ilman mitään näkyvää syytä.. joten onko tämä syy hakea huomenna sairaslomaa, ilman lääkärintodistusta joudun huomenna viemään pojan hoitoon kun on pakko palata jo töihin!

voi hyvää päivää. Siis lapsi on KIPEÄ!!
ja silloin ei voi viedä hoitoon!!
Eikös sillä nyt monta merkkiä jo oo että särkee ja paha olla. Sairaslomaa. Ei kuume ole pelkästään kivun merkki.
Ja kotona aina on helpompaakun 20 meluavan lapsen.

En nyt tarkoita sinua mutta usein päiväkotiin tuodaan kipeitä lapsia. Siis sellaisia joilla ei ole tarttuvaa tautia. Ei vanhemmat yhtään osaa ajatella kuinka raskasta on olla hoidossa puolikuntoisena.

en nyt tarkoita kaikkia vanhempia mutta jokainen voisi miettiä että meniskö itse kovien särkyjen kanssa töihin missä huutaa yli 20 lasta. Pientä ei kukaan välttämättä kerkeä lohduttaa jne jne. Ja kun lääkkeitäkään ei anneta.

Palkaton tai sairasloma.

..ei kai siinä.. soitan ajan lääkäriin ja katon paljonko saan sairaslomaa hampaiden kipuiluun.. pomoni ei kyllä ole ihan yhtä ymmärtäväinen tän asian suhteen kun esim sinä netskuli.. joten jos sulla on hyviä vinkkejä niin kerro ihmeessä: miten saan pomoni ymmärtämään että joudun hoitamaan lastani kotona sen takia että tekee hampaita?
Ollaan oltu aika paljon sairaslomalla muutenkin kun poika on vasta aloittanut hoidon pari kuukautta sitten ja sai heti kaikki flunssat ja vatsataudit riesakseen.. ja nyt toiseen otteeseen jo nää hampaat.. tietää varmaan mulle työsuhteen päättymistä pian kun koeajalla vielä olen =(

Älkää sanoko että antaisit miehen hoitaa kun sitä mahdollisuutta ei vain ole.

..ei kai siinä.. soitan ajan lääkäriin ja katon paljonko saan sairaslomaa hampaiden kipuiluun.. pomoni ei kyllä ole ihan yhtä ymmärtäväinen tän asian suhteen kun esim sinä netskuli.. joten jos sulla on hyviä vinkkejä niin kerro ihmeessä: miten saan pomoni ymmärtämään että joudun hoitamaan lastani kotona sen takia että tekee hampaita?
Ollaan oltu aika paljon sairaslomalla muutenkin kun poika on vasta aloittanut hoidon pari kuukautta sitten ja sai heti kaikki flunssat ja vatsataudit riesakseen.. ja nyt toiseen otteeseen jo nää hampaat.. tietää varmaan mulle työsuhteen päättymistä pian kun koeajalla vielä olen =(

niin no kumpi on tärkeempää, mielyttää pomoa vai hoitaa lasta.
pomolle eo tarvi muuta sanoa kun että olet sairaan lapsen takia pois. sinulla ei ole velvollisuutta kertoa pomollesi miksi olet pois sen tarkemmin.

Lääkäri on ammattitaidoton jos ei saikkua anna. Sanot että lapsi on kipeä kiukkuin, ruokahaluton, japäiväkodistakin tuli toive ettei tuotaisi noin kipeää hoitoon.
Voitpyytää
että sairasloma todistukseen ei kirjoteta syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Mä en ainakaan sais saitsua jos lapselle on hampaita tulossa,eli hoitoon veisin,kun ei ole kuumetta.

:laugh:

anteex :ashamed:

mutta kuume ei ole pelkästää syy!

Sithän mä saisin olla jatkuvasti pois töistä jos jokaisen kiukuttelun takia jään saitsulle ja tuskin lekurikaan kovin herkästi saitsulappua kirjoittaa.. jos Niko-Petterille ei puuro oikein tänään maistu!

no en ole koskaan aatellut että sitä varten en vois viedä...tosin meillä ei hampaita kauheesti kipuiltu, joten en taida tietää mitä se on... :ashamed:

huono syy kyllä päikkäriltä jos sanovat ettei lasta saa tuoda kiukkuisena... meijän päikkärissä ei ois ollu kovinkaan monta lasta jos me ois noin sanottu!! :)

niin no kumpi on tärkeempää, mielyttää pomoa vai hoitaa lasta.
pomolle eo tarvi muuta sanoa kun että olet sairaan lapsen takia pois. sinulla ei ole velvollisuutta kertoa pomollesi miksi olet pois sen tarkemmin.

Lääkäri on ammattitaidoton jos ei saikkua anna. Sanot että lapsi on kipeä kiukkuin, ruokahaluton, japäiväkodistakin tuli toive ettei tuotaisi noin kipeää hoitoon.
Voitpyytää
että sairasloma todistukseen ei kirjoteta syytä.

Tämä on totta että pomolle ei tosiaan tarvitse sairauksia erotella.

Mä en ainakaan sais saitsua jos lapselle on hampaita tulossa,eli hoitoon veisin,kun ei ole kuumetta.

Sithän mä saisin olla jatkuvasti pois töistä jos jokaisen kiukuttelun takia jään saitsulle ja tuskin lekurikaan kovin herkästi saitsulappua kirjoittaa.. jos Niko-Petterille ei puuro oikein tänään maistu!

jos nyt lukisitkuitekin uudelleen.
että luepas tosiaan mitä on kirjoitettu. Jokainen joka omilla aivoilla osaa ajatella tietä onko lapsella kyse normi kiukusta vai kivusta. Oletko noin yksinkertainen vai esitätkö vaan?

että luepas tosiaan mitä on kirjoitettu. Jokainen joka omilla aivoilla osaa ajatella tietä onko lapsella kyse normi kiukusta vai kivusta. Oletko noin yksinkertainen vai esitätkö vaan?

Ja mikä sua mättää!

Ja mikä sua mättää!

:D ai mua. ei mikään. lue omat komentit ja kysy samaa. :D
muox. laitoin vain tosiasian kun rupesit vääntää ihan asian sivusta. kun kyse ei ollut perus kiukuttelusta.