Hampaita tulee, kipuilee, voiko viedä päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Milli:
netskuli, luitko itse huolella mitä ki
rjoitin?

"no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä."

NOIN KIPEE, siis poika on rutisevainen eikä syö hyvin, mutta miten muuten poika on sinusta NOIN KIPEE? Särkylääkkeet auttaa kyllä, mutta kuten sanoin, eivät anna suppoa päiväkodissa vaikka olen yrittänyt pyytää. Joten annan vain kotona, aamuin illoin. Ja pojan kiukuttelut ovat kuulema päiväkodissakin ajoittuneet päiväunien jälkeiseen hoitoaikaan.. eli kun särkylääkettä taas tarvittaisiin..

:o :o
mik haet sitten saikkua jos lapsi ei oo niin kipee?
jos on niin kipee ettei hoidosta tuu mitään niin sit kotio ja jos ei oo kipee niin mitä sitä lääkäriin?

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
netskuli, luitko itse huolella mitä kirjoitin?

"no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä."

NOIN KIPEE, siis poika on rutisevainen eikä syö hyvin, mutta miten muuten poika on sinusta NOIN KIPEE? Särkylääkkeet auttaa kyllä, mutta kuten sanoin, eivät anna suppoa päiväkodissa vaikka olen yrittänyt pyytää. Joten annan vain kotona, aamuin illoin. Ja pojan kiukuttelut ovat kuulema päiväkodissakin ajoittuneet päiväunien jälkeiseen hoitoaikaan.. eli kun särkylääkettä taas tarvittaisiin..

Sun päiväkodissa taitaa olla netskuli töissä :kieh:.Kyllä meillä antibiootit annetaan,silloin kun ne on annettava..
*muoks*miks ne ei suppua suostu antamaan?

ihan sääntöjen siis lain mukaan ei lääkkeitä saa antaa

No meidän hoitopaikassa ne antoi kun oli p-a-k-k-o antaa,ymmärsitkö nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä en ainakaan sais saitsua jos lapselle on hampaita tulossa,eli hoitoon veisin,kun ei ole kuumetta.

:laugh:

anteex :ashamed:

mutta kuume ei ole pelkästää syy!

Täällä ja epäilen että muuallakin lääkärit tai hoitajat nauraisi tk:sta pihalle, kun menis pyytään saikkulappua siksi kun lapselle tulee hampaita.Hampaista johtuvaa kipua voi kyllä lääkitä tarpeen mukaan, mutta saikkua siitä harvemmin saa

no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri jos ei laitalepoa. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä.
ja vanhan aikasta ajatella että tarttuvan taudin takia vaan kotiin.
ennemmin katsotaan lapsen yleiskunto ja voiko olla hoidossa.

niinkun jo päiväkodin henkilökunta on tehnyt ja todennut että lapsi on liian kipeä. Että jos henkilökunta näkee lapsen kivun niin kyllä vanhempikin pitäisi huomata. Niin kun tässä äiti onkin huolissaan.
Sillä ei oo mitään väliä miksi lapsi on kipeä mutta jos hän on niin kipeä ettei jaksa hoitoon niin kai sen nyt järkikin sanoo että tarvii olla kotona jaäidin lähellä

Hei ei siihen henkilökuntaankaan tarvi sokeasti luottaa, itse olen lastenhoitaja ja tiedän että osa henkilökunnasta on sitä mieltä että jos jotain normaalista poikkeavaa on niin heti vaan pois hoidosta . Empä ole vielä kelleen sanonut että pois hoidosta kun hampaita itkee.

Mutta oma tyttö kun oli hoidossa ja hampaita teki niin pk.sta soitettiin että on kyllä korvatulehdus no hain pois ja käytin lääkäris ei siis ollut kuumetta tai nuhaa lääkäri totes että hampaat tulossa ei mikään tulehdus. Useamman kerran oli tytöllä kuulemma ripulia vaikka vaan normaali pehmeä kakka ja meidän tytöllä ei oo koskaan kiinteä.. yks vanhempi hoitaja jo toteskin että on yrittänyt sanoa että ei kaikki oo ripulia..että silleen

Sun päiväkodissa taitaa olla netskuli töissä :kieh:.Kyllä meillä antibiootit annetaan,silloin kun ne on annettava..

mikä sun on? kyllä mä ymmärsin, mutta kirjoitin tuohon miten asia on. En oo missään vaiheessasanonut että sitä laikia joka päiväkodissa noudatetaan. Antibiootti annoksina valmiiksi laitettuna on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mieti jaksaisitko itse olla siinä kunnossa töissä?

Särkylääke ei välttämättä auta koko päivää ja pk:ssa ei saa antaa kuin reseptilääkkeitä.

eihän panadoli ole resepti lääke

Siksi sitä ei päiväkodissa annetakaan. Mutta itseasiassa kyllä kaikista lääkkeistä kyllä voidaan myös kirjoittaa resepti...

Alkuperäinen kirjoittaja äide:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä en ainakaan sais saitsua jos lapselle on hampaita tulossa,eli hoitoon veisin,kun ei ole kuumetta.

anteex :ashamed:

mutta kuume ei ole pelkästää syy!

Täällä ja epäilen että muuallakin lääkärit tai hoitajat nauraisi tk:sta pihalle, kun menis pyytään saikkulappua siksi kun lapselle tulee hampaita.Hampaista johtuvaa kipua voi kyllä lääkitä tarpeen mukaan, mutta saikkua siitä harvemmin saa

no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri jos ei laitalepoa. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä.
ja vanhan aikasta ajatella että tarttuvan taudin takia vaan kotiin.
ennemmin katsotaan lapsen yleiskunto ja voiko olla hoidossa.

niinkun jo päiväkodin henkilökunta on tehnyt ja todennut että lapsi on liian kipeä. Että jos henkilökunta näkee lapsen kivun niin kyllä vanhempikin pitäisi huomata. Niin kun tässä äiti onkin huolissaan.
Sillä ei oo mitään väliä miksi lapsi on kipeä mutta jos hän on niin kipeä ettei jaksa hoitoon niin kai sen nyt järkikin sanoo että tarvii olla kotona jaäidin lähellä

Hei ei siihen henkilökuntaankaan tarvi sokeasti luottaa, itse olen lastenhoitaja ja tiedän että osa henkilökunnasta on sitä mieltä että jos jotain normaalista poikkeavaa on niin heti vaan pois hoidosta . Empä ole vielä kelleen sanonut että pois hoidosta kun hampaita itkee.

Mutta oma tyttö kun oli hoidossa ja hampaita teki niin pk.sta soitettiin että on kyllä korvatulehdus no hain pois ja käytin lääkäris ei siis ollut kuumetta tai nuhaa lääkäri totes että hampaat tulossa ei mikään tulehdus. Useamman kerran oli tytöllä kuulemma ripulia vaikka vaan normaali pehmeä kakka ja meidän tytöllä ei oo koskaan kiinteä.. yks vanhempi hoitaja jo toteskin että on yrittänyt sanoa että ei kaikki oo ripulia..että silleen

Ei tietenkään se on selvä.
Mutta kun jos itse huomaan että lapseni ei syö ja on huonotuulinen koska on kipuja. Eikä kunnolla särkylääkkeet auta. Niin en veisi lasta hoitoon.
päiväkodissa on terveelläkin pienellä lapsella raskas olla. Kun on paljon meteliä. Se on aikuisellekin välillä raskasta ja suurin haitta PK työssä onkin juuri melu.
Sitten kun pieni menee puolikuntoisena hoitoon se on huomattavasti raskaampaa siellä sairastaa. Tästä syystä usein on niin että lapsi voi kotona olle melkein kunnossa mutta päiväkodissa näyttää ihan eriltä.

Ja siihen lisätään kun ei keretä antamaan kipeelle tarpeexhuomiota niin varmaan on lapsella rankkaa.
Mutta jokainen itse tietää koska lapsi on niin kipeä että ei voi hoitoon mennä. Kunhan muistaaettä kuume ei ole ainut merkki jolloin kotia on jäätävä vaan se että miten lapsi jaksaa

mikä sun on? kyllä mä ymmärsin, mutta kirjoitin tuohon miten asia on. En oo missään vaiheessasanonut että sitä laikia joka päiväkodissa noudatetaan. Antibiootti annoksina valmiiksi laitettuna on eri asia.

Me vietiin koko pullo hoitoon kun sattui olemaan nestemäistä :whistle:

Me vietiin koko pullo hoitoon kun sattui olemaan nestemäistä :whistle:

tiedän että jotkut päiväkodit ei piittaa noista säännöistä. Mutta tuo sääntö suojelee työntekijää sekä lasta. Eli kun kaikilla hoitajilla ei ole koulutusta lääkkeen antamiseen, joten voi käydä niin että ymmärtää ohjeen väärin ja antaa liikaa tai liian vähän. onneksi useimmat lääkkeet ei ole niin hengenvaarallisia jos menee liikaa tai liian vähän.

Mutta toki jokainen työntekijä tekee itse päätöksen annosteleeko lääkkeen. Ja varmasti useimmat osaa sen tehdä oikein.