hampaitten pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poitsujen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poitsujen äiti

Vieras
onko kellään ollu vaikeuksia lasten hampaitten pesun kans? meiän poika 5 v on aikasemmin antanu pestä hampaansa hyvin, nyt vajaan viikon, ei avaa suuta, ja jos yrittää väkisin pestä, alkaa yökkimään.... en enää tiiä mitä tekisin.. :ashamed: :/

ootko kokeillut keinoa antaa hampaiden pesusta "palkinnoksi" vaikka tarran tms...
tai jos on väliaikaista, niin pidä hetki paussia, tuskin turhaan yökkii!
tai kokeilet eri tahnaa?
tai jätät pariksi päiväksi tahnan pois kokonaan?
Itse olen yhäkin lajia että tietyn malliset tahnat saa minut yökkäämään ja myös vaahdon määrä!

oletko kysynyt pojalta miksi niin on alkanut tekemään?entäs jos anan tpojan itse opesstä hampapt ja sanot jos pesee hyivn tarkasti..vahdit tietysti nii sitten et sinä koske harjaan..mutta josm hutiasee sinä peset!
Silloin ainakij poika tietää jos suuss aon kohta missä se yökkäys refleksi tulee..itselläni se on hirmu herkkä1

ollaan yritetty palkita vaikka millä, ja yritetty ilman tahnaa... mikään ei auta.. ollaan jätetty kaikki makeet nyt pois, vaikka tuleehan niitä hammaspeikkoja silti ... en viittis enää yhtään iltaa olla pesemättä :(

Kurkistappa pojan suuhun, onko siellä esim. aftoja tai heiluuko jokin hammas jota tahtoo varoa. Onko hänelle jo hammasrivin taakse puhjennut ensimmäiset rautahampaat? Niistäkin voi johtua, kun ovat takana ja lähellä nielua. Älä missään nimessä anna periksi ja jätä hampaita pesemättä! Koittakaa yhdessä neuvotella ja sopia mikä on helpoin tapa jatkossa hoitaa suuta.

no mä en kysy lapselta josko hampaat pestään vaan se on itsestäänselvyys. vaikka huudon kanssa sitten. se on aikuisen velvollisuus hoitaa kuten lääkkeiden antaminenkin tarvittaessa ja korvien tutkiminen lääkärissä esim. noin iso ymmärtää kyllä järkipuhetta, vaikka sitten sen pakottamalla pesun jälkeen. ei kannata tehdä suurta numeroa.

5-vuotias osaa jo itsekkin hienosti pestä hampaansa.
Menette kauppaan ja annat itse valita hammasharjan jolla sitten saa ihan itse pestä. vaikka aamulla annat itse pestä etkä sekaannu yhtään ja illalla annat itse pestä mut tarkistat et kaikki vilistävät hammaspeikot on karkoitettu.