Häntäluun kipu synnytksen jälkeen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häntä-vaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häntä-vaiva

Vieras
Olisko kellään kokemusta aiheesta?

Eli mulla on kohta 6kk toisesta synnytyksestä, ja häntäluu vaivaa... On välillä todella kipeä, niin että ei meinaa pystyä istumaan. Ja kipu säteilee koko oikeaan pakaraan niin että koko pakaralihas on yhtä kovaa paukamaa. Ja mikä hulluinta, kun tunnustelee, niin tuntuu ihan kuin häntäluun pää olisi kääntynyt oikealle päin! On nyt jo vaivannut varmaan kuukauden verran, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Tiedän kyllä että pitäis varata aika lääkäriin, mutta oon niin pöllö että pelottaa mennä lääkäriin... :(

Juu. Mä en aluksi tuntenut kipua synnytyksen jälkeen vaan se alkoi vaivaamaan kai parin kuukauden päästä. Ja pitempään kun istuin niin tosi kipeää teki.

Häntäluu voi murtua, mennä paikaltaan tms. synnytyksessä ja niin mulle ainakin kävi. Parani itsekseen. Ja kaks muuta olen sen jälkeen synnyttänyt eikä häntäluu enää vaivannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu. Mä en aluksi tuntenut kipua synnytyksen jälkeen vaan se alkoi vaivaamaan kai parin kuukauden päästä. Ja pitempään kun istuin niin tosi kipeää teki.

Häntäluu voi murtua, mennä paikaltaan tms. synnytyksessä ja niin mulle ainakin kävi. Parani itsekseen. Ja kaks muuta olen sen jälkeen synnyttänyt eikä häntäluu enää vaivannut.

Just noin mullakin oli ettei aluksi tuntunut mitään... Mutta jotenkin outoa, siis jos se on murtunut, niin luulis että kipu tulis heti? Kävitkö lääkärissä asiasta ollenkaan?

Kyllä mä kävin tai sitten kerroin neuvolassa, en muista enää (11v sitten). Taidettiin se kyllä röntgenkuvata, mutta joka tapauksessa lopputulos oli se ettei sille tehdä mitään vaan aika parantaa. Kesti kuukausia..

no mulla oli on edelleenkin sika kipee synnytyksestä 4v.ehkä pitäis leikata...mutta ku se oli jo parempi ja nyt n.puoli v.on ollu tosi ärhäkkä.pitkään ei voi istua ja lattialla selällään ei voi maata ollenkaan...

Yhteistyössä