Häntäluun kipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekee niin kipeetä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekee niin kipeetä...

Vieras
Osaisko joku kertoa mistä kipeä häntäluu saattaa johtua? Enemmän ja vähemmän kipuillut ja painellessa tekee vielä kipeempää? Vaiva ollut vasta vähän aikaa, ja varsinkin istuessa pitkään, alkaa tuntua kipua enemmän. Jos jollain omakohtaista kokemusta niin otan mielelläni neuvoja vastaan!!
Kaikki pahimmat sairaudet tulee tietenkin ekana mieleen, joten kertoisitteko kokemuksia!!

Asiallisia vastauksia toivoisin!!

Minulla ei ole lapsia harmikseni vielä, mutta muistan kerran vuosia sitten kaatuneeni pyllylleni jonka jälkeen satutin häntäluun. En olis edes muistanu moista, ellen olis alkanut kovasti miettimään olenko voinu satuttaa sen jossain. Mutta ihmettelen, voiko vuosien jälkeen kipu alkaa yhtäkkiä?!
Kipu on tosi voimakasta ja varsinkin istuessa ja painaessa häntäluun kohdalta!! Voiskohan murtunut häntäluu oireilla vasta parin vuoden jälkeen?! Pelottavaa..

ekana tietysti tuli pahin mieleen, että voiko olla joku kasvain ku painaa tonne häntäluun seudulle!! ja välillä tuntuu että koko alaselkäkin on kipeä, ja on ollut aamuja jolloin oon herännyt kipuun! Mutta muistin ton mun kaatumisen parin vuoden takaa, ja ehkäpä syy saattaa olla siinä! Ihmetyttää vaan että näin pitkän aikaa ollut oireeton kun nyt alkanut oireilla tosi kipeesti.
Pelottaa kauheesti, koska ollaan yrittämässä esikoista ja pelkään että tää kipu vaan pahenee jos raskaaksi satun tulemaan.Kävin lääkärissä kun kipu alkoi noin kk sitten, mutta siellä ei oikein tutkittu eikä kommentoitu...

Minkä ikäisiä lapsia sulla ap on? Tiedän muutaman tapauksen, joilla tullut pitkän ajan päästä synnytyksestä tuo kipu takaisin.. (ollut siis synnytyksen jälkeen tuo kipu ja sitten pitkän aikaa poissa, kunnes taas ruennut vaivaamaan..)

meillä ei ole lapsia, esikoista yritetään parhaillaan. Pelkään, että jos niin ihana asia kuin raskautuminen tapahtuisi, miten se vaikuttaa mun fyysiseen kuntoon kun nyt jo tosi kovat kivut häntäluussa ja välillä alaselässä..:(

kävin yhden kerran, jolloin lääkäri vähän paineli selkää ja kyseli tuntemuksia.. Sanoi että on tyypillistä alaselän rasitusta mutta itsestä tuntuu aivan siltä että kaikki ei ole ok.. Pakko kai mennä lääkärille uudestaan ja vaatia kuvauksiin!! En saa mielenrauhaa muuten.. Tiedän, ettei tää ole rasituksesta johtuvaa kipua, oon siitä aika varma..pelottaa vaan se että mun vauvahaaveet tulee puheeksi ja lääkäri tyrmää ne, koska mun on saatava selkä kuntoon ensin...huoh..
Mutta kai se on parempi varmistua itsekkin asiasta.. Toivon todella ettei löydy mitään ylimääräistä sieltä, se tässä eniten pelottaa..

Kiitos kaikille jotka jaksoitte vastata mulle!!! Nyt huomista odotellen, soitan aamulla itelleni ajan lääkärille koska tuun muuten hulluksi tän pelon kanssa..