Häpeän itsetyydytystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei!

Olen 16 vuotias tyttö ja minun ongelmani on että häpeän itsetyydytystä. Minulla on halua tyydyttää vaikka heti sen jälkeen minulle tulee kuvottava ja likainen olo itseäni kohtaan. Jotenkin tunnen etten saa tehdä sitä ja ettei minua hyväksytä jos joku tietäisi (en ole kertonut kellekään). Miten saan ongelman katoamaan? Onko vinkkejä? Kaipaan oikeasti neuvoa.

Hei!

Olen 16 vuotias tyttö ja minun ongelmani on että häpeän itsetyydytystä. Minulla on halua tyydyttää vaikka heti sen jälkeen minulle tulee kuvottava ja likainen olo itseäni kohtaan. Jotenkin tunnen etten saa tehdä sitä ja ettei minua hyväksytä jos joku tietäisi (en ole kertonut kellekään). Miten saan ongelman katoamaan? Onko vinkkejä? Kaipaan oikeasti neuvoa.

Jokainen masturboi, ainakin joskus. Se on terveellistä ja oppii tuntemaan oman kehonsa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Hyvä kun kirjoitit!

Itsetyydytys on täysin normaali asia. Olemme seksuaalisia olentoja ja jokainen normaalisti tekee sitä.(y)

Ajattele sitä vaikka tutkimusretkenä itseesi. Luultavimmin joskus sinulla on seksuaalista kanssakäymistä toisen kanssa, ellei jo ole ollut.:)
On hyvä tuntea itsensä ja tietää mikä tuntuu hyvältä, jotta osaa kertoa siitä tulevalle kumppanille. Seksielämä normaalissa parisuhteessa on todella tärkeää. Tyydyttävä seksielämä voi olla helpompi saavuttaa kun tuntee itsensä läpikotaisin.
Myös sen vuoksi on hyvä käydä alapäätä läpi jotta tietää, että kaikki siellä on okei.(y)

Laitan muutaman linkin, toivottavasti pääset hyvään alkuun seksuaalisen itsetunnon vahvistamisessa.

https://www.mielenterveystalo.fi/ai...ito/Pages/seksuaalisuuden_syvempi_olemus.aspx

http://lapinylioppilaslehti.fi/2019/04/15/seksuaalisuuden-hapealoukuista-voi-vapautua/

https://www.google.fi/amp/s/vaestol.../31/monia-meista-on-kasvatettu-hapeamaan/amp/

• Tykkää
Reactions: KalaMies
Tee sitä yksin pimeässä peiton alla tai vessassa lukkojen takana mutta älä kerro tai näytä kellekään että teet sellaista. Pidä se omana salaisuutenasi. Osaat sitten kertoa valitullesi mistä pidät. Odota hääyötä siveästi äläkä esittele sulojasi ennen hääyötä kellekään. Älä tahraa mainettasi.

Hei, tuli vain mieleen kysymys: Millainen sinun suhteesi omaan kehittyvään naiseuteesi omasta mielestäsi on? Onko sinulla jotain traumoja, siis mitä tahansa, taustalla joka voisi selittää tuota häpeän tunnetta? Itse kasvoin aikoinani todella uskovaisessa perheessä, jossa unnutus (pikkulapsiaikonani jo siis) oli pahin mahdollinen asia maan päällä mitä saattoi tapahtua. Kuukautisteni alku oli äidilleni pahempi asia kuin minulle yms. Jälkikäteen olen tajunnut sen henkisen väkivallan ja vanhempieni estojen siirron minuun, varsinkin äitini taholta olleen järkyttävää.

Siihen päälle vielä koulukiusaamiset ja yksi raiskaus teininä niin matka omaan naiseuteen on ollut melko, no pitkä. Toki kaikilla ei tarvitse olla yhtä rankkaa taustaa, voihan se oma keho/kasvaminen hämmentää muutenkin? Mutta kannattaa käydä juttelemassa jossain jos taustalla on jotain vakavampaa? T N 33 v

Yhteistyössä