Hapenpuute synnytyksessä vauvalla, mitä aihetuttaa ??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Meiltä löytyy täysin terve, iloinen, vahvaluonteinen ja vilkas puolitoista vuotias ihana pikkuinen prinsessa :)

sama homma, tosin tämä vauveli vasta 9kk. Mutta sairaalassa seurannoissa käynyt ja kaikki pitäisi olla hyvin.
 
meillä myös vauva 11kk.hapenpuutetta syntymänjälkeen, hengityskonehoidossa teho-osastolla. Seurannoissa käydään, mut kaikki ollut ok.Normaalisti kehittyy ja kasvaa pini nuppumme:)
 
Ite kärsin kanssa hapen puutteesta kun synnyin. Jouduin pariksi päiväksi keskoskaappiin. Lapsena siitä ei aiheutunut haittaa. Mutta vähän ennen murrosikää puhkesi epilepsia, minkä arvellaan aika varmasti johtuneen synnytyksessä kärsitystä hapen puutteesta.

Epilepsia ei ole haitannut ainakaan minun elämää mitenkään. Mitä nyt alkoholia en ole nauttinut kertaakaan vielä, ikää on kumminkin jo 25v. Parin vuoden päästä lääkitys on purettu kokonaan pois niin silloin sekin elämää rajoittava tekijä on hävinnyt.

Mutta en tule huomaamaan sitä mitenkään ihmeellisemmin. Kun nytkin on voinnut elää ihan vapaasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mia:
Onko yhtäläisyyttä adhd-oireisiin myöhemällä iällä.

En allekirjoita ainakaan täysin.

Tosin Hekalla on adhd ja kiireellisellä sektiolla vapautettiin happea haukkaamaan, kun napanuora oli puneella ja syke katoili. Saattaa samantyyppisiä oireita kyllä aiheuttaa, jos aivot vaurioituvat, mutta en usko neurokemialliseen tilaan vaikuttavan. Ja aivokemioita voidaan rukata lääkkeillä, rikkinäisiä osia ei voi niillä korvata.(Siis ihan omia pohdintojani nämä)

Adhd on pitkälti perinnöllistä, hapenpuute ei. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Meiltä löytyy täysin terve, iloinen, vahvaluonteinen ja vilkas puolitoista vuotias ihana pikkuinen prinsessa :)

sama homma, tosin tämä vauveli vasta 9kk. Mutta sairaalassa seurannoissa käynyt ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Meillä ei ole tarvinnut edes käydä missään seurannoissa kun saatiin tyttö sitten niin rivakkaan pihalle ja se oli vähäistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Meiltä löytyy täysin terve, iloinen, vahvaluonteinen ja vilkas puolitoista vuotias ihana pikkuinen prinsessa :)

sama homma, tosin tämä vauveli vasta 9kk. Mutta sairaalassa seurannoissa käynyt ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Meillä ei ole tarvinnut edes käydä missään seurannoissa kun saatiin tyttö sitten niin rivakkaan pihalle ja se oli vähäistä.

Tämä kanssa otettiin hätä vai kiireellisellä sektiolla ulos, 23h säännöllisiä supistuksia takana ennen leikkauspäätöstä. Otettiinko sulta se mikroverinäyte?
 
ukkeli synty "käytännössä elottomana" neljä päivää teholla seurannassa..3kk ikäsenä kontrolli ja vuoden ikäisenä kans..ja hyvin menee oli niin pieni katkos..

toinen tapaus suvussa jossa vakava aivovamma, melkein kuoli, silti ei antanut periksi lapsi ja kohta jo vuoden vanha, vaikeaa kehitysvammaisuutta tiedossa, ehkä jopa aikanen kuolema mutta jokaisesta päivästä pitää olla kiitollinen..

ja mitä meidän ukkelin kohdalla sanottiin että jos kouluiässä alkaa tulla jotakin häikkää oppimisessa niin pitää mainita tuo vaikeus syntymisessä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Meiltä löytyy täysin terve, iloinen, vahvaluonteinen ja vilkas puolitoista vuotias ihana pikkuinen prinsessa :)

sama homma, tosin tämä vauveli vasta 9kk. Mutta sairaalassa seurannoissa käynyt ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Meillä ei ole tarvinnut edes käydä missään seurannoissa kun saatiin tyttö sitten niin rivakkaan pihalle ja se oli vähäistä.

Tämä kanssa otettiin hätä vai kiireellisellä sektiolla ulos, 23h säännöllisiä supistuksia takana ennen leikkauspäätöstä. Otettiinko sulta se mikroverinäyte?

Tyttö syntyi ihan normisti alakautta. Oli nopee synnytys 6h 20min. Vasta siinä loppumetreillä rupesi hapenvajausta olemaan ja siksi pitikin ottaa imukuppi käyttöön ja piti leikata väliliha jotta mahdollisimman nopeesti tulisi ulos. Sektio olisi sitten tehty jos ei olisi noillakaan tullut.

Ei otettu miusta mitään näytteitä. Tyttö oli vastasyntyneiden teholla sitten pari yötä.
 

Yhteistyössä