Happi vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Siis menee kohta hermot.
Olen raskaana (rv 14+2) ja nyt on ollut jo jonkin aikaa semmonen onglema että tuntuu kuin ilmassa ois liian vähän happea ja vähän raskasta hengittää... Välillä aina tulee, ei riipu siitä missä olen, eli ei voi johtua huoneen ilmastakaan. Pihallakin tulee joskus sama tunne.

Ja miten tästä pääsee eroon? Ärsyttävää.

Otapa yhteyttä johonkin keuhkotautien erikoislääkäriin, hän määrää sinulle hyvää "avaavaa" lääkettä. Uskon myös, että ihan tavallinen yleislääkärikin osaa auttaa sinua, kun kuvailet oireesi. Tuohon vaivaan löytyy kyllä apu, mutta lääkäriä siihen tarvitaan. Nyt vain mars nopeasti luuri käteen ja lekuriaikaa tilaamaan!

Oletko allerginen jollekin. Mulla puhkes siitepölyallergia raskausaikana, tosin iahn perinteisenä silmät ja nenä kutiaa tyyppisenä.

Noin aikaisilla viikoilla ei varmaan saa ottaa allergialääkettä. kysy neuvolasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Oletko allerginen jollekin. Mulla puhkes siitepölyallergia raskausaikana, tosin iahn perinteisenä silmät ja nenä kutiaa tyyppisenä.

Noin aikaisilla viikoilla ei varmaan saa ottaa allergialääkettä. kysy neuvolasta.

en mun tietääkseni. Mutta tää hengenahdistus EI tunnu miltään semmoselta siis että ois joku "tukossa" tuolla kurkussa.. Vaan tuntuu sille kun keuhkoihin menis liian vähän ilmaa, tai että ois liian vähän happea, tai että keuhkoihin en mahdu tarpeeks...

Vaikea selittää.
Ja siis ei tunnu siltä että tulee mikään paniikkikaan tän takia. Eli en luule tukehtuvani tai mitään. Inhottavaa tää kyllä on ja välilläå jos herään aamulla kun mies lähtee töihin niin en välttämättä saa nukuttua enää tän ongelman takia helposti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tsekkaa myös hemoglobiini, voi olla anemiaa

Se mulla oli ekassa neuvolassa 107 vaan. seuraavassa neuvolassa 135. Siitä viikko eteenpäin mittasin koulun terkkarilla niin 114. Sen jälkeen vielä kerran oon mitannut ja taas se oli noussut ylös..
Viikon päästä ois taas neuvola... Pitää siellä kysellä tästä sitte kyllä..

Yhteistyössä