Häpyhuulten yhteen kasvaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MATRIARKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MATRIARKKA

Jäsen
24.11.2005
57
0
6
Tyttö nyt 4 vuotias ja häpyhuulet on aukaistu kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla sanottiin että rasvata sen aikaa että iho paranee. Parin kuukauden päästä iho taas kiinni. Toisella kerralla sanottiin että rasvata teini-ikään asti. noh pari kuukautta olen rasvannut joka ikinen päivä ja pikku hiljaa menny kiinni. Pari viikkoo sitten oli enään vain pikkusen auki joten jätin rasvaamiset siihen kun ei auta niin ei auta. Mutta enään en vie lasta revittäväksi. Jos sitten vanhempana ennenkuin menkat alkaa veis lapsen lääkäriin joka nukuttais ja aukaisis sitten.
Onko muilla sama ongelma ettei pysy auki vaikka mitä tekis? Mitä olette asialle tehneet? Oletteko antaneet olla? Ja kuinka kauan? Entä valkovuoto? Pitäshän senki jostain pois tulla? Ja mistä senki tietää millon sitä alkaa tuleen.
Aion tietenkin kysyä näitä myös lääkäriltä mutta olisi kiva tietää jos löytys saman kokeneita että miten on mennyt? Varsinkin sellaisia joilla häpyhuulet eivät pysy auki.

Meillä oli meidän neidillä sama juttu ja huulia availtiin muutaman kerran. Sitten kerran oli tosi pahasti kiinni ja jouduttiin menemään tayssiin sen takia. Siellä lääkäri sanoi että missään nimessä ei saa leikata koska alkaa aina vaan pahemmin liimautumaan kiinni, ja kysyi myös kuka ihmeen lekuri sellasta on tehnyt.. Ja meille kotihoidoksi annettiin usein pesua sekä rasvaa, ja ei ole tarvinnut enään käydä lääkärillä tämän asian takia =) ja aukesi todella ilman ilkeetä availua..

Ja kai rasvojakin on erilaisia.Olisiko sellainen rasva hyvä joka ei niin imeydy vaan jättäisi jonkinlaisen "kalvon" ihon pintaan?Joku vaselliinivoide,sinkkivoide tai natusanin lastenvoide?Mutta varmaan lääkäri osaa neuvoa parhaiten.

Ei ole leikattu auki vaan "revitty" auki. Eli pumpulipuikkoon vaselia ja sillä aukastu. Ensin laitettu emla puudutus ainetta joka ei kyl auttanu #&%?$!* vertaa. kahdella lääkärillä olen käynyt. neuvola lääkärillä ja yksityisellä. ja vielä toiselta yksityiseltä kysynyt. et kyl näit aukasuja tehdään. mut ku ei pysy auki nii turha sitä on repiä.
Ja toisilla ei tarvitse aukaista kuin kerran ja toisilla ei pysy auki. Näin olen kuullut eli on tapauskohtainen.
Vaseliinia ja parafiiniöljyä olen käyttänyt.
Aion nyt katsoa muutaman vuoden josko aukiais itsestään. Revittäväksi en enää vie. Sattuu niin perhanasti lapseen. Josko sit teini-iässä ennen menkkoja aukaisis jos ei ole auennut. Pakkohan se on jossakin vaihees aukasta jos ei itestään aukia.
Olisiko muita joilla ei pysy auki?

Meillä avattiin semmosella veitsellä ja oli kanssa todella kipeä juttu, vaikka puudute laitettiinkin. Mekin kävimme, yksityisellä lastenlääkärillä,mutta tämä joka totesi että ei missään nimessä availuja oli vissiin kirurgi lastenpuolelta.. nooh, meillä meni ohi, toivottavasti myös teilläkin menee.. :flower:

Meillä tytöllä 2v. oli myös yhteen kasvanut. Neuvolalääkäri antoi lähetteen suoraan tyksiin jossa lääkäri varovaisesti vilkaisi ja sanoi että jos tyttö vähänkin vastustaa niin ei aukaista siinä vaan laitetaan lähete leikkaukseen.
Näinhän siinä kävi että saatiin lähete eli ei revitty auki poliklinisesti vaan leikattiin nukutuksessa. En olis kyllä millään antanut edes yrittää puudutuksessa tehdä sitä toimenpidettä....
Paperissa luki että rasvataan vaseliinilla 2 viikkoa mutta hoitaja antoi ohjeeksi että täytyy useampi kuukausi rasvailla. ei onneksi ole kasvanut uudelleen yhteen. Lääkäri sanoi että kun paikat hikoaa sieltä ja ei pestä kunnolla niin johtuu siitä se yhteen kasvaminen...
Olenkin sit siitä lähtien yrittänyt pestä mahd. tarkasti myös häpyhuulien välistä. (vaikka olin omasta mielestäni kyllä aiemminkin ollut erityisen tarkka pimpulan pesussa)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 18:25 vieras kirjoitti:
Meillä tytöllä 2v. oli myös yhteen kasvanut. Neuvolalääkäri antoi lähetteen suoraan tyksiin jossa lääkäri varovaisesti vilkaisi ja sanoi että jos tyttö vähänkin vastustaa niin ei aukaista siinä vaan laitetaan lähete leikkaukseen.
Näinhän siinä kävi että saatiin lähete eli ei revitty auki poliklinisesti vaan leikattiin nukutuksessa. En olis kyllä millään antanut edes yrittää puudutuksessa tehdä sitä toimenpidettä....
Paperissa luki että rasvataan vaseliinilla 2 viikkoa mutta hoitaja antoi ohjeeksi että täytyy useampi kuukausi rasvailla. ei onneksi ole kasvanut uudelleen yhteen. Lääkäri sanoi että kun paikat hikoaa sieltä ja ei pestä kunnolla niin johtuu siitä se yhteen kasvaminen...
Olenkin sit siitä lähtien yrittänyt pestä mahd. tarkasti myös häpyhuulien välistä. (vaikka olin omasta mielestäni kyllä aiemminkin ollut erityisen tarkka pimpulan pesussa)

Huvittaa kun joka lääkärillä oma mielipide et miks ne huulet liimautuu. yks sano et o joku bakteeri, toinen et on niin ohut iho siel et roppa jotenkin luulee et sen pitäs olla yhdes, ja nyt et on hikinen ja likainen et siks. pakko kyl vähä hymyillä. jotenkin uskon eniten tohon keskimmäiseen vaik sen huonosti sanoinkin ja vähiten tohon likaisuuteen. ensinnäkin en usko et pienen vauvan/lapsen pimppi hikoilee tai on edes mitenkään kamalan likainen ja toisekseen itsekkin sen olen aina hyvin pessyt mut liika jynssääminen vain pahentaa asiaa, kuivaa liikaa. itse en halunnut noin pientä nukuttaa juuri siksi et ei se nukutus ole riskitöntä varsinkaan pienillä. mut jos pitää aukaista niin sit on pakko, en anna enää repiä. On kyllä outo vaiva. eikö ne jossain tuol köyhis mais jopa sido naisten häpyhuulet ja aukase vasta sitten kun avioliittoon menee. Tuntuu vähä pahalta ku toisilla kerrasta pysyy auki ja mun tytöllä ei.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 00:09 matriarkka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 18:25 vieras kirjoitti:

Huvittaa kun joka lääkärillä oma mielipide et miks ne huulet liimautuu. yks sano et o joku bakteeri, toinen et on niin ohut iho siel et roppa jotenkin luulee et sen pitäs olla yhdes, ja nyt et on hikinen ja likainen et siks. pakko kyl vähä hymyillä. jotenkin uskon eniten tohon keskimmäiseen vaik sen huonosti sanoinkin ja vähiten tohon likaisuuteen. ensinnäkin en usko et pienen vauvan/lapsen pimppi hikoilee tai on edes mitenkään kamalan likainen ja toisekseen itsekkin sen olen aina hyvin pessyt mut liika jynssääminen vain pahentaa asiaa, kuivaa liikaa. itse en halunnut noin pientä nukuttaa juuri siksi et ei se nukutus ole riskitöntä varsinkaan pienillä. mut jos pitää aukaista niin sit on pakko, en anna enää repiä. On kyllä outo vaiva. eikö ne jossain tuol köyhis mais jopa sido naisten häpyhuulet ja aukase vasta sitten kun avioliittoon menee. Tuntuu vähä pahalta ku toisilla kerrasta pysyy auki ja mun tytöllä ei.

meillä muuten sattui olemaan ulkomaalaissyntyinen lääkäri tyksissä joka ei oikeastaan kunnolla edes katsonut sitä alapäätä vaan laittoi suoraan lähetteen leikkaukseen. tytöllä oli kyllä toinenkin leikattava juttu, joka ei ois ollu mitenkään pakko leikata mut kun oli sit nämä molemmat yht.aikaa niin sit hoidettiin samalla nukutuksella kaksi asiaa.. Tämä sama ulkolainen lääkäri oli juuri sitä mieltä että kun paikat hikoaa ja lisäks kun se iho on niin ohut, eli siis molemmat yhdessä vaikuttaa, eikä pestä kunnolla niin siitä johtuu.. toivottavasti asiaa korjaantuu myös teidän tytöllä, ikävä pikkuisen kannalta kun menee uudestaan kiinni...

tuli muuten vielä mieleen että meille sanottiin että ihan pieniltä vauvoilta ainoastaan avataan silleen pumpulipuikolla aukaisemalla, jos on jo vähän isompi, kuten meidän 2v. oli niin sanottiin että ei ole iho enää niin pehmoista ja ohutta joten täytyy leikata tai ottaa poliklinisesti kirugin veitsellä..... tuntuis että veitsellä aukaistessa tulee siistimpi leikkaushaava kuin repimällä.....joka myös paranee paremmin..

Meillä tytölle määrättiin sellaista hormoonivoidetta joka estää uudelleen sulkeutumista ja pitäisi myös avat häpyhuulia mikäli ei ole pahasti yhteen liimautuneet. En kyllä nyt valitettavasti muista voiteen nimeä. Ehkä kannattaisi kokeilla sellaista jos siitä voisi olla jotain apua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 13:39 piipuliini kirjoitti:
Meillä tytölle määrättiin sellaista hormoonivoidetta joka estää uudelleen sulkeutumista ja pitäisi myös avat häpyhuulia mikäli ei ole pahasti yhteen liimautuneet. En kyllä nyt valitettavasti muista voiteen nimeä. Ehkä kannattaisi kokeilla sellaista jos siitä voisi olla jotain apua.

Juu kokeiltu on. En minäkään muista nimeä enkä jaksa käydä katsomassa vieläkö se ois tallessa. Se pehmitti kudoksia ja oli tarkoitus että aukeaa sillä tai helpottaa aukaisua. Näki kyl et iho muuttu mut ei auennut eikä kyllä auttanut aukasussakaan.