S
Syytä huoleen?
Vieras
Yritän nyt saada apua tätä kautta, kun neuvolasta en asiaan liittyen saanut minkäänlaisia toimintaohjeita, saatika että olisin päässyt tarkastukseen. Eli minulla on jo useamman viikon ajan ollut suht säännöllisesti pitkin päivää (kaikkia en edes huomaa) harjoitussupistuksia. Aluksi minulla todettiin emätintulehdus, jonka hoitoon sain kuurin ja kun kävin jälkitarkastuksessa niin tulehdus oli nyt voitettu. Mutta supistelut jatkuvat siitä huolimatta. Kävin asiasta yksityisellä lääkärillä, joka totesi kohdunkaulan olevan täysimittainen eli ultralla katsottuna yli 4 cm ja täysin kiinteä ja kiinni. Nyt kuitenkin itse aloin miettimään, että mielestäni minulla alkuraskaudesta mitattiin kohdunkaulan pituudeksi 6 cm eli lyhentymistä olisikin tapahtunut aika paljon! Onkohan tämä normaalia? Supistuksia tulee myös pitkin yötä ja varsinkin silloin jos rakko on täynnä. Miten teillä muilla on ollut näitä harjoitussuppareita ja kuinka usein teillä on tilannetta tutkittu?
Neuvolan mukaan tämä on ihan normaalia ja mitään tarkastuksia ei tarvita, mutta koska neuvolasta en ole tähänkään asti saanut yhtä ainutta ""oikeaa"" ohjetta, en oikein usko tähänkään ja siksi haluaisin kuulla muiden kokemuksia asiasta. Viikkoja minulla on tällä hetkellä 18.
Neuvolan mukaan tämä on ihan normaalia ja mitään tarkastuksia ei tarvita, mutta koska neuvolasta en ole tähänkään asti saanut yhtä ainutta ""oikeaa"" ohjetta, en oikein usko tähänkään ja siksi haluaisin kuulla muiden kokemuksia asiasta. Viikkoja minulla on tällä hetkellä 18.