Harkitsematon avaus, johon toivoo kuitenkin asiallista keskustelua. Sivuaa maailmanloppua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22848921:
Ei sun pitäisi sentään NOIN kalkkis olla, vaikka mua vanhempi oletkin. Tossa tilanteessahan otetaan pala kaarnaa, kaiverretaan siihen terävällä kivellä teksti "Onkos modee paikalla?" ja laitetaan ukko kipittämään toiselle puolelle maata. Muutaman viikon päästä se tulee sieltä takaisin mukanaan se kaarnanpala, jossa lukee oman kaiverruksesi alapuolella "Joo, mitä asiaa?" +hymiö.

Entä jos ei ole sitä ukkoa? Lainataanko naapurilta?:vampire:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22848921:
Ei sun pitäisi sentään NOIN kalkkis olla, vaikka mua vanhempi oletkin. Tossa tilanteessahan otetaan pala kaarnaa, kaiverretaan siihen terävällä kivellä teksti "Onkos modee paikalla?" ja laitetaan ukko kipittämään toiselle puolelle maata. Muutaman viikon päästä se tulee sieltä takaisin mukanaan se kaarnanpala, jossa lukee oman kaiverruksesi alapuolella "Joo, mitä asiaa?" +hymiö.
mites sitten bannataan?:D

Maailmanloppu olis mulle jollain tapaa jopa ihan ok juttu. Toivoisin vain, että sitten kaikki kuolis ja kuoltais ilman kärsimystä. Tai ainakin ettei mun läheiset jäis kärsimään ja kitumaan.

ajatus ei kuitenkaan pelota mua millään lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22849036:
Pääsenkö mä mukaan rakentamaan sitä uutta maailmaa? :xmas:

No, jos ottaa huomioon mitkä maailmankolkat ovat levottomimpia fyysisesti ja henkisesti, niin meillä lehmänhermoisilla sisukkailla suomalaisilla jotka asumme kylmässä rauhallisessa maassa on hyvät mahdollisuudet selvitä.

En ehdi/jaksa nyt lukea koko ketjua mutta itse uskon maailman loppuvan siten kuin Raamatussa ennustetaan. Siitä taas sitten on paljonkin pohtivaa kirjallisuutta, mitä ennusmerkkejä on ennen tuota loppua nähtävillä. En itsekään tiedä kovin tarkkaan, en ole maailmanloppuorientoitunut ihminen. Loppuu kun loppuu miten loppuu milloin loppuu.

[QUOTE="vieras";22848358]Islam, tuo saatanan armeija on aloittanut jo maailmanlopun. Meidän kaikkien tulee taistella sitä vastaan ettei pahuus voita tätä maailmaa..[/QUOTE]

No, voit olla rauhallisin mielin. Islamin mukaan muslimeja ei tule enää olemaan, kun maailmanlopun ajat on edennyt tarpeeksi lähelle loppuaan. Joten täällä maailmassa saatte perustaa ihan mitä vaan ja tehdä mitä vaan haluatte silloin.

T: muslimi

Illalla maailmanloppua ajattelin, ja raamatun mukaanhan jeesus hakee ennen sitä omansa pois. (uskovainen kun en ole, etsikko kylläkin) Mutta, että jos näin kävisi, hakisi hän myös lapseni. Heidät on kastettu ja vielä niin pieniä ettei suuria syntejä ainakaan tehtynä ole ja lapsen usko varmasti kantaa.

Ajatuksena ehkä hyvin absurdi ja ehkä naurettavakin. Toisaalta se antaa turvaakin. Ei sillä, minua ei mukaan otettaisi.

Jos voisin olla varma, että kuolema koittaisi minulle ja lapselleni sillä yhdellä ja samalla sekunnin sadasosalla sen enempiä varoittelematta, en pelkäisi maailmanloppua. En pelkää kuolemaa vaan sitä edeltävää tiedollista aikaa. Tukehtuminen, hukkuminen tms. pitkäkestoinen kuolema olisi pahinta mitä voisin kuvitella meidän kohdallemme. Kuolema on siis ihan jees, mutta kituminen painajainen.

Minusta tuntuu kovin romantisoidulta (liekö juuri elokuvista lähtenyt ajatus) että "me jäljelle jääneet" alkaisimme rakentaa uutta yhteiskuntaa. Kuvittelisin, että jos jokin jättimeteori tuhoaisi suurimman osan maapalloa ja vaikkapa 99% ihmisistä, jäljelle jääneiden elämä olisi lähinnä hengissäpysymiskamppailua. Sellaista, jossa me länsimaalaiset luonnosta vieraantuneet emme pärjäisi. Meillä ei yksinkertaisiesti olisi keinoja petoja, sairauksia ym. vastaan. Todennäköisesti ne selviytyjät löytyisivät jostain, jossa tähänkin asti on eletty luonnosta alkeellisissa ja karuissakin oloissa, kuivuudessa, nälässä jne.

Kyllä kieltämättä vähän hirvittää, mistä nuo yhtäkkiset eläinten joukkokuolemat johtuu. Vaikka olen uskossakin. Yritän ajatella että kävi miten kävi, Jumala pitää huolen omistaan niinkuin on tähänkin asti pitänyt.
"Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi. Sananl. 3:5 "
Ehkä se pelko on eniten muutoksen pelkoa. Minusta tuntuu että elämä on vielä ihan "kesken". Lapseni ovat pieniä ja olen raskaana. Olen vasta valmistunut ammattiin ja koko työelämä edessä. Tahtoisin jatkaa vielä elämää.
Silti, tuli mitä tuli, uskon siihen että Jumala pitää meistä huolen.

En pelkää maailman loppua, mutta pidän kiehtovana ajatusta lopun enteistä. Luin Jenkinsin ja LaHayen Viimeisten päivien vaellus -kirjasarjaa, kunnes se pilkkoutui aivan liian yksityiskohtaiseksi rahastukseksi. Mutta siihen asti oli kiinnostavaa lukea maailmanlopun enteiden toteutumisesta ja ihmisten kuvitteellisesta reagoinnista.

Muistan, kun olin kolmannella luokalla koulussa ja silloin kaverit kertoivat, että seuraavana vuonna on ennustettu maailmanlopun tulevan. Pelkäsin aivan tosi paljon enkä ymmärtänyt, että koko ajan täytyy olla jokin uusi maailmanlopun ennuste olemassa. Lasten puolesta toivoisinkin, että aikuiset muistaisivat myös lasten kuulevan nämä maailmanloppu-pohdinnat ja että he voivat jäädä pelkäämään ja miettimään niitä asioita paljon syvemmin kuin ulospäin näyttävät.

Yhteistyössä