Harkitsematon avaus, johon toivoo kuitenkin asiallista keskustelua. Sivuaa maailmanloppua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="elämää";22848518] Miksi meidän "yltäkylläisten" pitäisi olla kuolemattomia?
Ilmaisin asiani tarkoituksella kärjistetysti.[/QUOTE]Pidän ajatuksestasi. Minua tavallaan lohduttaa ajatus, siitä että kaikki loppuu kerralla, kukaan ei jää suremaan.

En mä maailmanloppua pelkää, jos se tapahtuis äkkiä ja me kaikki kuoltaisiin. Pahinta olisi, että tapahtuis jotain, että osa jäisi henkiin (niinku elokuvissa :D). Ei olis mitään järjestelmää eikä lakeja, vaan kaikki taistelis vaan siitä omasta elämästään muista piittamatta, ei sähköä, ei ruokaa jne jne. Mutta mun mielestä aika absurdia ajatella että tässä mikään maailmanloppu tulis vielä piiiitkään aikaan. Enkä mä oikeen osaa ajatella sitäkään, että ihmiset sen aiheuttais. Ehkä sitten joskus kun aurinko romahtaa, tai joku planeetta x meihin törmää. Mutta en mä kuitenkaan sitä pelkää sillä tavalla.

Eiköhän se maailmanloppu ole enemmänkin sellainen symbolinen sivilisaation tuho? Saavat sitten taas uudet sukupolvet kasata kaiken tuhkasta, luoda itselleen uudet jumalat jne.

Lintuaiheeseen sen verran, että äiti oli lukenut että näitä on tapahtunut ennenkin. Lupasi etsiä mulle tietolähteensä hets ku ehtii :) On siis opiskelemassa historiaa ja sen kautta pääsee käsiksi kaikkiin kivoihin juttuihin, että kyl tää tästä.. Ja silloinkaan ei kuulemma mitään järkevää selitystä tapahtuneeseen löytynyt.

minä rassukka menin heti äitille itkemään :rolleyes: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22848430:
En pelkää kuolemaa. En omaani enkä läheisteni. Jos jotain pelkään, niin se on sitten se suru, joka jää jäljelle, jos läheiseni menetän. Maailmanlopussa käsittääkseni kukaan ei jää suremaan ketään.

No mut se suruhan se just siinä läheisten menettämisessä on se "The Juttu".

Voin kuvitella kuinka iltaisin istumme nuotiolla ja kerromme lastenlapsille miten silloin aikana ennen mitänytliekin istuttiin illat tietokoneen ääressä ja juteltiin ihmisten kanssa jotka olivat satojen kilometrien päässä. Ja lapsi kysyy "mikä on tietokone?"

Voin kuvitella kuinka iltaisin istumme nuotiolla ja kerromme lastenlapsille miten silloin aikana ennen mitänytliekin istuttiin illat tietokoneen ääressä ja juteltiin ihmisten kanssa jotka olivat satojen kilometrien päässä. Ja lapsi kysyy "mikä on tietokone?"

Joo, ja voimme jakaa viisaita ajatuksiamme tyyliin "silloin kaksplussalla sanottiin näin..." :D

Ei mua sinänsä maailmanloppu pelota. Se on väistämätön asia joka tulee tapahtumaan jossain vaiheessa, ehkä jopa meidän elinaikanamme tai sitten myöhemmin. Mutta kyllä kaikki katastrofit surettavat ja toisaalta pelottaa se miten paljon kaikkea kauheaa vielä tulee tapahtumaan ennen sitä loppua.
Jos Raamatun mukainen ylöstempaus tapahtuu meidän aikanamme, toivon että mun rakkaat läheiset otetaan eikä jätetä. On surullista ajatella että jäisivät tänne kaaokseen ja antikristuksen aikaan :(

Ei sun pitäisi sentään NOIN kalkkis olla, vaikka mua vanhempi oletkin. Tossa tilanteessahan otetaan pala kaarnaa, kaiverretaan siihen terävällä kivellä teksti "Onkos modee paikalla?" ja laitetaan ukko kipittämään toiselle puolelle maata. Muutaman viikon päästä se tulee sieltä takaisin mukanaan se kaarnanpala, jossa lukee oman kaiverruksesi alapuolella "Joo, mitä asiaa?" +hymiö.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22848921:
Ei sun pitäisi sentään NOIN kalkkis olla, vaikka mua vanhempi oletkin. Tossa tilanteessahan otetaan pala kaarnaa, kaiverretaan siihen terävällä kivellä teksti "Onkos modee paikalla?" ja laitetaan ukko kipittämään toiselle puolelle maata. Muutaman viikon päästä se tulee sieltä takaisin mukanaan se kaarnanpala, jossa lukee oman kaiverruksesi alapuolella "Joo, mitä asiaa?" +hymiö.

Et kai sä juniori v****ile mulle???? ;)

[QUOTE="ajattelija";22848880]Ei mua sinänsä maailmanloppu pelota. Se on väistämätön asia joka tulee tapahtumaan jossain vaiheessa, ehkä jopa meidän elinaikanamme tai sitten myöhemmin. Mutta kyllä kaikki katastrofit surettavat ja toisaalta pelottaa se miten paljon kaikkea kauheaa vielä tulee tapahtumaan ennen sitä loppua.
Jos Raamatun mukainen ylöstempaus tapahtuu meidän aikanamme, toivon että mun rakkaat läheiset otetaan eikä jätetä. On surullista ajatella että jäisivät tänne kaaokseen ja antikristuksen aikaan :([/QUOTE]

Nyt minusta tuntuu että pitäisi olla erikseen maailmanloppuketjut uskovaisille ja meille ei niin uskovaisille....:ashamed:

Yhteistyössä