Harkitsemme Älvsby-taloa, onko se oikeasti NIIN surkea, kuin maine on?muutenkin avaimet käteen talopaketeista kokemuksia!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Budjetti on pieni, rajana on että 150 000 euroa saa mennä kaiken kaikkiaan siihen projektiin. Yhdellä tuttavalla on muutamia vuosia vanha älväri ja he ovat ainakin tyytyväisiä. Emme ole perhe jotka vaativat luksusta, ihan tavallinen riittää =)

Eniten älväreiden malleista kiinnostaisi Melatar.

Paljonko teillä tullut KAIKEN KAIKKIAAN maksamaan avaimet käteen talo? mikä talopaketti jne?

Alkuperäinen kirjoittaja miiru:
Täällä vaan haukutaan ko. taloa. Itselläni joskus ollut ja tyytyväisiä oltiin.

Sorry vaan. tiedän että tulee huonojakin kommentteja, mutta ne mä ohitan. Haluan kuulla nimenomaisesti sellaisilta joilla omia tai läheisen kokemuksia, ei tutuntutulla jne.......

Ei kannata tuudittua siihen, että ainoastaan älväri on halpaa. Tällähetkellä on muitakin valmistajia, jotka myyvät avaimetkäteen paketteja samaan hintaan kuin älväreitä. Esim. kastellin talot avaimetkäteen saa ihan 10000e riippuen talon koosta. Älväri ei ole siis ainoa vaihtoehto. Kannattaa miettiä ja katsoa muitakin vaihtoehtoja.

minä en henk.koht. tunne, mutta se mitä olen kuullut haukuttavan, niin haukkujat on niitä joilla ei itsellään ole mitään kokemusta. Poikkeaa vaan totutusta rakentamisesta joten arvostelijoita varmasti riittää ja olisiko ehkä kateuden poikasta mukana, kun jotkut pääsevät rakentamisesta niin helpolla. Mitään komistuksiahan ne ei aina ole, mutta ihan nättejäkin on joukossa.

itse juuri mietimme eri talopakettien kanssa älväri on halpa mutta onko se hyvä?!
juuri tänään tapasin ystäväni joiden vanhemmilla on älväri ja kysäsin että onko älväri hyvä niin sanoi ettei tosiaankaan.....hänen vanhempansa on asuneet neljä vuotta siinä eikä ole tullut takuu korjauksia korjaaman! tapetit tippuu seiniltä yms!

tämä on vain se mitä kuulin itsellä ei ole älväristä kokemusta!

tilasin esitteet älväristä ja nyt pommitettaan puheluilla ja postilla....meille ei älväriä tule....inhoan tuollaista pommitusta!

ja ollaan oltu tyytyväisiä. Joitain lisäyksiä tehtiin ja yllättävänkin paljon saatu uppoamaan rahaa noihin ylim. valintoihin&pihatöihin mutta muuten kyllä tässä kelpaa asua.

Meillä on suvetar ja tässä on meidän nelihenkiselle perheelle kaikki tarvittava. Aivan loistava pohjaratkaisu ja ei ole liikaa siivottavaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
itse juuri mietimme eri talopakettien kanssa älväri on halpa mutta onko se hyvä?!
juuri tänään tapasin ystäväni joiden vanhemmilla on älväri ja kysäsin että onko älväri hyvä niin sanoi ettei tosiaankaan.....hänen vanhempansa on asuneet neljä vuotta siinä eikä ole tullut takuu korjauksia korjaaman! tapetit tippuu seiniltä yms!

tilasin esitteet älväristä ja nyt pommitettaan puheluilla ja postilla....meille ei älväriä tule....inhoan tuollaista pommitusta!
En usko!
Itse kyselin pari kuukautta sitten apua miten saan tapetit pois kun laitoimme lasikuituiset

:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Budjetti on pieni, rajana on että 150 000 euroa saa mennä kaiken kaikkiaan siihen projektiin. Yhdellä tuttavalla on muutamia vuosia vanha älväri ja he ovat ainakin tyytyväisiä. Emme ole perhe jotka vaativat luksusta, ihan tavallinen riittää =)

Eniten älväreiden malleista kiinnostaisi Melatar.

Paljonko teillä tullut KAIKEN KAIKKIAAN maksamaan avaimet käteen talo? mikä talopaketti jne?

Vaikka en itse ihan suoraan sanottuna Älväriä kyllä kelpuuttaisikaan, niin se ainakin on puolustukseksi sanottava, että mitä ilmeisimmin niiden kohdalla ostaja tietää mitä saa; perustalon ihan sananmukaisesti. Teknisestihän Älväri on hyvinkin vaatimaton (mm. ei lämmöntalteenottoa, vaan korvausilma imaistaan raakana räppänöistä sisään ja muutenkin U-arvot eivät ole ihan tätä päivää), mutta niistä keskustelemiseen löytynee sopivampiakin foorumeita.

Meillä on myös parhaillaan menossa rakennusprojekti. Ei tosin avaimet käteen, vaan omajohtoinen hanke, jossa omaa työtä ehkä n. 15% kokonaisuudesta. Neliöitä n. 160 (+lämmin autotalli-varastorakennus) ja budjetti (ilman tonttia) aika tarkkaan 300000e. oman kokemukseni pohjalta on kyllä aika vaikea uskoa, että Älvärikään nousisi 150000 euroon.

Hani, se on sitä myyntiä se =) Nyt on niin surkea taloustilanne, että on syytäki yrittää myydä tuotteita. Tyhmiä ne olisivat, jos eivät soittelisi kiinnostuneiden asiakkaiden perään. Se nyt vaan on niin, että jos ihmisille tarjotaan jotain sopivaa pakettia helposti puhelimella ja ollaan asiakkaista kiinnostuneita, niin sellasen ihmiset valitsevat. Ei ne valitse niitä, joita ei saa kii ja jotka eivät ole kiinnostuneita..sitten mangutaan, että kun ei saa palveluja, jos ei soitella..

Hani, se on sitä myyntiä se =) Nyt on niin surkea taloustilanne, että on syytäki yrittää myydä tuotteita. Tyhmiä ne olisivat, jos eivät soittelisi kiinnostuneiden asiakkaiden perään. Se nyt vaan on niin, että jos ihmisille tarjotaan jotain sopivaa pakettia helposti puhelimella ja ollaan asiakkaista kiinnostuneita, niin sellasen ihmiset valitsevat. Ei ne valitse niitä, joita ei saa kii ja jotka eivät ole kiinnostuneita..sitten mangutaan, että kun ei saa palveluja, jos ei soitella..

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Eix älväritehdas oo jossain kauppalehden mustalla listalla?

no eiks kastellitalotki ollu ainaki jonkun asian suhteen? ja seki tais olla noita takuuriita-asioita. En muista oliko kuitenkaan kauppalehden mustalla listalla, en muista sitä lista.a.vasta oli puhetta täälläki

Meillä on tontti valmiiksi katottuna ja ollaan pitkän harkinnan jälkeen päädytty
Älväriin ja niistä joko se L-mallinen tai Luonnotar tai Päivätär, tolle tontille ei saa rakentaa
kuin 1-tasosen ja meillä on kuitenkin sen verran tiukka budjetti että muut talotoimittajat on kilvasta
pois...tiedetään halvalla ei saa hyvää mut jospa se parakki muutaman vuoden kasas kestäs :D

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ei kannata tuudittua siihen, että ainoastaan älväri on halpaa. Tällähetkellä on muitakin valmistajia, jotka myyvät avaimetkäteen paketteja samaan hintaan kuin älväreitä. Esim. kastellin talot avaimetkäteen saa ihan 10000e riippuen talon koosta. Älväri ei ole siis ainoa vaihtoehto. Kannattaa miettiä ja katsoa muitakin vaihtoehtoja.

joo itse asiassa Kastellin taloja katsottu myös. Kastellin Economy-mallistosta saisi talon samaan hintaan, mutta aikas lootalta sekin näyttää. Puutoksena siinä että ei ole ulko-ovea olkkarista terassille jne. Ollaan siis toki katsottu myös muita paketteja. Tuo 150000 euroa olisi se kipuraja, näillä tuloilla ei muuhun ylletä ja kerros- ja rivaritaloasuminen on jo koettu ja ei meitä varten.

Muurametaloissa myös miellyttävä malli, mutta siitä hintaa sitten tulee vähän liikaa.

Mulla ei oo taloo itselläni, mutta kavereilla on Kastellia, Deisingiä, muuramee, jne... Kaikilla on ollut ongelmia ihan käräjille asti. Jostain syystä Älvärin ongelmat vaan joutuvat tälläisillä palstoilla riepoteltaviksi. Miksiköhän?
Paljon niitä taloja myydään ja muutama palstalainen (musta) asuu niissä joten itse kysyisin niiltä :)

Yhteistyössä