Harmittaa huutiskaupat

H-E-P-P-U-L-I

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
2 415
1
36
Huusin kuopukselle huutiksesta Reiman 2-osaisen toppiksen ens talveksi. Puku oli halpa 20e+pk:t, mutta kohteessa luki että hyväkuntoinen ja ihana. No kun puku tuli, takki oli tosi ihana, mutta housut oli kyllä kuluneet, takamus oli kulunut ja tummunut ja sauman vierustalla oli pieni reikä. Polvissakin vähän karhentumaa ja viiltoja. No yritin myyjän kanssa sopia hinnanalennuksesta 25% eli 5e, mutta ei suostunut. Lähetin jopa kuvat reiästä ja viillosta. No laitoin sitten negatiivisen palautteen, kuitenkin melko sievän ettei mitään hirveää haukkumista, niin kostonegan sain, ja harmittaa, ja syyttää oman palautteensa alapuolella mua valehtelijaksi jne. No minkäs teet. Nyt tosiaan oli ekan kerran huutiksessa tällanen tapaus. Harmittaa, kun yhtään negatiivista mulla ei vielä ollutkaan. No ei auta itkut markkinoilla. Huusin sitten vielä reimatecin housut pukuun. et nyt sitten tuli sen verran hintaa puvulle et olis saanu uuden jo kaupasta puvun ja postareiden hinnalla. Ai joo ja hv puvussa oli 15e, mut huusin osta heti hinnalla, elikkä ihan hyvin se olis voinu se ihminen sen 5e pistää takaisin, niin olis menny oikein tuo homma.

pistänpä tähän kuvan, ja kertokaa harmittaako tyhjän pieni virhe.

reikä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1467826.jpg

Viilto:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1467827.jpg

Yleiskuvaa tummentuneesta takapuolesta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1467829.jpg

Ja kuvissahan ei saa kunnolla näkymään, kun kuvat on pimeällä otettu.

No mä kuvittelin että ois suuremmista kyse, MUtta noistakin olisi pitänyt mainita kohteessa, ehdottomasti.

ja nuo kun voivta suurentua, ja niistä menee kosteus läpi, joten jos ovat kosteussuojutut, niin se ominaisuushan niissä nyt sit huononi aika lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huonosti näkyy kuvissa nuo viat. Oikeastaan vain viimeisestä kuvasta sain kunnolla selvän.

Juu niin näkyy, eilen illalla pimeässä yritin ottaa kuvia, ensin salaman kanssa ja sitten ilman salamaa. No jotain sain kuitenkin näkymään. Pitääpä huomenna kokeilla valoisan aikaan ottaa kuvaa.

eli en siis ihan turhasta ole harmistunut, ja siis ihan asiallisesti laitoin tälle myyjälle ensin viestiä, mutta ei hän ollut yhtään yhteistyökykyinen, niin laitoin sitten negatiivisen palautteen. Ja sain kostonegan takaisin. :/

no perkele ne on käytettyjä retkuja. ja 20? on ihan kohtuullista että on hieman kulumaa.

Kyse ei ole siitä, että onko käytetty ja onko hinta kohtuullinen vai ei vaan siitä, että myyjän pitäisi mainita. Huutonetin säännöt edellyttää, että mainitaan viat ym. jotka voi vaikuttaa huutopäätökseen.

Mutta sitä on ihmisiä joiden mielestä tuo on vielä hyväkuntoinen, kuten ilmeisesti tuon kommentoijankin mielestä.

Itse olen tarkka kuvauksissa ja pyrin mainitsemaan ihan typerätkin jutut, mutta sen takia että jos joku tahtoo tietää niin on mainittu.

Ostin kerran pojalle ulkoilupuvun ja siinä myyjä parjasi housuja huonoiksi. Takkia lähinnä itse etsin silloin joten en piitannut housujen kunnosta ja kun ne tuli olin tosi onnellinen siitä miten hyväkuntoiset ne oli. Ei oikeasti ollut moitteelle sijaa ja itse olen tosiaankin tarkka.

Peesaan ohistelijaa. Itse mainitsen kaikki pikkujututkin. Olen oppinut tuolla huutiksessa toimiessa tarkaksi, kun toiset on niiiiiiiiin tarkkoja. Ja varsinkin reikä on tärkeä asia kertoa, vaikka se reikä olisi kuin pieni. Ja ennen kaikkea jos olen kämmännyt (aina ei voi huomata kaikkea esim. huonossa valossa), niin aina olen korjannut ja hyvittänyt. Esim. kerran yksi myy,äni kehys särkyi matkalla, annoin samantien rahat takaisin. Samoten kerran olin jotenkin laittanut väärän koon paitaan, no hyvitin heti paidan hinnan ja postikulut ja vielä toiset postikulut että sain paidan takaisin.

Noi kostonegat ovat sitten ärsyttäviä. Ja myyjät niiden takana. Tässäkin tapauksessa olit aivan oikeassa. Eipä nuo housut mitkään "ihanat" olleet moisessa kunnossa. :o Myyjän olisi pitänyt ehdottomasti laittaa maininta noista puvun kuntoon vaikuttavista seikoista. Kirjoita Huutikseen asiallinen negatiivinen palaute hänelle - ei mikään kiukkuinen, koska sillä menetät vain itsesi maineen kauppakumppanina. Hänen antamaan Huutis-palautteeseen laitat vain vastaukseksi "Kostonega" tms.

no perkele ne on käytettyjä retkuja. ja 20? on ihan kohtuullista että on hieman kulumaa.

20 euroa kohtuullista? Mun mielestä 20 euroa on paljon käytetystä vaatteesta, olkoon sitten kuinka paljon vaan sitä Reimateckiä! Mä en edes maksais 20 euroa käytetystä (ja tässä tapauksessa vielä rikkinäisestä.) puvusta. Olisi tosiaan myyjän pitänyt mainita noista!

ei noi musta kauheet maatajärisyttäviä reikiä/viiltoja olleet. Normaalielämään ja kulutukseen kuuluvia, mutta tietenkin ilmoitettava jos ne itse on huomannut. Mut mä en myykkään mitään huutonetissä tai muuallakaan

Kulumaa saa olla, JOS niistä on mainittu kohteessa. Jos väittää pukua ihanaksi ja hyväkuntoiseksi, ja "unohtaa" mainita likaisuudesta sekä rei'istä, niin ostajalla on Huutiksen sääntöjenkin mukaan oikeus purkaa kauppa.

Alkuperäinen kirjoittaja nojust:

20 euroa kohtuullista? Mun mielestä 20 euroa on paljon käytetystä vaatteesta, olkoon sitten kuinka paljon vaan sitä Reimateckiä! Mä en edes maksais 20 euroa käytetystä (ja tässä tapauksessa vielä rikkinäisestä.) puvusta. Olisi tosiaan myyjän pitänyt mainita noista!

Mä myin rikkinäisen Reimatecin toppahaalarin 19 eurolla (lähtöhinta oli 3?), ja Remu-puvussa (ehjä ja tosi siisti) on nyt jo hintaa yli 40? Huutiksessa :whistle: .

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Mä myin rikkinäisen Reimatecin toppahaalarin 19 eurolla (lähtöhinta oli 3?), ja Remu-puvussa (ehjä ja tosi siisti) on nyt jo hintaa yli 40? Huutiksessa :whistle: .

Huutiksessa maksetaankin ihan älyttömiä hintoja vanhoista vaatteista. Usein sais saman vaatteen uutena kaupasta melkein samalla hinnalla, kun laskee vielä postikulut mukaan.
Usein olen ihmetellytkin niitä huudettuja summia, mut kai siellä herää sellanen "kilpailuvietti" toisen/toisten huutajan/huutajien kanssa tms..

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Huutiksessa maksetaankin ihan älyttömiä hintoja vanhoista vaatteista. Usein sais saman vaatteen uutena kaupasta melkein samalla hinnalla, kun laskee vielä postikulut mukaan.
Usein olen ihmetellytkin niitä huudettuja summia, mut kai siellä herää sellanen "kilpailuvietti" toisen/toisten huutajan/huutajien kanssa tms..

Mä en juuri koskaan osta Huutiksesta mitään. Myyn sitäkin enemmän. Ja mitä enemmän ostajat sekoaa ja huutaa mun kohteita, sen parempi toki mulle =). Huonokuntoista en myy, ainoa on ollut tuo polvista parilla pikkuisellä reiällä ollut Reimatec joka muuten oli tosi siisti ja hyvässä kunnossa, ja niistä rei'istäkin toki kerroin ilmoituksessa ja laitoin kuvat jne.

ja mun mielestä parempi jos huutista tykkää käyttää ni mainita ne pikkukin viat kuin sit ottaa tai palauttaa tavaraa takas.. negat, postarien maksut, jne.. eli jos kauppias ja ostaja on huutiksen käyttäjiä, olivat sit aktiivi tai hiljasempia ni kyl se rehellisyys kannattaa ja myy jos myy kulunutta tavara, mut eipä tuu sit jälkipuintia-

ja AP:lle että et oo turhasta sanonu ja pettyny.. tiesit ostavasi käytettyä, mut kyl nuista ois pitäny mainita. kirjoittaa sit vaikka et pienen pieni reikä, viilto ja hieman haalistumaa.. eihän ne uusia ole niin miksi valehdella... tokkopa nuo olisi kauppoja estänyt... mut sit ne just harmittaa ostajaa kun niistä ei mainittu.. silloinhan voisi olettaa housujen olevan ehkä haalistuneet hieman, mutta pienikin reikä, ym jää harmittamaan kun itse on rehellinen ja toiset ei :/

H-E-P-P-U-L-I, olet aivan oikeassa, kaikesta pitää olla maininta. Eikä mielestäni 20e ole edes mikään pikkusumma! Haluaisin tasan tarkkaan tietää, mitä sellaisella rahalla on tulossa.

Itse olen todella tarkka ja tsekkaan myyjän kaikki palautteet läpi, ennenkuin teen mitään ostopäätöstä. Jos myyjä on ollut yhteistyökyvytön jollekin, en sellaiselta osta, vaikka mitä ihanaa myisi.

Teit hienosti taas tapauksessasi, jossa korvasit postin hajottaman myymäsi kehyksen. Niin minäkin tekisin. Kyllä se on asiakas (ostaja), jota pitää palvella ja pitää tyytyväisenä. Mikään ei ole kamalampaa, kuin ostaa särkynyt tavara, jolla ei voi tehdä mitään.

Laitoin yv:tä! :)