harmittaa kun mies ei suostu naimisiin :,(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
tossa taas kysyin mieheltä miten olisi ensi kesälle häät, niin ei kuulemma. Meillä on vuosipäiväkin silloin, ja aikoo kuulemma silloin vallata alakerran ettei tarvi kaiken maailman kissanristiäisiä juhlia. (tän tosin sanoi leikillään). On kai se sitten totuttava ajatukseen ettei musta rouvaa tule ellen ukkoa vaihda ja en saa lasten kanssa samaa sukunimeä. Kai kihlasormuksenki vois ottaa sormesta pois. Ja enpä taida sitten sitä vuosipäivääkään sitten juhlia. :(

Kuinka tärkeä asia on sinulle? Minulle oli niin tärkeä, että sanoin, että jos 10v on liian vähän miettimisaikaa niin minä lähden. Eli tein selväksi, että asia on minulle erittäin tärkeä ja jos mies haluaa elää kanssani niin hän ymmärtää miten tärkeä. Jos ei halua naimisiin niin on väärin pitää minua.

Mies ei oikeastaan edes miettinyt asiaa kun sanoi, että mennään sitten. Häät oli pienet ja lämpimät ja jälkeenpäin myös miehen mielestä elämänsä paras päätös ja päivä.

Jospa miehesi on yksinkertaisesti täysin tyytyväinen nykytilanteeseen? Sitoutuneitahan ilmeisesti olette jo toisiinne, kun jälkikasvuakin on..? Pitikö niitä lapsia mennä tekemään ennen avioitumista, jos se rouvaksi pääsy onkin nyt niin tärkeää?
Ja mikä kihlaus se sellainen on, jos sormus löytyy mutta avioon ei aikomustakaan...?

Meil sama, mutta ei olla edes kihloissa:( 7v tulee syksyllä yhteiseloa ja reilu vuoden ikänen tyttö. Plaah... Kuitenkin haluaa joskus naimisiin, mutta ei vielä valmis. Just. Tuli sellanen olo, ettei ehkä halua MUN kanssa naimisiin. Petetty olo:(

Mun siskon mies ei myöskään halua naimisiin. Pelkää eron tulevan heti, kun on naimisissa. Sisko haluaisi saman sukunimen kuin on miehellä ja lapsilla. Hän olisi ottanut lapset omalle nimelleen, jos olisi tiennyt ettei mies halua naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama juttu:
Meil sama, mutta ei olla edes kihloissa:( 7v tulee syksyllä yhteiseloa ja reilu vuoden ikänen tyttö. Plaah... Kuitenkin haluaa joskus naimisiin, mutta ei vielä valmis. Just. Tuli sellanen olo, ettei ehkä halua MUN kanssa naimisiin. Petetty olo:(

Peesan, ikävä kyllä :(. Paitsi, että meillä mies ei halua koskaan naimisiin.

Aikamoinen teinikihlaus, jos kerran sormuksia vaan pidellään, mutta naimisiin ei oo aikomustakaan. Miks ootte sitten edes menny kihloihin? Kai sanamuoto kihaluksesta päätettäessä oli vielä kaiken lisäks "mennäänkö kihloihin?" :D

Näkyy olevan että miehille ei ole niin justiinsa!

Me oltiin yhdessä vajaat 4v kun sanoin pikkuhiprakassa et entäs jos mentäis vuoden päästä naimisiin =) Suostui kyllä, mutta vain minun takia! Eli hänelle ois kelvannut ihan pelkät kihlat vaan, mutta minä olen sen verran vanhanaikainen että kihlaus on lupaus avioliitosta...

Me on oltu kohta 7 vuotta kihloissa ja häistä oon puolitosissani puhunu pari kertaa. Oon kysynyt, että haluaako naimisiin ja kosiiko mua perinteiseen tapaan jne.. haaveilua.. No vaikka joskus kysyis, niin ei meillä kyllä häitä olis varaa edes järjestää.

Miksi mies suostuisi menemään naimisiin, kun koko paketin saa ilmankin? Jos hän ei ole alunperinkään halunnut naimisiin, niin tyhmäähän se olisi sillä lailla sitoutua, kun naisen, perheen jne., saa ilmankin.

Jos on mennyt kihloihin niin outoa että ei sitten naimisiin. Itse olen mieheni kanssa niin vanhanaikainen, että kihlaus on lupaus avioliittoon. Se oli selvää jo kauan ennen kihlausta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Jospa miehesi on yksinkertaisesti täysin tyytyväinen nykytilanteeseen? Sitoutuneitahan ilmeisesti olette jo toisiinne, kun jälkikasvuakin on..? Pitikö niitä lapsia mennä tekemään ennen avioitumista, jos se rouvaksi pääsy onkin nyt niin tärkeää?
Ja mikä kihlaus se sellainen on, jos sormus löytyy mutta avioon ei aikomustakaan...?
Lapsia tosiaan löytyy joten ollaan kyllä toisiimme sitoutuneita. No silloin kun noista lapsista haaveiltiin, en edes ajatellut naimisiinmenoa sen kummemmin, aattelin vaan että ehkä sitten joskus. Mutta nyt iän myöta on ajatukset muuttuneet. Ja kyllä silloin kun sormukset sormiin laitettiin, oli avioon aikomus jossain vaiheessa

No kun muuttas edes takas kotiokin niin oisin jo tyytyväinen.. kihloihin mentiin aikoinaan parin kk jälkeen mutta ehkä parempi ettei ehditty naimisiin, kun ei niitä lapsiakaan oo vuosikausiin tullu. Katotaan sitten uudelleen jos hoidot joskus onnistuiskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heee:
Aikamoinen teinikihlaus, jos kerran sormuksia vaan pidellään, mutta naimisiin ei oo aikomustakaan. Miks ootte sitten edes menny kihloihin? Kai sanamuoto kihaluksesta päätettäessä oli vielä kaiken lisäks "mennäänkö kihloihin?" :D
Ei ole mikään himskatin teinikihlaus. Silloin kun sormukset hommattiin, oli puhetta että naimisiin mennään jossain vaiheessa, ilmeisesti mies sitten muuttanut mielensä. Ja kyllä sitä ihan puhuttiin että mentäiskö naimisiin.

Meillä ei miehellä ole aikomusta naimisiin ja tiedostan sen hyvin. Eipä ne häät mullekkaan nii kauheen tärkeet oo. Mut sen oon miehelle silti sanonu, että lapset tulee mun nimelleni, jos naimisiin ei mennä. Tollaset asiat kannattaa puhua etukäteen.. *vinkvink*

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Ootko kokeillut, suostuisiko siviilivihkimiseen ruokatunnilla maistraatissa kahdestaan/pelkkien todistajien kanssa? Jospa ne isot juhlat vaan ahdistaa...
Ei suostu tähän, kun aina on puhunut että pitää olla kirkkohäät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun siskon mies ei myöskään halua naimisiin. Pelkää eron tulevan heti, kun on naimisissa. Sisko haluaisi saman sukunimen kuin on miehellä ja lapsilla. Hän olisi ottanut lapset omalle nimelleen, jos olisi tiennyt ettei mies halua naimisiin.

toisaalta mietin voisko munkin ukolla olla sama pelko. Hänen vanhempansa ovat eronneet miehen ollessa pieni, omani ovat olleet jo yli 30v. naimisissa.
Ja olisin varmaan minäkin pistänyt lapsille oman sukunimeni, jos olisin tiennyt etten samaa sukunimeä muuten saa. :(

Noi on ihan höpöhöpö puheita, että suhde menisi pieleen avioliiton myötä tai että pelottaa että tulee avioero niinkuin vanhemmille kävi. Ero se on avoerokin! Voin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että jollei avioliittohaluja ole ei ole haluja silloin jatkaa yhdessä loppuunkaan saakka. Mies ei ole varma haluaako olla juuri sinun kanssasi.

Miten voi olla, että niiiin usein mies ei halua naimisiin, vaikka parilla on jo lapsia?? Luulisi, että enemmän lapsi sitoo ihmisiä yhteen kuin avioliitto. Uskomatonta kuinka miehet voi olla lapsellisia...

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Miten voi olla, että niiiin usein mies ei halua naimisiin, vaikka parilla on jo lapsia?? Luulisi, että enemmän lapsi sitoo ihmisiä yhteen kuin avioliitto. Uskomatonta kuinka miehet voi olla lapsellisia...

Ei miehet ajattele noin. Kakarathan voi aina jättää akan huolettavaksi ja itse saa vapautensa takaisin.

Yhteistyössä