harmittaa niin s.....t.n..sti.... valokuvat hävinneet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
joo o.. tietokone meni juntturaan. Kuvat piti olla muistitikulla. Koneenkorjaaja tyhjensi koko koneen. Ja yllätys olikin suuri, kun muistitikulla ei ollutkaan kuvia.... Niin, miten näin voi käydä. Kone kopioi kuvat ja omalla koneella kuvat näkyivät. Mutta nyt vieraalla koneella ei näy kuin pikakuvakkeet. Ja puhelinlaitoksen mukaan olen kopioinut pikakuvakkeena. Joo o. Ei ymmärrä ei sitten millään. Kopiointikin kesti varmaan puolituntia.

Onneksi tikulla oli ainoastaan kuvia heinäkuusta-jouluun. Eli lapsen ensimmäiset 1,5 vuoden kuvat on tallella...

Ottaa niiiin päähän....

Ei auta muuta, kuin että joulupukki tulee uudelleen maaliskuussa käymään niin saadaan uudet joulukuvat.

Voi hitsi! itelläni on käynyt niin et kun olen siirtänyt kahden koneen välillä valokuvia niin muistitikulle onkin tallentunut vain tyhjiä kansioita. Vaikka latauksen mukaan sinne meni kansiot kuvineen. En sit ollut muistanut tarkistaa, et onko tikkujen kansioissa tavaraa vai ei.

Mies kerran poisti meidän digivideokameralta ristiäisissä kuvatun videon. Se latasi netistä jonkun maksullisen ohjelman, jolla se sai palautettua kaikki mitä kameran muistitikulla oli koskaan ollut.
Eli jos tosi tärkeitä kuvia, niin ehkä niitä voisi yrittää kaivella muistitikun sijasta sieltä kameran muistikortilta?

Normaalisti oon ostanut uuden muistikortin kameraan, mutta nyt jäänyt ostamatta. Tyhjentänyt suoraan koneelle. Ja sitten tyhjentänyt kameran muistikortin. Tätä en enää tee. Kaikki näköjään täytyy oppia kantapään kautta.... tyhmät digilaitteet ja tyhmä minä.
Onni onnettemuudessa, että vanhat kuvat tallella ja ristiäiset sun muut. Mutta viime kesän eläinpuistokäynnit ym. hävinneet. No tulee niitä uusia kuvia ja kesiä. Koitan pitää parempaa huolta kuvista... ja meille tulee joulupukki kylään lauantaina niin saadan lavastetut joulukuvat vuodelle 2011. Ei poju paljon kuitenkaan parissa kuukaudessa ole kasvanut.

Säännöllisin väliajoin kopioin kaikki kuvat ja tekstit yms ulkoiselle kovalevylle. Jos jotain käy niin kuvia ei paljoa häviä, yleensä max. parin viikon kuvat on vain tietokoneessa ennen kopiointia.

Myös meillä hävisi aikoinaan oman typeryyden takia valtava määrä esikoisesta kuvia.

Siinä meni lähes kaikki synnärillä otetut kuvat, sali (yksi jäi jäljelle missä mies piti neitiä kapaloituna sylissä ennen kun päästiin osastolle, sen olin postannut vuorokausi synnytyksestä kaukaisten sukulaisten ja tuttujen nähtäväksi FB:hen) ja perhehuonekuvat sekä ensimmäiset kotikuvat jne.

Sen jälkeen on aina otettu kuvat muistitikulle ja otettu vielä parit ylimääräiset kopiot.

Yhteistyössä