Harmittaa vauvan arvostelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarja81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuule, anna vauvasi kasvaa omaa tahtia.
Pojan kortin löysin, oli 5 kk 71 cm ja 8,5 kg, nyt on 12v ja 170 cm. Tytöt oli hiukan pienempiä, mutta "isoja".
Vielä vajaa 2 vuotta sitten tytöistä nuorempi oli tukeva, taisi olla noin 145 cm ja painoi 52 kg. No nyt on myös sen 170 cm ( 14 v just ja kasvaa vielä ) ja painaa noin 55 kg. Kaikki ihastelee mallin mittoja ja usuttaa laittamaan mallikurssille jne. Vähän ärsyttää, kun parivuotta sitten pitivät tanakkana ( lihavana) ja minä jo silloin tiesin, että kasvaa niin, että ensin painoa ja sitten pituutta. Myös jalka on iso (42) mutta jos pituutta tulee vielä vajaat 10 cm, niin eihän se yhtään isolta näytä.
Sinun vauvasi on varmasti ihana ja kasvaa omaa käyräänsä, älä muista välitä.

Nyt taitaa sinulla olla pahasti ongelmia oman itsetuntosi kanssa, kun otat toisten sanomiset noin tosissaan. Yleensä asioita ei edes ole sanottu mitenkään pahalla, vaikka herkässä mielentilassa itse niin saattaa kuvitellakin...ja vaikka tokaisut olisikin sanottu tarkoituksella ja loukkaamismielessä sinä itse tiedät, että sinun vauvasi on paras ja suloisin maailmassa - juuri sinulle!!!

Ja joo, meidän vauva oli paaaljon pulleampi tuossa iässä. Nyt 3v. ja siro ja pikkuinen (eli vauvan ruumiinrakenne ei kerro mitään tulevasta), mutta vaikka lapseni olisi pieni kuin nuppineula tai iso kuin ladonovi, olisin maailman ylpein omasta "nuppineulastani" tai "ladonovestani", jollaista ei toista samanlaista ole missään!!! :)

Kannattaa vastata arvostelijoille rauhallisesti ja lujasti että heidän sanansa tuntuvat pahoilta ja että koet heidän ylittäneen rajasi kommenteillaan. Meidän tytöstä eräs täti totesi että on iso vaikka menee keskikäyrällä eli hänen lapsenlapsensa johon vertasi oli pienikokoinen. Tajusin tuon jälkeenpäin ja harmitti että tilanteessa olisi voinut napsauttaa takaisin että taitaa se lapsenlapsi olla alimittainen. Oikeastihan tuollainen ei kannata, vaan paras resepti on säilyttää itsehillintänsä ja kääntää kommentit heitä itseään vastaan, he paljastuvat tällöin asiattomiksi ja tökeröiksi. Siihen ei siis kannata lähteä mukaan. Lasten ominaisuuksien arvostelu heijastelee mielestäni aikuisten maailmaa jossa kaikenlainen arvostelu ja toisten mollaaminen on arkipäivää. Tämä on osoitus huonosta itsetunnosta ja -tuntemuksesta. Itse olen päättänyt että rajojeni yli ei enää kävellä, ei myöskään lapseni kautta. Pidä kiinni omasta ja lapsesi arvosta ja tulkitse tuollaiset kommentit sanojan typeryydeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tarja81:
mitä enemmän tätä asiaa mietin sitä enemmän harmittaa.taidan peruuttaa tytön seuraavan neuvolanki mitä tommosta tonnikeijua sinne viemään hitto.ulkona pakkaan sen tiiviisti vaunuihin ettei kukaan nää sitä eikä tartte arvostella.hitto että jurppii.

Hei pää pystyyn nyt! Vie se vauva sinne maailmaan omana ittenään. Mulla kanssa iso vauva ja kuullut kommenttia jos toistakin. Korvat kiinni ja ole ylpeä lapsestasi sellasena kun hän on. Kommenttien heittäjät eivät useinkaan ajattele miltä se tuntuu toisesta.

Yhteistyössä