Harmittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meidän lapsi ei tuntenut koulun alkaessa ketään. Oli silti reippaana menossa ja rohkeasti pyysi kaveria ja haluaa mukaan.

Mutta nyt on menossa hiljaisemmaksi. Kun ei käy iltapäiväkerhossa, niin ei ole oikein päässyt kovin hyvin tutustumaan. On mennyt hiljaiseksi. Ei oikein uskalla enää ketään puhutella eikä kotona puhu kenestäkään.

Äsken sain tietää, että vain kaksi tyttöä jäi kutsumatta luokkakaverin syntymäpäiville, eikä lapseni edes maininnut siitä. Hän oli siis toinen näistä kahdesta, ja toinen tyttö oli itkenyt katkerasti, mutta oli ollut tyytyväinen kun ei ollut ainoa.

Harmittaa, että tämä touhu on niin raakaa täällä suomessa. Jos lapsella on paljon vanhoja kavereita naapureista, eskareista päiväkodeista sukulaisista ym. lähistöllä, niin vanhemmat ei välitä siitä, että rohkaisisi kuitenkin lapsensa pyytämään sitä hiljaista ja yksinäistäkin leikkiin.

:hug: Lapseni on siis luonteeltaan hiljainen, rauhallinen, kiltti, ystävällinen, joustava. Tämä lapsen luokan tytöt ovat lähes kaikki muut todella äänekästä ja villiä joukkoa. Lapseni kutsui heidät syntymäpäivilleen ja meno oli villiä. Yksi sanoi kiipeävänsä pöydälle, enkä minä kunnolla saanut ohjattua leikkejä, kun ääni ei kuulunut.

Minua ei niinkään haittaa nuo syntymäpäivät, vaan se, että lapsellani ei ole ketään kenelle kertoa tai ei halua kertoa kenelllekään, ja se, että luokassa ei ole kiva ilmapiiri, jossa oltaisiin yhdessä porukassa, ja se, että vanhemmat eivät välitä ollenkaan kuin omasta lapsestansa. Niin kauan kuin tällä kaikki hyvin, ei mietitä, että vaikka on oikeus kutsua vain ne ketä haluaa, on hyvin todennäköistä, että aina ne samat jäävät kutsumatta. Ne hiljaisemmat ja aremmat.

mitenhän se sit on jos tyttösi on niin eri maata kuin kaikki toiset sillä luokalla? kylläkai lapsillaki on noi kemiajutskat samalleen kuin meil aikuisillaki. kun kerroit että et saanut muita luokan likkoja hallintaan synkkäreillä, olivat niin meluisia, niin voihan olla asia niinkin päin et tyttös ei itse halua olla heidän kanssaan. toisakseen, onks tollaset rauhattomat meuhkaajat hyvää seuraa kiltille ja tasaiselle likallesi?

No kannattaisiko miettiä mitä itse voisit tehdä että lapsi saa kavereita eikä huokailla että kun muut vanhemmat eivät omiaan tekemään tuttavuutta. Kuinka paljon olet itsemukana koulun vanhempaintoiminnassa, vietkö lasta harrastuksiin, patistatko pihalle leikkimään silloin kun siellä on muita? Ketään ei tulla kotoa hakemaan jos kukaan ei tiedä että siellä olisi joku halukas lähtemään...

Yhteistyössä