Harry Potterit, minkä ikäisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu lapsesta. Itse olen antanut lasten katsoa. Meidän keskimmäinen lapsi oli 7v kun katsottiin ekat kolme leffaa ja siitä sitten kaikki, kun tulivat elokuviksi. Kovin kiinnostunut poika oli noista ja kyllä meillä on katsottu paljon muutakin. Itselläni ei lapsena ollut minkäänlaisia rajoja ja kaikenmoisia toimintaelokuvia tuli katsottua eikä niillä ole mitään negatiivista vaikutusta ollut. Mielestäni noissa Harry Pottereissa ei ole mitään kamalaa. Sellaista hyvän ja pahan taistelua, mitä vanhoissa saduissakin on. Samoin meillä on katsottu sormuksen herrat.

k11 niissä kaikissa on ikärajana... Ja mun mielestä tuo on kyllä ehdoton ala raja, osassa leffoista saisi olla korkeampikin ikäraja.. Eka leffa on sellainen jonka voisi ehkä nuorempikin katsoa.

vastaan, että riippuu lapsesta. meillä ne on luettu (alkupään osat) eskarivuonna. juttelin silloin aiheesta lapsen opettajan kanssa kun mietitytti, mutta kun lapsi oli lukenut satoja kirjoja tuolloin, niin annettiin edetä rakkaan harrastuksen parissa.

[QUOTE="vieras";27468404]Voiko 9-vuotiaan antaa katsoa? Niissähän joissakin leffoissa ikärajat vaihtelee, jossakin vähemmän jossakin enemmän. Minkä ikäiset muilla katsoo?[/QUOTE]

ja mieli kuvitus! minä tekisin kirjotuksen harry poteri kirjoista! Oon oikeesti sellanen joka haluaa uskoo fantasiaan mutta järki päässä!

[QUOTE="hmm";27468435]vastaan, että riippuu lapsesta. meillä ne on luettu (alkupään osat) eskarivuonna. juttelin silloin aiheesta lapsen opettajan kanssa kun mietitytti, mutta kun lapsi oli lukenut satoja kirjoja tuolloin, niin annettiin edetä rakkaan harrastuksen parissa.[/QUOTE]

se että onko oikeesti? yliluonnoliista! mistä kumpuaa kirjottajan kirjat!

Meillä ei 6v ole saanut katsoa vielä ensimmäistäkään, olen tosi neuroottinen noista ikärajoista:ashamed:
Kaverinsa ovat nähneet leffan vaikka se on 7 vuotialle.

Ens vuonna sitten katellaan:D

Meidän 8-vuotias sai nyt syksyllä katsoa sen ekan leffan, kun oppi kunnolla lukemaan tekstityksiä. Mäkin kyllä tunnusta olevani hieman neuroottinen noiden ikärajojen suhteen.. Eihän sillä katsomisella mikään kiire ole, tuolla ne dvd:t hyllyssä säilyy :)

[QUOTE="vieras";27468786]grimmin veljeksen sadut joita luettiin oli aika raakoja! hannu ja kerttu?[/QUOTE]

Meillä luetaan hyvin paljon satuja, niinkun esim, hanhiemon satuaarteita (sis perussetin suosituimpia satuja).
Ne osataan jo ulkoa mutta aina se vaan on toiveena kun kysytään että mitä luetaan.
Mauri Kunnaksen kirjatkin on tosi hyviä ja antavat käsitystä vanhasta ajasta:) Niistä mä tykkään eniten:heart:

[QUOTE="vieras";27468404]Voiko 9-vuotiaan antaa katsoa? Niissähän joissakin leffoissa ikärajat vaihtelee, jossakin vähemmän jossakin enemmän. Minkä ikäiset muilla katsoo?[/QUOTE]

Itse katsoin ekan leffan 7-8 vuotiaana. Tosin olin sellainen penska että katsoin jo Stephen Kingin kauhuleffoja (Cujo, IT, yms) salaa 5-vuotiaana, olin kummitusten vampyyrien yms ystävä ja vähästä en pelästynyt ;)
Kyllä ekat kaksi leffaa voi katsoa jo joku 8-10v, jos ei kovin herkkä lapsi ole. Mutta myöhemmissä leffoissa meno käy aika hurjaksi ja saisi ikäraja viimeisissä olla joku k13. Kirjatkin on aika hurjia. Paitsi pari ekaa.

Itse katsoin ekan leffan 7-8 vuotiaana. Tosin olin sellainen penska että katsoin jo Stephen Kingin kauhuleffoja (Cujo, IT, yms) salaa 5-vuotiaana, olin kummitusten vampyyrien yms ystävä ja vähästä en pelästynyt ;)
Kyllä ekat kaksi leffaa voi katsoa jo joku 8-10v, jos ei kovin herkkä lapsi ole. Mutta myöhemmissä leffoissa meno käy aika hurjaksi ja saisi ikäraja viimeisissä olla joku k13. Kirjatkin on aika hurjia. Paitsi pari ekaa.

elokuvat on kauheita ne on psykologisia ja koskettaa pelkoja. ainakin minulla. It se pelle joo aina katoin sängyn alle. hohto isä sekos. uini uinu lemmikki oli minkä pystyin katsomaan. se pohjautuu omaan lapseensa kun pelkäs että jää rekan alle.

[QUOTE="vieras";27469183]elokuvat on kauheita ne on psykologisia ja koskettaa pelkoja. ainakin minulla. It se pelle joo aina katoin sängyn alle. hohto isä sekos. uini uinu lemmikki oli minkä pystyin katsomaan. se pohjautuu omaan lapseensa kun pelkäs että jää rekan alle.[/QUOTE]

Itsellä ei jäänyt mistään mitään traumoja. Loistavia kirjoja ja leffoja ovat nykyäänkin ja suosikki kauhukirjailijani tuo on. :)

No kirjoja olen lukenut kolme ensimmäistä 5vuotiaalle tytölle ja itse vain innostui noiden takia opettelemaan.. Ei ole elokuvatkaan pahoja.. kakkosen käärme voi pelottaa, mutta jos aikuisen kanssa katsoo niin ei ole liian pelottava :)) Kaksi viimeistä elokuvaa voivat olla vähän liian vauhdikkaita yhdellä kerralla katsottaviksi, mutta nekin pätkissä varmasti :))

Meillä taas ei ole rajoitettu mitenkään katselee mitä haluaavat. Likka 4-5 vuotiaana tykkäs noista alien-8 elokuvista. Ja siitä on jo aika kauan eikä ole sekopäätä tullut. Vieläkin on noi scifit suosikkifilmejä :)

Kuumimmat

Yhteistyössä