F
FM
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Alkuperäinen kirjoittaja FM:Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Alkuperäinen kirjoittaja FM:Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Koska se otetaan heti itsekehuna. Mä kamppailen jotta saisin viimeisteltyä mun amk-koulutuksen ja tiedän, että ainakaan tällä hetkellä musta vaan ei olisi tämän korkeampaan koulutukseen. Ei siksi että olisin tyhmä, vaan siksi että en nauti siitä opiskelusta ja köyhäilystä niin paljoa että jaksaisin. Hyvin kuitenkin juttu luistaa akateemsiten kavereitten ja tohtori-työkavereiden kanssa- juurikin siitä syystä että hekin on (ylläriylläri) ihan tavallisia ihmisiä. Ehkä akateemisten joukkoon mahtuu enemmän näitä "haluan vain intelektuellia keskustelua"-tyyppejä kuin keskimäärin amiksen hitsauslinjalaisiin, siitä voi ennakkoluulot myös johtua.
Haluan vain intellektuellia keskustelua? Höpö-höpö. Akateeminen syö ja paskantaa ja käy punttisalilla tai tanhukerhossa siinä missä se hitsaajakin.
Huomaa lihavoitu kohta! Jos luet koko tekstin niin ehkä huomaat, että olen tietoinen siitä, että akateemiset on ihan normaaleja ihmisiä. Tarkoitin vain, että todennäköisesti tilastollisesti enemmän näitä "intelektuelleja" on akateemisissa ihmisissä kuin vaikka sitten rekkakuskeissa. Mitenkään kumpaakaan vähättelemättä.
Ja mistähän tilastosta sä tämänkin tietosi olet repäissyt?![]()
Ihan omasta mutu-julkaisusta. Voin toki olla väärässä. Mutta kyllä kakka-huumori yleensä puree paremmin raksaäijien bileissä kuin ekonomin punaviininmaistajaisissaVäitätkö tosissasi, että jos otat 20 rekkakuskia ja 20 kulttuuriantropologia, niin yhteinen sävel löytyy heti?
Luonnontieteilijät tykkää luonnollisista asioista. Muutkin kuin ns. pölytutkijat voivat olla akateemisia. Ja oliko tässä puhe yhteisen sävelen löytymisestä vai intellektuellista keskustelusta? Paras, että unohdat mutu-tilastosi ja tutustut erilaisiin ihmisiin avoimin mielin. Saatat yllättyä. :flower: