Hävettää olla saikulla...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MariaS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MariaS

Jäsen
15.10.2007
745
0
16
Olen kesätöissä, viimeviikolla aloitin, olin ahkerana kaikki neljä päivää.
Maanantai-illalla se sitten iski. Mulla on jo pitkään ollut paha olo, muttta sitten tuli lopulta iaivan järkyttävä itku ja pehempi olo kuin ikinä.
Päätin seuraavana aamuna että nyt lopultakin haen apua. Kävin juttelemassa, sain päivän sairaslomaa.
Tänään aamulla kolme päivää lisää. Olo on niin alakuloinen, itseensä kyllästynyt ja sekava. Itkettää.
Toki mä olen välillä ihan hyvällä tuulellakin. Huomenna pakotan itseni töihin, vaikka saikkua olisikin. Juttelen pomolle, ja kerron miten asia on, että on jo pitkään ollut paha olo mutta ja nyt se on yhtäkkiä pahentunut ja hain lopultakin apua.

Jotenkin vaan hävettää. Kai mä olisin tänäänkin pystynyt töitä tekemään, jos vaan olisin pakottanut itseni sinne. On sellainen olo, että pomo ja muut työntekijät vaan varmaan kuvittelee mun lintsaavan noin tyhmän syyn varjolla. :|
 
Niin mitä tuohon nyt sanoisi.... aikalailla jo itsekin arvelit miten sinusta töissä ajatellaan ja juuri näin se taitaa olla. Itsekin työnantajana ollessani oli hankalaa aina, kun "tällainen tapaus" eteen sattui. Jotkut ihmiset vain ovat liian heikkoja tekemään työtä ja nykyään saikkua saa monen asian varjolla ja liian kevein perustein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipi:
Niin mitä tuohon nyt sanoisi.... aikalailla jo itsekin arvelit miten sinusta töissä ajatellaan ja juuri näin se taitaa olla. Itsekin työnantajana ollessani oli hankalaa aina, kun "tällainen tapaus" eteen sattui. Jotkut ihmiset vain ovat liian heikkoja tekemään työtä ja nykyään saikkua saa monen asian varjolla ja liian kevein perustein.


No ei kai nyt ihminen niin heikko voi olla ettei pysty tekemään työtä?
Tai siis jos on, niin eikö silloin olekkin apu paikoillaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedoksi sairaslomalla ei saa mennä töihin, jos jotain sattuu niin vakuutus ei korvaa!!!

Ei muuten pidä paikkaansa. Ikivanha kaupunkilegenda. Sairaslomallakin on kaikki vakuutukset voimassa jos menee töihin. On jopa suotavaa mennä töihin aiemmin jos on jo ihan kunnossa.

 
Jos sinä olet sairas ja "liian heikko tekemään töitä", niin eikö olisi parempi, että hoitaisit ensin itsesi kuntoon ja alkaisit vasta sitten miettiä työntekoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedoksi sairaslomalla ei saa mennä töihin, jos jotain sattuu niin vakuutus ei korvaa!!!

Ei muuten pidä paikkaansa. Ikivanha kaupunkilegenda. Sairaslomallakin on kaikki vakuutukset voimassa jos menee töihin. On jopa suotavaa mennä töihin aiemmin jos on jo ihan kunnossa.


No hyvä juttu. Jos mua ei sitten pidetä niin laiskana. Kyllä mä sinne haluaisin mennä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MariaS:
Kiva sitten palata töihin kun tulee olo että muut pitää vaan tyhmänä ja laiskana.

Niinhän ne varmaan pitää. Ihmisten on todella vaikea käsittää noita "henkisiä" juttuja.... selkeempää olis jos sulla olis vaikka jalka poikki tms.
Mutta älä nyt sitä murehdi ja ota ittees *hali*
 
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedoksi sairaslomalla ei saa mennä töihin, jos jotain sattuu niin vakuutus ei korvaa!!!

Ei muuten pidä paikkaansa. Ikivanha kaupunkilegenda. Sairaslomallakin on kaikki vakuutukset voimassa jos menee töihin. On jopa suotavaa mennä töihin aiemmin jos on jo ihan kunnossa.

Pitääköhän tämä paikkansa? Ei ainakaan minun työnantaja huolinut minua töihin, koska lääkäri oli katsonut minut työkyvyttömäksi. Ja toisaalta, jos näin olisi, työnantaja ihan varmasti painostaisi töihin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Jos sinä olet sairas ja "liian heikko tekemään töitä", niin eikö olisi parempi, että hoitaisit ensin itsesi kuntoon ja alkaisit vasta sitten miettiä työntekoa?

En mä nyt noin yleensä ole niin heikko. Ja täytyyhän töissä käydä, muuten olen koko kesän ilman rahaa.
Sattui vaan pari todella huonoa päivää. Maanantaina menen uudestaan uudestaan juttelemaan ja siitä lähdetään sitten suunnitelemaan jotain säännöllistä terapiaa tai sellaista.

 
Jos oma olosi on sellainen, että tarvitset terapiaa ja mahdollisesti lääkitystä, niin kannattaa kyllä miettiä, onko se työnteko niin tärkeää..Saathan sinä sosiaalitoimelta apua, jollet pysty jäämään sairaslomalle töistä ja työnantaja irtisanoo sinut koeajalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Jos oma olosi on sellainen, että tarvitset terapiaa ja mahdollisesti lääkitystä, niin kannattaa kyllä miettiä, onko se työnteko niin tärkeää..Saathan sinä sosiaalitoimelta apua, jollet pysty jäämään sairaslomalle töistä ja työnantaja irtisanoo sinut koeajalla.


Niih. Mutta kun kyseessä on vain kesätyö, kaksi kuukautta. Hävettäisi ihan hirveästi jäädä sieltä nyt pois.
Jaksan kuitenkin hetken päästä taas vaikka mitä.
 
Menen tänään käymään töissä, tai soitan pomolle jos hän ei ole paikalla. kerron miten asia on, annan saikku laput ja sanon kuitenkin huomenna jo tulevani jos se sopii.
Olen superreipas ja ahkera. Jos sitten muut ei niin kovin epäilisin.
Voihan vittu. Tääkin vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedoksi sairaslomalla ei saa mennä töihin, jos jotain sattuu niin vakuutus ei korvaa!!!

Ei muuten pidä paikkaansa. Ikivanha kaupunkilegenda. Sairaslomallakin on kaikki vakuutukset voimassa jos menee töihin. On jopa suotavaa mennä töihin aiemmin jos on jo ihan kunnossa.

Pitääköhän tämä paikkansa? Ei ainakaan minun työnantaja huolinut minua töihin, koska lääkäri oli katsonut minut työkyvyttömäksi. Ja toisaalta, jos näin olisi, työnantaja ihan varmasti painostaisi töihin..

Meillä kanssa näin, ei sairauslomalla töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedoksi sairaslomalla ei saa mennä töihin, jos jotain sattuu niin vakuutus ei korvaa!!!

Ei muuten pidä paikkaansa. Ikivanha kaupunkilegenda. Sairaslomallakin on kaikki vakuutukset voimassa jos menee töihin. On jopa suotavaa mennä töihin aiemmin jos on jo ihan kunnossa.

näin minulle ainakin sanottiin juuri viime sunnuntaina mehiläisessä!!!! että näin!!!!!!!!
 
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Tiedonvalitys/Tyo+Terveys+Turvallisuus+-lehti/Kysy+pois+palsta/sairauslomalla.htm

Tässä asiaa sairauslomasta ja töihin menosta ja siitä, onko vakuutukset voimassa vai ei!
 

Similar threads

Yhteistyössä