Hedelmistä ja muusta (karppaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi sillä saralla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi sillä saralla

Vieras
Voisinko saada tätä kautta ihan selvää suomea olevan vastauksen, eli mitä hedelmiä voin syödä ja minkä verran päivässä?
Entä mistä tiedän minkä verran voin syödä lihaa tai kalaa tai juustoa?
Onko jotain rajoituksia lihan/rasvojen suhteen? Pitääkö laskea kalorit?

No kun se hedelmien määrä riippuu ihan suuntauksestasi.

Itse en tällä hetkellä käytä hedelmiä ollenkaan, koska alakarppaan. Aamuäreen aikoma hyväkarppaus taas hyväksyy myös hedelmät ruokavalioon, joskin rajoitetussa määrin. Lihaa ja kalaa ja juustoakin voi syödä melkein rajatta, mutta riippuu taas tyylisuunnasta.

Helpointa on (mun mielestä ) aloittaa joko ketokarppauksella tai vaihtoehtoisesti jättämällä pois kaiken, missä on yli 5/100g hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä olin ymmärtävinäni että banaanit ja rypäleet olis ainakin 'kiellettyjä'?

Joo näissä on tosi paljon hiilareita -> ei hyvä.

http://www.fineli.fi/topfoods.php?lang=fi
Toi finelin eniten-vähiten -lista on tosi kiva, sieltä voi katsella eri tuotteiden hiilarimääriä.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä olin ymmärtävinäni että banaanit ja rypäleet olis ainakin 'kiellettyjä'?

Joo näissä on tosi paljon hiilareita -> ei hyvä.

http://www.fineli.fi/topfoods.php?lang=fi
Toi finelin eniten-vähiten -lista on tosi kiva, sieltä voi katsella eri tuotteiden hiilarimääriä.

:flower: Oijoi- tää hyvä linkki, kiitos!

Mä en laske hiilareita, vaan olen jättänyt pois ruokavaliosta pääsääntöisesti perunan, pastan, riisin, leivän ja sokerit. Pääsääntöisesti siksi, että välillä (harvoin) voin niitä syödä. Hedelmiäkin syön hyvin harvoin, joten en oikein tiedä, että mitä karppauksen alalajia toteutan :D

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Tämän takia mua nyppi nämä sivustot- kun mä saan ihan liikaa tietoa kerralla :/

Mä olen kuitenkin takuuvarma ettei mun suolistoni pelaa jos alan ketokarppauksella.

Ota riski ja kokeile :saint:

En mä ihan vielä ole niin paljon tätä asiaa sulattanut- Aamuäree hyväksyy hitaasti asiat B)

Ja kun mä haluan nauttiakin- mä en edes kovasti tykkää lihasta :$

Se riippuu ihan siitä minkä verran hiilihydraattia haluat päivässä syödä, ja miten syöt muuten, siksi siihen on vaikea vastata. Mä en pudotusvaiheessa sallinut itselleni kuin 20-30g hiilaria päivässä, siihen ei hirveästi hedelmiä mahdu - joku pieni 100g kotimainen omena tai vähän marjoja.

Yhteistyössä