Heeeeiiiiiiiii auuuuuuuuuuuuuttttttaakaaaaa nopeesti.!!,!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vjklffklbdg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vjklffklbdg

Vieras
Oon 14,7-vuotias ja mulla ei oikee oo tullu murrosiänmerkkejä. Oon vaan 151cm pitkä ja painan 40-41 kg. Viime elokuussa oli kasiluokan terveys tarkastus ja lääkäri sanoi, että kivekset ovat alkaneet kasvamaan . Vaaleaa karvoitustakin on sillä alueella jonkin verran ja osa niistä on alkannut muuttua mustiksi. Myöskin finnejä on, mutta ei mielestäni äänen murrosta. Ehkä ääni vähän madaltunut pikkupoika äänestä. Myöskään hiki ei Haise. Mulle on kyllä sanottu, että hartiani ovat leventyneet. Mutta mitään muuta ei Ole tapahtunut. Tämä on jotenkin noloa, kun kavereilla on melkein kaikilla äänenmurros, mutta ei minulla. Kaikkein koville ottaa kun kaksivuotta nuoremmalle pikkuveljellikin on alkamassa varmaan äänen murros. Milloinkohan mulla alkaa äänenmurros?

"Äänenmurros on pääasiassa pojilla murrosiässä (10–16 v.) esiintyvä äänifysiologinen häiriö. Aikaisimmilla se alkaa jo 10–11-vuotiaana ja myöhäisimmillä vasta yli 16-vuotiaana. Keskimäärin äänenmurros alkaa kuitenkin 13–14-vuotiaana. Loppuminen on yksilöllistä."

Ota ihan rauhassa ton murrosiän kanssa. Itellä alko kutosluokalla mut parilla tosi lyhyellä frendillä äänenmurros alko vasta ysillä ja yhdellä ei ollu alkanu ees ysin loputtua. Jos mitenkää mahollista, ni kannattais harkita pienen lisämassan hankkimista. Se saattais boostata sun murrosikäs käyntiin.

Yhteistyössä