Hei keittiöpsykologit! Ongelma..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surku"

Vieras
Eli aina uuden suhteen alussa alan jotenkin häpeämään kaikkea normaalia; syömistä, vessassa käymistä, vähänkään erikoisempien vaatteiden käyttämistä yms. Häpeän itseäni. Ja tämä siis aina vain henkilön seurassa jonka kanssa jotain säätöä. Esimerkiksi kaveripohjalta alkaneen jutun kanssa pystyin olemaan täysin normaali itseni siihen asti että meillä tulikin jotain muutakin, sen jälkeen alkoi taas nälkälakko hänen seurassaan yms.

Ja mistä johtuu yleensäkin se, että ensin ihastuu todella lujaa, mutta muutaman kuukauden säädön jälkeen koko ihminen yhtäkkiä lähinnä ällöttääkin vaikka liian nopeasti ei ole edetty tai mitään muita "klassisia virheitä"

Tämä on todella ärsyttävää ja pelkään ettei parisuhteet enää onnistu minulta. Onko kenelläkään näkemyksiä asiaan tai omakohtaista kokemusta tällaisesta? :(

Tosi luonnollista minun mielestä. Varmaan kaikilla on alkuvaiheessa yritys näyttää paremmalta ja tehdä juttuja sen toisen mieliksi, aloittaa harrastuksia ja kiinnostua asioista joista kumppani tykkää. Mutta tuollainen häpeä kertoo ehkä siitä, ettei mies saa oloasi hyväksi vaan sulla tulee tunne, ettet riitä omana itsenäsi? Tuo ettei kehtaa käydä vessassa tai syödä sitä mitä normaalisti söisi/tilaisi, niin on normaalia.
Yrität tehdä vaikutusta eli tykkäät siitä tyypistä.

sä pelkäät että mokaat olemalla oma ittes ni yrität sitte olla jotain muuta. ihastuminen on niin dramaattista että haluat sopia kuvaan olemalla itsekin dramaattinen, niinkuin jossain elokuvissa. sä et kestä sitä ku alkuhuuma on ohi. oot rakastunu rakastumiseen.

Minusta tuntuu kummalliselta että ilmeisesti keskityt täysin itseesi/omiin tunteisiisi ja reaktioihisi, jolloin herää kysmys että oletko sinä oikeasti kiinnostunut siitä toisesta ihmisestä ollenkaan? Kiinnostuksen lopahtamista en yhtään ihmettele jos kuvailemasi pitää paikkansa - en minäkään kauaa jaksaisi yrittää olla nälkälakossa tai joku muu kuka olen.

Mulla on ihan sama, jätän ruoan syömättä koska häpesin enkä ees tiennyt mitä häpesin. Syömistä varmaan.

Enkä siis syö mitenkään pahannäköisesti tms.

Nyt olen seurustellut jo useamman vuoden ja jos joku miehen uusi kaveri tulee kanssamme syömään, ei ongelmaa. Vain silloin kun oli justiinsa jotain säätöä tai ei välttämättä säätöäkään, mutta olin kiinnostunut.

Yhteistyössä