Hei! Olen huolissani tyttärestäni,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No vitsi vitsi tiesinhän minä :)^ Jajoo, luulen että jokainen äiti on tehny joskus virheitä, mutta se on hyvä puoli, että vielä ei ole liian myöhäistä muuttaa tyttären suuntaa.

kg

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 28.8 kg/m2.

Ikäisekseen pitkillä ja lihaksikkailla lapsilla painoindeksi saattaa olla yli 25, vaikka rasvaprosentti on normaali. Jos näin ei ole, lapsi on todennäköisesti ylipainoinen. Painoindeksiä on syytä seurata kerran kuussa, ettei se enää nouse. Painoindeksin saaminen normaalialueelle on suotavaa.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 38.9 - 58.6 kg. <- oohh, tuo kuulostaa jo aika moiselta, ja yli 30 on jo selvästi lihava :/

Juttelin juuri tytön kanssa asiasta, ja hän on kuulemma havainnut asian jo pitkään, mutten ole ottanut sitä kuuleviin korviini. Sovimme että tyttö kävisi terveydenhoitajalla puhumassa asiasta alustavasti. Tyttö on kuitenkin lievästä liikalihavuudesta huolimatta vetävännäköinen likka jolla on paljon kavereita ja ystäviä, eikä ole kiusattu sekä ollut paljon romansseja poikarintamalla ettei siitä ylipainosta pelkästään haittaa ole.

Ja edelleenkään emme asu Porvoossa, vaan Vantaalla ja tytön isä oli kotoisin Bulgariasta että nuo höpötykset saakin jättää sikseen vaikka Porvoo onkin hieno kaupunki.

Yhteistyössä