Hei te äipät kertokaas :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitooos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitooos

Vieras
Minkä kokoisia vaatteita siis ostan vauvalleni joka syntyy ensi kuussa:) ?
kokoa 50-60? Kuinka vauva kasvaa nopeaa siis jos ostan 50 kokoa niin tarvitsenko kuin pian jo 60kokoa? :)

Itse en kyllä tota 50cm:stä tainnu ostaa, mut 56cm vaatteet oli alux hyviä. Nopeestihan ne kasvaa, joten ennemmi ihan pari-kolme 56cm vaatetta ja 60cm:stä sit enemmä. Tosin mitään ei kannata hirveitä määriä varata muutenkaa, sillä sukulaiset ja ystävät varmasti kantavat vauvan synnyttyä muutenkin sitä vaatetta ihan tarpeex :)

Mä en ostais 50 senttisiä lainkaan (paitsi jos kyseessä olisi keskonen), ne ei mahtunut meidän kahdelle ekalle lainkaan. 56 meni jotenkin, ehkä kuukaudessa oli jo pienet. 62 pärjäili parhaiten.

Esikoinen ei tarvinnut noita 50cm vaatteita ollenkaan ja 56cm vaatteetkin meni vain muutaman viikon (oli syntyessään 54cm pitkä). Nyt kakkosen kohta syntyessä oon miettinyt tuota pienien vaatteiden hankintaa mutta jätän väliin kun lääkärin mielestä kakkonen ei tule olemaan kovinkaan paljoo esikoista pienempi. Onneksi tässä lähellä on kavereita joilta saan noita pieniä vaatteita jos tarviin.

56cm vaatteet menee ehkä 2-4 viikkoa, eli ostaisin muutamat aina kutakin vaatelajia (bodyt, puolipotkarit, sukkia jne.) 62cm ostaisin muutaman enemmän, sitten huomaa niiden tarpeen kun vauva syntyy ja alkaa kasvamaan omaa tahtiaan. Vaikea arvioida miten nopeasti kasvaa. Meillä esim. esikoinen käytti vielä 4kk iässä 62cm ja 68cm n. 8kk asti (pieni tyttönen).

Meillä oli ihan muutamia 50 cm kokoisia ja ne meni yllättävän pitkään (tosin ne oli suurin osa Tutan vaatteita, jotka vastaa muiden 56 kokoa..). 56 meni kanssa pitkään , mutta 62-koko meni ihan hurahtamalla läpi.

Riippuu lapsesta, miten lähtee kasvamaan. Mä en ostanu noita pikkukokoja paljoa, kun kaikki varotteli, et ne menee niin nopeasti, mutta jälkikäteen ajateltuna noita 56-kokoisia ois voinu olla enemmänkin. 62 oli sit se turha koko, niitä ei montaa ois meillä tarttennu. Nyt menossa 68, ikää 5 kk. :)

Yhteistyössä