Hei te nuorena (alle 23v!) esikoisen saaneet ja nyt jo 30+ ikäiset! Muutama kysymys:

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt kai ihan lukeudu tuohon luokkaan, koska olin tasan 23v. kun esikoinen (ylläri) syntyi ja nyt 29v. ja lapsia yhteensä 3. :) Saman miehen kanssa edelleen ja naimisiin mentiin vuosi sitten (hieman jälkijunassa). Kovia aikoja ehti olemaan, mies oli oppisopimuksella vielä vuosi sitten ja minä kotona, mutta kaikesta on selvitty. Nyt näyttää jo taloudellisestikin helpommalta. Mies on valmistunut, mutta itse haaveilen vielä opiskelusta. Kaikesta on yhdessä selvitty, lapset ovat rakkaita ja välillä ollaan oltu kriisissä mutta edelleen yhdessä ja aijotaan pysyäkin! ;)
 
Itse olin 23 ku esikoinen syntyi, nyt olen 32. Toinen lapsi on saatu sen jälkeen ja erottu lasten isän kanssa. Työ- ja rahatilanne ollut OK koko ajan ja on edelleen. Kuten nyt myös parisuhdetilanne. Töihin palasin molempien lasten syntymän jälkeen kun muksut olleet 1v10kk - vakipaikan sain vasta kakkosen äitiysloman jälkeen mutta pätkätöissä ja eri alan hommissa siihen saakka, päivääkään en ole työttömänä ollut. Opiskelin uuden tutkinnon toisen lapsen ollessa masussa/vauva.
 
Mä en varmaan sit saa vastata, ku oon vasta 26?

Vastaan silti:
Esikoisen syntyessä olin just täyttäny 22v. Kakkonen synty 1,5v ikäerolla. Lisää lapsia ei tule.
Parisuhde on kestäny, vaikka välillä on ollu todella vaikeeta. Rahatilanne on ok, kun on tottunu vähään ja töitähän saa, jos vaan ottaa mitä tarjotaan, toistaseks ei vaan oo ollu ajankohtasta.
 
Mäkin olin tuon 23v mutta kerrompa silti. Nyt oon yli 40v. Lapsia tuli kaikkiaan 3 ja aina ikäeroa 1v 7kk. Eronnut olen, jo silloin kun nuorin oli vajaat 5kk. Sinkkuna olen yhä, ollut jo 15v. Olen opiskellut AMK tutkinnon eron jälkeen pikkuisten kanssa elellessäni. Nyt menen suorittamaan YAMK tutkintoa kun lapset jo kohta omillaan.Opiskeluaikana oli tietysti niukkaa, mutta onnllista. Eroa en kadu, enkä lapsianikaan. Nyt olen keskituloinen ja pärjätään kohtuullisesti.
 
kaksi lasta lisää (esikoinen syntyi kun olin 21 toka kun olin 23 ja kolmas kun olin 36), sama mies vielä yli 23 yhteisen vuoden jälkeenkin. Töitä ja rahaa ollut ihan mukavasti molemmilla, asuntolaina maksettu jo aikoja sitten, on mökki, muutama vene ja kolme autoa. Enää ei tule meille lapsia, itse täytän pian 40 ja mieskin on jo kohta 47. Ja huomenna on meidän 21-vuotishääpäivä! :D
 
[QUOTE="vieras";26725188]Montako lasta tuli vielä esikoisen jälkeen? Vieläkö on suunnitelmissa lisää lapsia?
Entä kestikö parisuhde? Onko työ- ja rahatilanne ollut ok?[/QUOTE]

Sain esikoisen 20v. Nyt olen 32v. Toisen lapsen vielä saimme kun olin 26v. Ei ole suunnitelmissa enää lisää lapsia. Mies on pysynyt samana, hän oli minua 3v vanhempi.

Rahatilanne on ollut todella haastava ja raskas johtuen mieheni pitkistä yliopisto-opinnoista ja pienestä tutkimusavustajan palkasta satunnaisesti. Mies pääsi yliopistoon vasta esikoisen ollessa parivuotias. Sitä ennen oli rankkaa rahallisesti, koska minä olin kotona miniäitiysrahoilla esikoisen kanssa. Menin kyllä töihin kun esikoinen oli 2v. Opiskelin kun esikoinen syntyi, mutta ne (amk) opinnot jäi kesken. Myöhemmin opiskelin itselleni eri ammatin ja pidän kyllä työstäni, mulla on vakkarityö ja töitä mulle on kyllä aina riittänyt. Miehen työtilanne on usein ollutkin sitten huono.

Rakkautta on kyllä riittänyt. Naimisiinkin mentiin ennen tokan lapsen syntymää. Toisella lapsista on perussairaus ja se on rasittanut ja väsyttänyt kyllä paljon. Mies on ollut opintojensa vuoksi paljon pois kotoa (myös iltaisin) ja on ollut rankkaa olla paljon lasten kanssa yksin ja olla koko ajan melkein yksin vastuussa perheen rahallisesta puolesta.

Onneksi tilanne on nyt helpottamassa!
 
Esikoisen sain 19 vuotiaana ja toisen lapseni 23 vuotiaana. Nyt olen 28v ja kolme lasta on kaikenkaikkiaan.
Ei olis voinut paremmin mennä, parisuhde toimii ja samoin raha-asiat ja työtilanne :)
 
Esikoinen syntyi kun olin 19v.
Keskimmäinen kun olin 35v.
Kuopus kun olin 39v.
Ei lisää lapsia, esikoisen isästä erosin ja kahdella nuoremmalla siis eri isä.
Ensimmäinen liitto ei toiminut, nykyinen kyllä. Raha-asiat ok ja töissä samalla työnantajalla 22 vuotta.
 
Tulin raskaaksi ollessani 18, (kuukauden seurustelun jälkeen). Lapsia syntyi vielä kaksi lisää ja naimisiin mentiin kymmenisen vuotta sitten. Nyt ikää reilu 30v, opiskelen itse ja mies on työelämässä.
 
Sain esikoisen 22-vuotiaana ja kolmannen lapsen, kuopuksen, 29-vuotiaana. Lapsia meillä on siis kolme ja lapsiluku on täynnä. Olen nyt 34-vuotias ja edelleen saman miehen kanssa, yhteisiä vuosia meillä on tähän mennessä takana reilut 15.

Mies ollut koko tämän ajan vakitöissä, itse ehdin ennen esikoisen syntymää lukea itseni sairaanhoitajaksi ja niitä hommia olen keikkaluonteisesti tässä vuosien varrella tehnyt. Vakipaikkaakin on tarjottu, mutta tällä hetkellä olen kuitenkin vaihtamassa alaa ja opintotuella kituuttaminen on siis loppusuoralla. Rahatilanne on ollut nyt opiskeluaikanani suht tiukka, mutta opinnothan ovat olleet valintakysymys ja mies minua niihin kovasti kannusti. Töitä olen saanut tähän mennessä aina, kun olen niitä hakenut. Tuleva alakin on sellainen, että töitä pitäisi riittää ja vuoden päästä olisi tarkoitus astua ns. lopullisesti työelämään. Asiat ovat mielestäni hyvin ja näen tulevaisuuden tältäkin osin valoisana.
 
[QUOTE="vieras";26725188]Montako lasta tuli vielä esikoisen jälkeen? Vieläkö on suunnitelmissa lisää lapsia?
Entä kestikö parisuhde? Onko työ- ja rahatilanne ollut ok?[/QUOTE]

Kolme vanhinta lasta sain kun olin 18, 20 ja 23.
Se suhde ei kestänyt, lasten isä alkoi läträämään erinäisten päihteiden kanssa ja sekosi. Erosimme kun olin 26, tapasin nykyisen puolisoni piakkoin. Kaksi lasta hänen kanssaan saanut 30 ja 31-vuotiaana. Nyt olen 32, ei ole enempää lapsia tulossa.
 
Esikoinen 23v., toinen 26v. ja nyt vielä iltatähti 32-vuotiaana. Parisuhde on kestänyt. Eka saatiin kahden opiskelijan vuokrakaksioon, kakkonen syntyi vakiduunissa oleville omistusasuntoon. Meillä on molemmilla korkeakoulututkinnot ja hyvät työpaikat.
 
Ehdin juuri täyttää 20, kun poika syntyi. Nyt olen pian 33. Lapsia on syntynyt 3 lisää ja mies pysynyt samana 18-vuotta. Rahatilanne, nyt on heitellyt vähän, kun välillä oon ollut töissä, välillä kotiäiti. Nyt opiskelen niin rahatilanne tosi heikko muutaman vuoden. Miehellä työ ollut sama koko ajan.
 
Esikoinen synty kk ennenkuin täytin 20 v. Sen jälkeen vielä 5 lasta. Seitsemäskin sais tulla mutta PCO:n takia erittäin epätodennäköistä. Nuorin nyt 5v.
Mies on yrittäjä, ite käyn tekemässä muutamana iltana viikossa sen 3-5 tuntia paperitöitä. Rahatilanne suht tiukka mutta pärjätään.
Naimisissa oltu 16v ja hyvin menee edelleen.
 
Haluun vastata vaikka oon vasta 28v, esikoisen sain 19vuotiaana, toinen tuli kaksi vuotta esikoisen jälkeen. Kolmas saa tulla jos tulee.Parisuhde kestänyt, rahatilanne on vaihdellut, mutta ollaan aina pärjätty hyvin, paremmin kuin silloin esikoisen ollessa pieni.
Pitkään olin kotona, sitten menin opiskelemaan ja nyt molemmilla töitä.
 
Esikoisen saimme 20v:nä. Kaksi muuta lasta tullut lisää. Nyt ikää 33v. Välillä ollut vaikeaa, rakensimme oman talon, pitkä kotiäitys mulla samalla. Parisuhteessa on muutama kivisempi vaihe mutta yhdessä ollaan pysytty kuitenkin.
Nyt molemmat töissä ja lapset tehty (luulisin).
Rahatilanne voisi olla hyvä..:D
 
Olin 22 kun sain esikoisen. Saman miehen kanssa tehtiin vielä kaksi lisää, sitten tuli ero. Olin erotessa 32 vuotias. Uuden miehen kanssa sain neljännen ja viimeisimmän lapseni 34 vuotiaana ja nyt on ero tulossa myös hänestä.
 
Sain esikoisen 22-vuotiaana.2 lasta yhteensä,naimisissa edelleen.Joskus haaveilen kolmannesta mutta lapset on jo isoja ja tunnen jo olevani liian vanha aloittamaan vauvan kanssa kaiken alusta.30v. nyt ikää.
 

Similar threads

Yhteistyössä