Hei te raskaana olevat laiheliinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möhömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

möhömaha

Vieras
Kertokaa mulle miten ootte pysyny laihana? Mä oon raskaana. Jo puolessavälissä.. ja en millään haluaisi lihoa läskiksi ja rumaksi. Olisi ihana olla sellainen muuten laiha ja hyvärunkoinen jolla vain maha hienosti kasvaa. Liikutteko te paljon? vai syöttekö vähän? antakaa mulle vinkkejä. Alan kohta muistuttamaan lehmää. Voiko raskaana ollessa laihtua turvallisesti? Niin että siitä ei ole haittaa sikiölle?

No pysyt kyllä hoikkana raskaanakin, kun syöt normaalisti ja terveellisesti ja liikut normaalisti. Ei se raskaus sinänsä yhtäkkiä paukaise 20 kiloaläskiä sun vartaloosi.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No pysyt kyllä hoikkana raskaanakin, kun syöt normaalisti ja terveellisesti ja liikut normaalisti. Ei se raskaus sinänsä yhtäkkiä paukaise 20 kiloaläskiä sun vartaloosi.

No mikäs on susta normaalia syömistä? Kun omasta mielestä mä syön ihan normaalisti ja silti uhkaavasti alkaa jenkkakahvat näkyä?? minkä takia sitä painoa pitää tulla muuallekkin kun mahaan??

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Näin. En kyllä ikinä alkaisi laihduttamaan raskauden aikana. Olen toki syönyt himpun verran enemmän raskaana ja tiheämmin kuin normaalisti. Toki pyöreyttä tuli, mutta kaikki "ylimääräiset" kilot ovat jäänet mun osalta synnytyssaliin. Ne joille ei niin käy, ne kyllä tiputtavat siitä pikkuhiljaa ja joidenkin on tehtävä vähän töitäkin sen eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Just joo. Noin pinnallisesti ajattelevien ihmisten ei edes kannattaisi haaveilla lapsista ja raskaudesta...

Mitäs pinnallista siinä on, ettei haluu lihoa hirveeksi norsuksi? Miks edes pitäis? Ihan liikaa lihavia odottavia äitejä ja raskausdiabetesta on olemassa. Paino voi nousta sopivasti syömällä terveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja älä ees ajattele tollasia:
Mulle tuli 20 kg raskauden aikana enkä kyllä tippaakaan aatellu ulkonäköö siinä vaiheessa, kilot karisi sitten imetyksen myötä.

joo, niin tuli mullekkin edellisessä raskaudessa 20kg.. mut mut kun en halua nyt samaa. mä niin haluaisin olla kesällä kaunis vartaloinen vaikka tuo maha kasvaakin. Ja en missään nimessä ajatellut mitään syömättömyys lakkoa.. mutta pitäskö alkaa sille kuurille millä on nää raskausdiabetes naisetkin?

Laihdutus/laihtuminen ei ole kiellettyä raskausaikana. Ystäväni on lapsettomuushoidoissa ja on jonkin verran ylipainoinen. Hoitava lääkäri oli sanonut että laihtua/laihduttaa voi sitten raskaanaollessakin jos ei sitä ennen ehdi/jaksa.

Eikös se kilojen kertyminen katota siellä nlassa lähtöpainon mukaan jos arvioidaan diabetesriskiä ym. Jos valmiiksi ylipainoinen niin kiloja ei sitten saisi tulla niin paljon. Paljos ap:lla BMI oli?

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Laihdutus/laihtuminen ei ole kiellettyä raskausaikana. Ystäväni on lapsettomuushoidoissa ja on jonkin verran ylipainoinen. Hoitava lääkäri oli sanonut että laihtua/laihduttaa voi sitten raskaanaollessakin jos ei sitä ennen ehdi/jaksa.

niin mäkin olen kuullut että monet on laihtunu raskausaikana. Ja ihan lääkärin määräyksestä. Tuntuu vaan niin epätodelliselta että voiko paino tippua raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Just joo. Noin pinnallisesti ajattelevien ihmisten ei edes kannattaisi haaveilla lapsista ja raskaudesta...

Mitäs pinnallista siinä on, ettei haluu lihoa hirveeksi norsuksi? Miks edes pitäis? Ihan liikaa lihavia odottavia äitejä ja raskausdiabetesta on olemassa. Paino voi nousta sopivasti syömällä terveellisesti.

Koska se on osoitus ihmisen syvällisyydestä, että syö vähintään neljän hengen edestä, sipsejä, herkkuja, suklaata ihan vain sen takia, että on raskaana! :heart:

Apua. Ei raskaana ollessa saa laihduttaa!
Mun vinkki on, että älä huolehdi raskausaikana turhia. Imetä lastasi ja mahdollisimman pitkään - se on vienyt ainakin multa kiloja pois ihan tahtomattani, viitisen kiloa on lähtenyt 7 kk:ssa vaikka olin normaalipainoinen ja olen yrittänyt syödä riittävästi. Olen täysimettänyt 6 kk ja luovuttanutkin äidinmaitoa, ja aion jatkaa imetystä kiinteän ruoan ohella vielä vuoden-puolitoista. Tosin täytyy alkaa huolehtia, että en laihdu olemattomiin..

Mulla ei ollut raskausaikana mitään suuria syömähimoja. Söin ihan normaalisti, ei mitään dieettejä. Ekan 3 kk:n aikana pahoinvointi tosin esti syömästä joitakin yksittäisiä ruokia. Harrastin aika vähän liikuntaa, hyötyliikunnan lisäksi satunnaisesti kävelyä. Painoa oli raskauden lopussa reilu 10 kiloa enemmän kuin alussa, suuri osa siitäkin (vauvan, lapsiveden ja istukan lisäksi) turvotusta, joka laski kun nesteet alkoivat kiertää vauvan synnyttyä. Muutama viikko synnytyksen jälkeen painoin kilon vähemmän kuin ekassa äitiysneuvolassa..

Se lehmyys vaan kuuluu raskauteen ;) Mulla ainakin oli tosi iso maha, kun olen pienikokoinen, ja vauvan painon ja raskausmyrkytyksen aiheuttama turvotus pyöristi nilkkojen ja sormien lisäksi lopussa jopa kasvoja. Mutta se on väliaikaista vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös se kilojen kertyminen katota siellä nlassa lähtöpainon mukaan jos arvioidaan diabetesriskiä ym. Jos valmiiksi ylipainoinen niin kiloja ei sitten saisi tulla niin paljon. Paljos ap:lla BMI oli?

bmi oli 23. Ja ei mulla mitään diabetesriskiä ole.. ajattelin vain että jos söis niinku niille diabetesraskaus äideille määrätään.

Yhteistyössä